افزایش بازدید ریلز اینستاگرام

یک‌شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
لوگوی ریلز و اینستاگرام در میان ابرها
با انجام چند ترفند ساده می‌توانید بازدید ریلزهای اینستاگرام خود را افزایش دهید.
تبلیغات

راز وایرال‌شدن در اینستاگرام چیست؟ انتشار عکس‌های جذاب یا ریلرزهای خلاقانه؟ روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد؛ اما امروز می‌خواهیم به شما آموزش دهیم چگونه ریلزی بسازید که بازدید زیادی بگیرد.

زمانی‌که تیک‌تاک به شهرت رسید، اینستاگرام متوجه محبوبیت ویدئوهای کوتاه عمودی شد؛ به‌همین‌دلیل، اکنون در این شبکه‌ی اجتماعی بخشی به نام ریلز وجود دارد که در آن با استفاده از موسیقی‌های ترند، می‌توانید کلیپ‌های جذاب درست کنید.

در این مقاله، هدف ما آموزش گذاشتن ریلز در اینستاگرام نیست؛ زیرا پیش‌تر مطلبی کامل درباره‌ی آن منتشر کرده‌ایم. در‌عوض، می‌خواهیم به نکات مهمی برای انتشار ریلزی اشاره کنیم که احتمال وایرال‌شدن را دارد.

فهرست مطالب

چرا باید از ریلز استفاده کنیم؟

پیش از هرچیزی باید این مسئله را بررسی کرد که اصلاً چرا انتشار ریلز در اینستاگرام مسئله‌ای مهمی محسوب می‌شود. همان‌طور‌که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، ویدئوهای کوتاه مخاطبان بیشتر از دیگر فرمت‌های محتوا استقبال می‌شوند؛ خصوصا اگر ۱۵ تا ۳۰ ثانیه باشند. با استفاده از آن‌ها می‌توانید حساب خود را به‌سرعت رشد دهید؛ البته باید فیلم‌های اورجینال و جذاب تولید کنید.

همچنین، گفته می‌شود که الگوریتم جدید اینستاگرام به‌گونه‌ای است که پیج‌های منتشرکننده ریلز را در‌معرض دید بیشتری قرار می‌دهد؛ بنابراین، تولید این دسته از محتوا و انتشار آن‌ها برای رشد پیج شما بسیار مفید خواهد بود.

ریلز اینستاگرام زومیت روی گوشی آیفون ۱۲ پرو

نکات مهم برای افزایش بازدید ریلز

اکنون چند سالی است که ریلز به اینستاگرام آمده است؛ بنابراین، رقابت در آن بیشتر شده است و باید برای دیده‌شدن محتوای خود تلاش بیشتری کنید. بااین‌حال، نباید این مسئله باعث شود که دست از تلاش بردارید. در‌ادامه، ترفندهایی را به شما می‌گوییم که می‌توانند به افزایش بازدید ریلز کمک کنند.

روی نیچ یا موضوعی خاص تمرکز کنید

یکی از روش‌های افزایش دنبال‌کننده و وایرال‌شدن در اینستاگرام، یافتن موضوع یا دسته‌بندی‌ خاص و انتشار مستمر پست در آن حوزه است. این روش خصوصاً زمانی به‌کمکتان می‌آید که تازه کارتان را شروع کرده‌اید.

الگوریتم اینستاگرام از یادگیری ماشینی استفاده می‌کند؛ بنابراین، پست‌های شما را به مخاطبانی نشان می‌دهد که از‌قبل به موضوعی که درباره‌ی آن پست منتشر کرده‌اید، علاقه‌مند هستند.

همین امر باعث می‌شود افراد بیشتری هرروز ویدئوهای شما را مشاهده کنند. در قدم اول، دسته‌بندی دلخواهتان را پیدا کنید و سپس با‌توجه‌به نکات بعدی، ویدئوهای آن را بسازید و به‌صورت مستمر منتشر کنید.

با هوک درست توجه مخاطب را جلب کنید

هوک در انگلیسی به‌معنای «قلاب» است و دقیقاً همین کارایی را در ویدئو شما دارد. باید بتوانید در ابتدا ریلز خود چیزی را مطرح کنید که مانند قلابی توجه بیننده را جلب کند. درحال‌حاضر، روزانه هزاران ریلز منتشر می‌شود و وایرال‌شدن در میان آن‌ها کار ساده‌ای نیست. باید محتوای شما کاربر را قانع کند که ارزش وقت صرف‌کردن دارد.

برای اینکه ویدئو شما خاص شود، باید آن را با خلاقیت خود خلق کنید. همچنین، به‌یاد بسپارید که چند ثانیه‌ی ابتدایی ویدئو بسیار مهم هستند. پیش‌تر که یوتیوب و ویدئوهای طولانی محبوب بودند، زمان بیشتری برای جذب مخاطب داشتید؛ اما حالا تنها چند ثانیه زمان دارید. درنتیجه، هوک مناسبی برای ویدئو خود بسازید؛ زیرا می‌تواند سرنوشت آن را تغییر دهد.

ریلز را در اندازه‌ی مناسب بسازید

اندازه‌ی مطلوب ریلز ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل است که به بینندگان اجازه می‌دهد تا ویدئو را با حداکثر وضوح و نسبت تصویر ۹:۱۶ ببینند. این یعنی ویدئو شما باید عمودی ضبط شود.

انتشار ویدئو مربعی که اطراف آن سیاه هستند، از‌لحاظ بصری جذابیتی برای مخاطب ندارد. هنگامی‌که صفحه‌ای در‌اختیارتان قرار داده شده، سعی کنید از همه‌‌جای آن استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

واترمارک تیک تاک را حذف کنید

هنگامی‌که ریلز به‌عنوان قابلیت جدید اینستاگرام معرفی شد، هدف بسیار واضحی داشت و آن هم تشویق کاربران به استفاده از این شبکه‌ی اجتماعی به‌جای تیک تاک بود. حال تصور کنید ویدئویی با واترمارک تیک تاک در آن به‌اشتراک بگذارید.

الگوریتم اینستاگرام می‌تواند واترمارک TikTok را تشخیص دهد. برای اینکه احتمال وایرال‌شدن ریلزتان افزایش یابد، آن واترمارک‌ها را باید حذف کنید. اپلیکیشن‌های مختلفی برای این کار وجود دارند. همچنین، به‌طور‌کلی ویدئو خود را می‌توانید در برنامه‌ای جداگانه ادیت کنید تا واترمارک تیک تاک به آن اضافه نشود.

اضافه‌کردن متن را فراموش نکنید

تخمین زده می‌شود که بیش از ۸۰ درصد کاربران اینستاگرام ویدئوها را بدون صدا تماشا می‌کنند، خواه استوری باشد یا ریلز. به‌همین‌دلیل، اضافه‌کردن زیرنویس یا متنی که بتواند به بینندگان کمک کند تا محتوا را بدون صدا درک کنند، ایده بسیار جالبی است. همچنین، متن به افرادی که مشکلات شنوایی دارند، اجازه می‌دهد تا از ویدئوهای شما لذت ببرند.

متن را در وسط صفحه قرار دهید

از‌آن‌جا‌که می‌توان ریلز را از بخش‌های Reels و فید مشاهده کرد، مهم است که به محل قرارگیری متن آن توجه کنید؛ زیرا احتمالا دارد در حالت Grid به‌طور‌کامل دیده نشود. منطقه‌ی امنی که می‌توانید متن خود را در آن بگذارید و مطمئن باشید تمامش خوانده می‌شود، وسط صفحه است. با آزمون و خطا می‌توانید مکان‌های مناسب دیگر را نیز بیابید.

کال تو اکشن اضافه کنید

همیشه برای تشویق مخاطب به تعامل با ویدئوها، در ویدئو خود کال تو اکشن اضافه کنید. برای انجام این کار، به یادگیری آموزش جامع اینستاگرام نیازی ندارید و تنها باید به نکاتی توجه کنید که درادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

برای مثال، می‌توانید از مخاطبان خود بخواهید که ویدئو شما را لایک و آن را برای دوستی ارسال کنند که به این موضوع علاقه‌مند است یا به آن‌ها بگوید نظر خود درباره‌ی مسئله یادشده را بیان کنند. همچنین، فراموش نکنید که بهتر است از مخاطب در بخش کال تو اکشن کارهای متعددی درخواست نکنید.

از المان‌های وایرال استفاده کنید

برای اینکه به محتوای خود فرصت وایرال‌شدن را بدهید، از المان‌های پرطرفدار مانند آهنگ‌ها یا چالش‌ها می‌توانید استفاده کنید. این یعنی اگر موسیقی‌ای ترند شد، آن را استفاده یا واکنش مردم به چالشی جدید را بررسی کنید. سعی کنید ترندها را با محتوای پیج خود ادغام کنید و ریلزهایی خاص بسازید که در‌عین‌حال با اتفاقات روز همراه هستند.

از هشتگ استفاده کنید

در ابتدا باید گفت که هنگام انتشار ریلز به شما امکان انتخاب سه دسته‌بندی مختلف داده می‌شود. بعضی می‌گویند این دسته‌بندی‌ها بسیار مهم‌ هستند. علاوه‌براین، هشتگ‌ وجود دارد که احتمالاً با آن آشنایی دارید.

می‌توان هشتگ را یکی از عناصر مهم هر نوع پستی دانست؛ زیرا به اینستاگرام کمک می‌کند تا نوع محتوای شما را بفهمد و سپس آن را به کاربران علاقه‌مند نشان دهد. درواقع، شما با هشتگ احتمال دیده‌شدن خود را افزایش می‌دهید. هشتگ‌ها باید بسیار با دقت انتخاب شوند. محبوب‌ترین‌ها همیشه بهترین نیستند؛ زیرا رقابت بیشتری دارند.

کاور مناسبی برای ریلز بسازید

همان‌طورکه ساخت کاور یوتیوب مهم است، ویدئوهای ریلز هم به تصویری نیاز دارند که به‌عنوان نمای اصلی‌شان به‌نمایش در بیاید.

ساخت کاور برای ریلز می‌تواند به بهتر دیده‌شدن ویدئو شما کمک کند. این تصویری است که کاربران پیش از آنکه روی ریلز کلیک کنند، مشاهده خواهند کرد. کاور بر ارزش محتوا می‌افزاید و آن را بسیار جذاب و نمای کلی پروفایل شما را بهتر می‌کند.

به زمان انتشار دقت کنید

پس از آنکه ریلز خود را ساختید و کاوری برای آن انتخاب کردید، نوبت انتشار می‌رسد. باید به‌یاد بسپارید که تمام ساعات و روزها برای انتشار مناسب نیستند. بعضی از زمان‌ها بهتر هستند؛ زیرا کاربران بیشتری در اینستاگرام فعالیت می‌کنند.

بهترین ساعت‌ها و روزهای انتشار ویدئو را با آزمون و خطا پیدا کنید؛ زیرا رفتار مخاطبان هدف در دسته‌بندی‌های مختلف متفاوت است. سپس پست‌هایتان را بر این اساس برنامه‌ریزی کنید. بدین‌ترتیب، نرخ تعامل بیشتری خواهید داشت.

ریلز اینستاگرام

ریلز خود را در استوری و فید منتشر کنید

برای اینکه ریلزتان دیده شود، آن را در فید اینستاگرام و استوری به‌اشتراک بگذارید. این کار باعث می‌شود افراد بیشتری متوجه انتشار آن شوند. این کار را به‌راحتی و با کلیک روی دکمه‌ی «Always share to feed» می‌توانید انجام دهید.

ایده‌ی اصلی پشت این استراتژی آن است که دنبال‌کنندگان هیچ‌کدام از پست‌های شما را از دست ندهند. همچنین با انجام این کار، ریلز بخت بیشتری برای رفتن به اکسپلور دارد.

به تعامل با مخاطبان اهمیت دهید

یکی از کارهای مهم بعد از انتشار پست خود در اینستاگرام یا هر شبکه‌ی اجتماعی دیگر تعامل با مخاطب است. این نکته را دست کم نگیرید. در کامنت‌ها با آن‌ها صحبت کنید و حتی اگر توانستید چیزی بپرسید. کاری کنید که بار‌دیگر به ریلز برگردند تا جوابتان را بدهند. هرچه کامنت‌ها بهتر باشد (برای مثال صرفاً ایموجی نباشد)، نرخ تعاملی بهتری خواهید داشت که به بازدید بیشتر منجر می‌شود.

استمرار داشته باشید

تمام نکات گفته‌شده در جای خود اهمیت دارند؛ اما اگر استمرار نداشته باشید، آمار پیج خود را نمی‌توانید به‌درستی افزایش دهید. سعی کنید برنامه‌ای برای انتشار داشته باشید که به شما در استمرارداشتن کمک می‌کند. اگر با برنامه‌ریزی ریلز منتشر کنید، احتمال اینکه یکی از آن‌ها وایرال شود، افزایش می‌یابد. درمجموع، استمرار از نکات مهم در تولید محتوا است.

جمع‌بندی

نکات گفته‌شده در این مقاله به افزایش بازدید ریلز شما کمک می‌کنند؛ اما جادویی در کار نیست. باید خودتان محتوایی ارزشمند تولید کنید تا افراد زیادی در سراسر جهان به آن علاقه‌ نشان دهند.

سعی کنید همیشه ویدئوهای خاص و باکیفیت تولید و ترفندهای گفته‌شده را روی آن‌ها اِعمال کنید. در‌نهایت، فراموش نکنید که برای بسیاری وایرال‌شدن یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد و تلاش‌های پیشین افراد را نمی‌بینیم؛ در‌نتیجه، کمی صبور باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات