این ظاهر رقیب اینستاگرامی توییتر است

جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
توییتر اینستاگرام
متا برای راه‌اندازی رقیب توییتر، با افراد مشهوری مثل اپرا و دالایی لاما درمورد کاربران اولیه صحبت کرده است.
تبلیغات

یکی از مدیران ارشد متا، نسخه‌ی پیش‌نمایشی از پتلفرم جدید این شرکت که قرار است به رقیب توییتر تبدیل شود را به کارمندان نشان داد. در ادامه برخی از اسکرین‌شات‌های نمایش‌ داده شده را مشاهده می‌کنید.

برنامه‌ی مستقل جدید برپایه‌ی اینستاگرام است و با ActivityPub، پروتکل غیرمتمرکز رسانه‌های اجتماعی یکپارچه خواهد شد. این ویژگی ازنظر تئوری به کاربران اجازه می‌دهد حساب‌ها و دنبال‌کنندگان خود را به برنامه‌های دیگری مثل Mastodon که از ActivityPub پشتیبانی می‌کنند انتقال دهند.

رقیب اینستاگرامی توییتر

مدیر تولید متا، کریس کاکس در توصیف برنامه‌ی جدیدشان از آن به‌عنوان «پاسخی به توییتر» یاد کرد. این برنامه از سیستم حساب کاربری اینستاگرام برای پر کردن خودکار اطلاعات کاربران بهره خواهد برد. ورج می‌گوید نام رمز داخلی این اپلیکیشن، Project 92 است و احتمال دارد با نام عمومی Threads ارائه شود.

کاکس با اشاره به نحوه‌ی مدیریت و تأثیر ایلان ماسک در توییتر گفت: «ما از تولیدکنندگان محتوا و شخصیت‌های عمومی که علاقمند به داشتن پلتفرم سالم و عاقلانه هستند، شنیده‌ایم که برای انتشار مطالب خود می‌توانند به پلتفرم جدید ما اعتماد کنند. هدف شرکت ما برای تشویق کاربران این برنامه، امنیت، سهولت استفاده و قابلیت اطمینان است. علاوه‌براین سازندگان محتوا اطمینان خواهند داشت که مکانی پایدار را برای ایجاد و رشد مخاطبانشان در اختیار دارند.»

کاسک گفت این شرکت قبلاً افراد مشهوری مثل دی‌جی اسلایم را متعهد کرده تا از این برنامه استفاده کنند و علاوه‌براین درحال مذاکره با نام‌های بزرگ دیگری ازجمله اپرا و دالایی لاما است. او گفت کدنویسی Threads در ژانویه آغاز شد و متا در اسرع وقت این برنامه را دردسترس قرار خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات