با عکس‌های بامزه گربه‌ها روزتان را پرانرژی شروع کنید

سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
گربه‌ّای خیابانی
گربه‌ها ‌در بسیاری از نقاط جهان به خیابان‌ها حکومت می‌کنند؛ اما آیا می‌دانید سلاطین خیابان‌‌ها هم مثل ما شخصیت منحصربه‌فرد خود را دارند؟
تبلیغات

ماسایوکی اوکی (Masayuki Oki)، عکاس اهل توکیو، استعداد منحصربه‌فردی در عکاسی از گربه‌های خیابانی دارد. داستان عکاسی اوکی وقتی شروع شد که گربه‌ای در پارک سر راهش قرار گرفت. گربه به‌اندازه‌ای جذاب بود که اوکی را ترغیب به عکس گرفتن کرد.

گربه ایستاده روی پاهای پشتی با شاخه در دست

اوکی تا ۳۰ سالگی دوربین به‌ دست نگرفته بود و کار عکاسی‌اش تعریفی نداشت؛ اما او عکاسی را دوست داشت و به گربه‌ها عشق می‌ورزید. علاقه‌ی عکاس ژاپنی به گربه‌ها به کودکی‌اش برمی‌گردد، زمانی‌ که به‌دلیل شرایط خانوادگی اجازه‌ی بزرگ کردن گربه در خانه را نداشت. اکنون او تمام عشقش به گربه‌ها را پای عکاسی از آن‌ها می‌ریزد.

آثار ماسایوکی بر روی نمایش شخصیت گربه‌های خیابانی تمرکز دارد. او باور دارد هر گربه‌ای داستان خودش را دارد که می‌تواند از طریق لنز دوربین گفته شود. عکاسی فقط به معنی ثبت تصاویر بامزه از گربه‌ها نیست؛ بلکه درباره‌ی درک آن‌ها و اشتراک‌گذاری بخشی از زندگی‌شان با دیگران است‌‌.

گربه نارنجی سفید روی نیمکت پارک
عکاس: Masayuki Oki

چند وقت پیش مقاله‌ای از عکس‌های اوکی را در شاتر تماشا کردیم که با استقبال شما روبه‌رو شد، امروز تعداد بیشتری از گربه‌های بامزه را خواهیم دید.

گربه مشکی نارنجی تکیه داده به ستون
گربه خوابیده به پشت روی آسفالت
عکاس: Masayuki Oki
گربه بالای دیوار گل‌فروشی
گربه بالای دیوار قصر معبد
عکاس: Masayuki Oki
گربه در حال پریدن از روی آب
گربه وارونه
گربه نارنجی خوابیده روی آسفالت
گربه سفید و سیاه در حال بازی
خمیازه کشیدن گربه در صورت گربه دیگر
گربه سفید با ژست رزمی
گربه در حال کش و قوس بالای دیوار
گربه چاق خوابیده روی پله
گربه نارنجی در حال گرفتن پروانه

امیدواریم از تماشای این شاتر لذت برده باشید. اگر به گربه‌ها علاقه دارید، برای دیدن آثار بیشتر از این هنرمند به صفحه اینستاگرام اوکی ماسایوکی سر بزنید. نظر شما درمورد تصاویر چیست؟ آیا باور دارید که می‌شود شخصیت گربه‌ها را با عکس‌ها به‌نمایش گذاشت؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات