رقیب گوگل پلی و اپ استور؛ فیسبوک دانلود مستقیم اپلیکیشن‌ها را ممکن می‌کند!

جمعه ۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مارک زاکربرگ / Mark Zuckerberg با کت شلوار لوگو فیسبوک / Facebook در پس زمینه
متا در پی راه‌اندازی سرویس دانلود مستقیم اپلیکیشن در فیسبوک است تا این شبکه‌ی اجتماعی را به رقیب گوگل پلی و اپ استور تبدیل کند.
تبلیغات

متا قصد دارد به ساکنان اتحادیه‌ی اروپا امکان دهد که اپلیکیشن‌ها را مستقیماً ازطریق تبلیغات فیسبوک دانلود کنند. با این تغییر بزرگ، فیسبوک ممکن است در نهایت به رقیب مستقیم گوگل پلی و اپ استور تبدیل شود.

متا نوع جدید تبلیغات فیسبوک را قبل از پایان سال جاری میلادی به‌صورت آزمایشی در دسترس شماری از توسعه‌دهندگان اندرویدی قرار می‌دهد. این اقدام متا نتیجه‌ی تصویب قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اتحادیه‌ی اروپا است که بهار سال آینده اجرایی می‌شود.

قانون بازارهای دیجیتال، اپل و گوگل را به‌عنوان «دربان» صنعت اپلیکیشن معرفی می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد که پلتفرم‌های موبایلی‌شان را باز کنند. در پی تغییرات موردبحث، باید امکان دانلود اپلیکیشن‌های اندروید و iOS به روش‌های جایگزین امکان‌پذیر شود.

اندروید سال‌ها است که بارگیری جانبی (سایدلود) اپلیکیشن‌ها را ارائه می‌دهد، اما گوگل کاربران را مجبور به استفاده از سیستم مالی پلی استور می‌کند. همچنین به هنگام تلاش برای دانلود اپلیکیشن از منابع خارجی، با هشدارهایی ترسناک روبه‌رو خواهید شد. با این وجود متا معتقد است که آغاز آزمایش حالت فروشگاهی فیسبوک در اندروید منطقی‌تر از iOS به‌نظر می‌رسد.

متا به توسعه‌دهندگان گفته است که سیستم جدیدش باعث افزایش نرخ تبدیل برای تبلیغات حاوی نصب اپلیکیشن می‌شود. متا فعلا قصد ندارد از خریدهای درون‌برنامه‌ای کارمزد دریافت کند، بدین ترتیب توسعه‌دهندگان می‌توانند سراغ سیستم مالی مدنظرشان بروند.

فردی به نمایندگی از متا در ایمیلی به ورج این ادعاها را تأیید کرده است. او می‌گوید: «ما همیشه علاقه‌مند بوده‌ایم به توسعه‌دهندگان برای توزیع اپلیکیشن‌هایشان کمک کنیم و گزینه‌های جدید باعث افزایش رقابت در این حوزه می‌شود.»

متا تنها شرکتی نیست که قصد دارد فروشگاه اپلیکیشن ارائه دهد. در واکنش به تصویب قانون اروپا، مایکروسافت نیز گفته که امیدوار است سال آینده فروشگاهی برای بازی‌های اندروید و iOS در دسترس قرار دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات