شاتر: زندگی در رنگ؛ قرمز

شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
در این بخش از «شاتر»، عکس‌هایی با موضوع رنگ قرمز به شما تقدیم می‌شود.
تبلیغات

نشنال جئوگرافیک، در بخشی به نام Life In Color، به رنگ‌های پیرامون ما می‌پردازد. عکاسان در Life In Color با توجه به یکی از رنگ‌های طبیعت، نماهایی از آن را برای ما به تصویر می‌کشند.

قرمز رنگ خون است. نمادی از آتش، عشق و خشم. در فرهنگ‌های خاوران، قرمز رنگ شانس و کامیابی محسوب می‌شود. قرمز به خوبی خود را در طبیعت نمایش داده است. از ستاره‌ در حال افول تا برگ‌های در آستانه مرگ، همه با رنگ قرمز شناخته می‌شوند.

01

تصویر بالا، نمایشی از یک جشن ازدواج در کنیا است. این مراسم سه روزه که به طور استادانه‌ای طراحی شده برای دور کردن خرافات و بدبختی از زوج جوان برگزار می‌شود.

عکس از Brian Skerry

02

صخره‌های غنی از سنگ‌آهن، باعث ایجاد نهر قرمز رنگ در دریاچه پارک ملی آلبرتا کانادا شده است.

عکس از James L. Stanfield

03

لیزر قرمز برای ساخت آینه‌های بدون عیب و کامل در رصدخانه ملی کیت پیک (Kitt Peak) در آریزونا استفاده می‌شود. این رصدخانه دارای بزرگترین تلسکوپ نوری جهان است.

عکس از Jodi Cobb

04

شلاق توفان بر بدن گیاهان کنار ساحل Saxis در ویرجینیا. این گیاهان قرمز بلند و دوست‌دار شوره‌زار، با مراقبت از شن‌های روان و جلوگیری از جابه‌جایی آن‌ها به وسیله باد، به حفظ اکوسیستم منطقه کمک شایانی می‌کنند.

عکس از Joel Sartore

05

به کمک پارچه‌های قرمز و فانوس‌های کاغذی، این غار به یک تالار عروسی زیبا در استان هوبی (Hubei) چین تبدیل شده است. قرمز، رنگ سنتی در جشن‌های عروسی مردم چین محسوب می‌شود.

عکس از David Doubilet

06

هیچ چیزی نمی‌تواند از شور و اشتیاق دانش‌آموزان تایوانی در روزهای ملی این کشور کم کند. روزهای ملی تایوان، بزرگداشت انقلابی است که در پی آن، حکومت آخرین سلسله چین‌ بر این کشور خاتمه یافت.

عکس از Anne Keiser

07

خشخاش‌های قرمز در نزدیک کوه تبور (Tabor) در بهار. این منطقه به واسطه زیبایی خیره‌کننده‌اش میزان توریست‌ها و زائران زیادی است.

عکس از Amy White و Al Petteway

08

طاق ورودی درخشان و چشم‌اندازی از گلدسته‌، در میان دیوارهای خاکی قرمز رنگ مسجدی در مراکش. قوس‌های ساختمان نمادی از هلال ماه هستند.

عکس از Bobby Haas

09

موجودات زنده دریاچه Magadi در کنیا، پس از یک رگبار شدید به بیرون آمده‌اند. این دریاچه که به شدت شور و قلیایی است میزبان موجودات زنده بسیار کمی می‌باشد.

عکس از Ralph Lee Hopkins

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

تنهایی برگ قرمز رنگ افرا، بر روی تنه قطع شده این درخت در پارک ملی Acadia در ایالات متحده. ایالات متحده، زیستگاه نزدیک به ۹۰ گونه مختلف از درخت افرا می‌باشد.

عکس از Annie Griffiths

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

برگ‌های شلعه‌ور یک درخت افرا در مریلند. کارشناسان می‌گویند، مردم محلی بر اساس میزان سرخی برگ‌های افرا درباره پاییز پیش رو قضاوت می‌کنند.

عکس از Alexandra Avakian

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

سایه زودگذر کودکی بر روی دیواری قرمزرنگ در شهر San در افریقای جنوبی.

عکس از David Boyer

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

خودروی قرمز رنگ در یکی از خیابان‌های کثیف و متروکه برلین شرقی. پس از گذشت ۴۵ سال از پایان جنگ جهانی دوم، در سال ۱۹۹۰ آلمان شرقی و غربی به یکدیگر پیوستند.

عکس از Ralph Lee Hopkins

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

درخشش برگ‌های قرمز رنگ سماق (Sumak) در کانزاس. دشت پوشیده از چمن‌های سبز و درختان سماق و زغال اخته این منطقه مأمن پرندگان و جانوران زیادی هستند.

عکس از Tim Laman

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

دست‌های رنگی یک کارگر نوجوان در حال جابه‌جا کردن نخ‌های رنگ‌شده در خولم (Khulm) افغانستان. این شهر به واسطه تولید پشم گوسفند شهرت زیادی دارد.

عکس از Steve McCurry

امیدواریم از این بخش لذت برده باشید. نظرات خود را درباره تصاویر و بخش «شاتر» با ما درمیان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات