توییتر بخشی از درآمد تبلیغاتی را با کاربران اشتراکی سهیم می‌شود

شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو توییتر / Twitter با پس زمینه کیبورد صفحه کلید
بر اساس گفته‌ی ایلان ماسک، ازاین‌پس کاربرانی که سرویس اشتراکی Blue را تهیه کرده‌اند، بخشی از درآمد حاصل از تبلیغات را دریافت خواهند کرد.
تبلیغات

ایلان ماسک می‌گوید توییتر درآمد حاصل از تبلیغاتی را که در بخش ریپلای‌های توییت به‌نمایش گذاشته می‌شوند، با افرادی که اشتراک ماهانه‌ی Twitter Blue Verified را تهیه کرده‌اند به اشتراک می‌گذارد. به گفته‌ی مدیرعامل توییتر، حساب‌هایی که از نسخه‌ی قدیمی تیک آبی استفاده می‌کنند در صورت تهیه نکردن Twitter Blue Verified، تا چند ماه دیگر تیک آبی را از دست خواهند داد.

طرح اشتراک‌گذاری درآمد تبلیغات با تولیدکنندگان محتوا به‌صورت رسمی آغاز شده است، اما هنوز نمی‌دانیم توییتر از چه سازوکاری استفاده می‌کند.

بر اساس گزارش ورج، نسخه‌ی اشتراکی توییتر در حالت عادی ماهانه هشت دلار قیمت دارد، اما اگر از طریق اپ استور یا گوگل پلی اقدام کنید موظف به پرداخت ماهانه ۱۱ دلار خواهید بود. ارزان‌ترین نسخه‌ی سرویس اشتراکی توییتر زمانی ارائه می‌شود که پلن سالانه را تهیه کنید. این پلن ۸۴ دلار قیمت دارد.

مشخص نیست که هر تبلیغ به‌نمایش‌درآمده در بخش ریپلای‌ها، چقدر درآمد برای تولیدکننده‌ی محتوا به ارمغان می‌آورد. گمانه‌زنی در این زمینه بسیار مشکل است، چون توییتر رابطه‌ی جالبی با شرکت‌های تبلیغاتی ندارد.

درحالی‌که طرح جدید توییتر به شیوه‌ی غیرمنتطره معرفی شد، ایلان ماسک مدت‌ها است به اهمیتی که برای تولیدکنندگان محتوا قائل است اشاره می‌کند.

یکی از مزایای سرویس اشتراکی توییتر، امکان انتشار تصاویر باکیفیت‌تر و ویدیوهای طولانی‌تر است. توییتر هم‌اکنون میزان بازدید توییت‌ها را نیز نمایش می‌دهد.

توییتر از مدت‌ها قبل با قابلیت‌هایی مثل Tips و Super Follows امکان درآمدزایی را برای تولیدکنندگان محتوا فراهم کرده بود، اما اشتراک‌گذاری درآمد تبلیغاتی اتفاقی کاملاً جدید است. توییتر با این طرح جدید می‌تواند بهتر از قبل با پلتفرم‌هایی مثل یوتیوب، اینستاگرام و تیک تاک رقابت کند.

هیچ‌یک از صفحات اجتماعی توییتر جزئیاتی درباره‌ی طرح اشتراک‌گذاری درآمد تبلیغاتی منتشر نکرده‌اند. جزئیات این طرح در صفحه‌ی پشتیبانی این شبکه‌ی اجتماعی نیز دیده نمی‌شود.

سؤالات زیادی ذهن ما را درگیر کرده است؛ برای نمونه، آیا صرفِ تهیه‌ی سرویس بلو برای دریافت درآمد تبلیغاتی کافی است؟ پلتفرم‌هایی مثل یوتیوب قوانینی مشخص برای درآمدزایی دارند و تا زمانی که آن‌ها را رعایت نکنید، به طرح درآمدزایی از تبلیغات ملحق نخواهید شد.

توییتر چگونه قرار است درآمد تولیدکنندگان محتوا را پرداخت کند؟ آیا کاربر مجبور به متصل کردن حساب بانکی به توییتر خواهد شد؟ این شبکه‌ی اجتماعی چه سهمی از تبلیغات را برای خودش برمی‌دارد؟ احتمالاً به‌زودی پاسخ این سؤا‌ل‌ها را خواهیم فهمید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات