دردسر جدید ایلان ماسک؛ توییتر به «نقض گسترده کپی‌رایت» صنعت موسیقی متهم شد

جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
نگاه خیره ایلان ماسک / Elon Musk با چهره جدی
ناشران بزرگ صنعت موسیقی می‌گویند توییتر کپی‌رایت را به‌صورت گسترده نقض کرده است و باید غرامت ۲۵۰ میلیون دلاری پرداخت کند.
تبلیغات

گروهی از بزرگ‌ترین ناشران موسیقی در دنیا ازجمله Universal Music Publishing Group و Warner Chappell Music و Sony Music Publishing شکوائیه‌ای مشترک علیه توییتر ثبت و این شبکه‌ی اجتماعی را به «نقض گسترده‌ی کپی‌رایت» متهم کرده‌اند.

پرونده‌ی جدید که در دادگاه فدرال ایالت تنسی ثبت شده، ۱۷ ناشر صنعت موسیقی را به‌عنوان شاکی معرفی می‌کند که به‌دنبال دریافت بیش‌از ۲۵۰ میلیون دلار غرامت هستند. این شکایت به‌وضوح نشان می‌دهد نگرانی ناشران موسیقی از نقض کپی‌رایت در شبکه‌های اجتماعی، روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند.

مدیرعامل اتحادیه‌ی ملی ناشران موسیقی می‌گوید توییتر هیچ تمایلی به کسب مجوز برای میلیون‌ها آهنگی که در این شبکه‌ی اجتماعی دست‌به‌دست می‌شوند، ندارد. توییتر برخلاف سایر شبکه‌های اجتماعی بزرگ، اقدامات کافی برای جلوگیری از نقض کپی‌رایت یا پرداخت غرامت به ناشران موسیقی انجام نداده است.

توییتر تحت قانون کپی‌رایت هزاره‌ی دیجیتال (DMCA) است و طبق این قانون، نمی‌توان از شبکه‌های اجتماعی به‌خاطر محتواهای آپلودشده‌ی ناقض کپی‌رایت توسط کاربران، شکایت کرد. شاکیان پرونده در اصل ادعا می‌کنند توییتر نتوانسته است به شیوه‌ی مناسب به موارد نقض کپی‌رایت رسیدگی کند.

بر اساس نوشته‌ی گیزموچاینا، شاکیان پرونده مدعی شده‌اند که توییتر به شیوه‌ی آگاهانه انتشار موسیقی‌های فاش‌شده و نقض کپی‌رایت موزیک‌ویدیوها را مجاز کرده است. توییتر می‌گوید این نوع محتوا را همواره حذف می‌کند، اما ناشران صنعت موسیقی با ادعای موردبحث موافق نیستند.

ناشرانی که از توییتر شکایت کرده‌اند، با خوانندگان بزرگی نظیر دریک، تیلور سوئیفت و ادل همکاری دارند. این نخستین باری نیست که صنعت موسیقی شروع‌ به انتقاد از توییتر می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات