نسخه اشتراکی اینستاگرام به‌زودی از راه می‌رسد؟

شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
صفحه اینستاگرام Instagram زومیت روی گوشی
منابع آگاه می‌گویند متا به‌دنبال راه‌اندازی نسخه‌ی اشتراکی اینستاگرام و فیسبوک در اروپا است. این نسخه هیچ تبلیغاتی نخواهد داشت.
تبلیغات

بر اساس گزارش خبرگزاری نیویورک تایمز، متا در حال بررسی ایده‌ی راه‌اندازی نسخه‌ی اشتراکی اینستاگرام و فیسبوک است. این نسخه که تبلیغات موجود در فید را حذف می‌کند، احتمالاً صرفاً برای کاربران اروپا در دسترس قرار می‌گیرد.

راه‌اندازی احتمالی نسخه‌ی اشتراکی اینستاگرام، اقدامی از سوی متا برای رفع نگرانی‌های اروپا است. اتحادیه‌ی اروپا در سال‌های اخیر با وضع قوانینی جدید قدم‌های محکمی در راستای افزایش قانون‌مندی صنعت فناوری انجام داده است. یکی از این قوانین، نگرانی‌هایی درباره‌ی حریم خصوصی و تبلیغات ایجاد می‌کند.

نیویورک تایمز فعلاً به هیچ جزئیاتی درباره‌ی قیمت و تاریخ انتشار نسخه‌ی اشتراکی اینستاگرام اشاره نکرده است. به‌علاوه تصمیم متا برای انتشار نسخه‌ی اشتراکی هنوز نهایی نشده و شاید هرگز چنین سرویسی نبینیم. متا به درخواست رسانه‌ها برای شفاف‌سازی درباره‌ی گزارش نیویورک تایمز پاسخ نداده است.

رگولاتوری اروپا ادعا می‌کند سرویس‌های رهگیری تبلیغات متا و سیاست‌های این شرکت برای انتقال اطلاعات به سرورهای آمریکا، باعث نقض حریم خصوصی می‌شود. متا مدت‌ها است که اقداماتی برای رفع نگرانی اروپا انجام می‌دهد، اما چالش‌های این شرکت همچنان ادامه دارد. مدتی قبل رگولاتوری ایرلند متا را به‌دلیل انتقال داده‌ی کاربران اروپایی به آمریکا، ۱٫۳ میلیارد دلار جریمه کرد.

متا در واکنش به تصویب قانون جدید اروپا، اعلام کرد که کاربران اینستاگرام و فیسبوک می‌توانند تبلیغات هدفمند را در اروپا غیرفعال کنند. این شرکت به‌خاطر نگرانی‌های اروپا درباره‌ی حریم خصوصی، انتشار تردز را در این ناحیه به تأخیر انداخت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات