عکس‌های 36 گیگاپیکسلی از مناطق باستانی

یک‌شنبه ۷ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
یک عکاس به نام مارک ویلیس با ترکیب روش‌های پیشرفته عکس برداری و فناوری‌های مربروط به باستان شناسی عکس‌های فوق العاده‌ای را گرفته است که دیدن آن‌ها هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورد. این عکاس همچنین در زمینه ساخت مدل‌های سه بعدی و دقیق از محیط‌های باستانی تبحر خاصی دارد. در ادامه نگاهی به آثار این هنرمند می‌اندازیم.
تبلیغات

متاسفانه وبلاگ ایشان از سال 2011 به روز رسانی نشده است. وبلاگ این عکاس شامل راهنمایی‌هایی برای عکاسی میدانی بهتر و روش‌های به کاربرده شده توسط خود این عکاس است.

اما وضعیت این وبلاگ لزوما بیانگر وضعیت کاری این عکاس نیست. هم اکنون آقای ویلاس در غرب تگزاس مشغول کار با Shumla School هستند. ایشان اخیرا عکس 35.32 گیگاپیکسلی و فوق العاده‌ای از دره‌ی لوییس در تگزاس را منتشر کرده اند که از راه دور گرفته شده است.

به گفته آقای ویلیس بسیاری از این طرح‌ها در عکس بسیار شبیه به نقوش باستانی، شکل انسان یا حیوان، دایره‌ها و خط‌ها و... هستند. این عکس‌ها از ترکیب حدود 2400 عکس جداگانه پدید آمده اند. در واقع برای ساختن چنین عکسی گروهی از باستان شناسان با استفاده از دوربین‌های SLR در کل محوطه و از هر 2.5 متر عکس برداری کرده اند. ابعاد این محوطه حدود 175 در 160 متر بوده است.

در زیر می‌توانید برخی از عکس‌های گرفته شده توسط آقای Willis را مشاهده کنید.

ku -xlar ge
ku-xlarwilliiosge

برای مشاهده تصاویر در رزولوشن اصلی به این آدرس مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات