شاتر: زندگی در رنگ؛ ارغوانی

یک‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
این بخش از «شاتر»، عکس‌هایی با موضوع رنگ ارغوانی به شما تقدیم می‌شود.
تبلیغات

نشنال جئوگرافیک، در بخشی به نام Life In Color، به رنگ‌های پیرامون ما می‌پردازد. عکاسان در Life In Color با توجه به یکی از رنگ‌های طبیعت، نماهایی از آن را برای ما به تصویر می‌کشند.

ارغوانی رنگی ترکیبی است. ترکیبی از هیجان قرمز و وقار آبی، ارغوانی را می‌سازد. رنگی که هیجان‌های به پاخواسته را آرام می‌کند. ارغوانی رنگ رایجی در طبیعت است؛ از گلبرگ‌های زعفران تا یاقوت همه ارغوانی هستند. در طراحی‌های مدرن، ارغوانی یک رنگ اشرافی و تجملاتی محسوب می‌شود.توضیح: Purple علاوه بر ارغوانی، بنفش هم ترجمه می‌شود.

01

درختان صنوبر پوشیده از برف جنگل سیاه، هنگام طلوع خورشید، یاسی به نظر می‌رسند. این جنگل در جنوب‌غربی آلمان و در منطقه‌ای موسوم به «Schwarzwald» واقع شده است.

عکس از Norbert Rosing

02

نمایندگان کشور لتونی شرکت‌کننده در جشنواره Sokol پراگ.عکس اصلی در مجله نشنال‌ جئوگرافیک ژانویه ۱۹۳۳ منتشر شده است.

عکس از Hans Hildenbrand

03

بازی با نور در گوشه یکی از خیابان‌های Arles، یکی از شهرهای تاریخی فرانسه.

عکس از Jim Richardson

04

نمایشی از ته‌رنگ ارغوانی مزرعه اسطوخودس و آبی‌ آسمان در ایالت تاسمانی استرالیا. این کشتزار، یکی از بزرگترین مزارع کشت اسطوخودس در جهان محسوب می‌شود.

عکس از Gerd Ludwig

05

کلوزآپی از گلهای زعفران با گرده‌های زردرنگ. واشنگتن دی‌سی، ایالات متحده.

عکس از Stacy Gold

06

نمایی از پل راس (Ross) در ایالت تاسمانی، که با پرده‌ای از رنگ ارغوانی پوشیده شده است. این پل که در سال ۱۸۳۶ توسط زندانیان ساخته شده، یکی از قدیمی‌ترین پل‌های استرالیا محسوب می‌شود که با کنده‌کاری‌های خارق‌العاده‌ای تزیین شده است.

عکس از Sam Abell

07

درخت جاشوا (Jashua) در زیر آسمان ارغوانی صحرای موهاوی (Mojave) در کالیفرنیا. ساکنان قدیمی این منطقه جوانه و دانه‌های این درخت را می‌خوردند و از برگ‌های آن سبد و صندل می‌بافتند.

عکس از Tim Laman

08

یک آبزی ارغوانی که از مرجان‌های دور و اطراف خود در فیجی تغذیه می‌کند. این گونه، از نرم‌تنان و خانواده حلزون‌ها محسوب می‌شود که در جای‌جای طبیعت و با رنگ‌های مختلف و زیبا دیده می‌شود.

عکس از Tim Laman

09

نبرد دو خرس قطبی در غروب قطب شمال در مانی‌توبا (Manitoba)، کانادا. با توجه به تغییرات آب‌و‌هوایی قطب شمال، دانشمندان، نگران به خطر افتادن نسل این جانوران قدرتمند و بامزه هستند.

عکس از Paul Nicklen

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

تصویری از یک دلقک‌ماهی بر فراز خانه‌ ارغوانی‌اش در اندونزی. بدن این ماهیان رنگارنگ، با یک لایه مخاطی پوشیده شده که بدن آن‌ها را از سوزش‌های ناشی از گزند مرجان‌ها حفظ می‌کند (انیمیشن در جستجوی نمو را دیده‌اید؟).

عکس از Paul Sutherland

این تصویر را دانلود کنید.

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

مردی در حال پایکوبی در زیر آسمان ارغوانی در عربستان‌سعودی. روشنایی دور دست، میدان نفتی الشیبه را نمایش می‌دهد. عربستان‌سعودی نزدیک به یک‌چهارم از تمام منابع نفتی کره زمین را در اختیار دارد.

عکس از Reza

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

باریدن آب و پودر رنگی بر سر زنان در جریان برگزاری فستیوال رنگ‌ها در هند. جشنواره رنگ‌ها در هند از شهرت جهانی برخوردار است. پیشتر در بخشی به نام «شاتر: فستیوال رنگ‌ها» به این جشنواره سنتی پرداخته بودیم.

عکس از Cary Wolinsky

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

تصویری از یک ستاره‌دریایی ارغوانی در بستر دریا در اندونزی. ستاره‌های دریایی از خانواده خارپوستان هستند.

عکس از Wolcott Henry

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

استراحت غزال‌های موسوم به Lechwe در گرگ‌و‌میش دلتای اوکاوانگو در کشور آفریقایی بوتسوانا. غزال‌های Lechwe در این منطقه زندگی نموده و علف و گیاهان تغذیه می‌کنند.

عکس از Beverly Joubert

امیدواریم از این بخش لذت برده باشید. نظرات خود را درباره تصاویر و بخش «شاتر» با ما درمیان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات