تلاش‌های ناموفق برای ثبت عکس‌های جذاب از حیوانات

دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
عکاسی تصادفی حیات وحش
وقتی سوژه عکاسی حیوانات هستند، باید انتظار هر چیز غافلگیرکننده‌ای را داشته باشیم مگر اینکه به‌طرز جادویی در لحظه درست و در مکان درست قرار گرفته باشیم.
تبلیغات

عکاسی از حیوانات کار ساده‌ای نیست و همیشه همه‌چیز آن‌جور که ما انتظار داریم پیش نمی‌رود. داستان از این قرار است: شما می‌خواهید عکس خوبی از حیوانی که دیده‌اید بگیرید؛ اما اوضاع خوب پیش نمی‌رود. وقتی فکر می‌کنید سوژه در ژست درست قرار دارد، شاتر را می‌چکانید و دوربین هم دقیقاً همان ثانیه‌ای که نباید کاری را انجام می‌دهد که نباید؛ نوردهی اشتباه، عکس‌های مبهم و سوژه‌ای که به‌طرز مسخره در کادر قرار گرفته است.

عکاسی از پرندگان به‌خصوص سخت‌تر و غیرقابل‌پیش‌بینی‌تر از باقی حیوانات است و برای آن باید حوصله‌ی زیادی به خرج دهید. ثبت تصاویر غیرمنتظره به‌قدری برای افرادی که به عکاسی از حیوانات علاقه دارند، رخ داده که فروم‌ها و گروه‌های فیسبوکی بسیاری به عکس‌های خنده‌دار از تلاش‌های ناموفق برای عکاسی از حیوانات اختصاص داده شده است.

در این شاتر تلاش‌های ناموفق برای عکاسی از حیوانات را تماشا خواهید کرد؛ هرچند تعدادی از این عکس‌ها چندان بد یا «ناموفق» به نظر نمی‌رسند.

طاووس در حال باز کردن پرها
عقاب در باد روی چوب
جغد سفید کنار جاده
بچه حیوان روی سنگ‌ها از پشت
جغد برخورد با سیم
عکس از پرنده نمای پایین
جغد متعجب
پرنده پشت تابلو
سر سنجاب داخل مجسمه کوتوله روی درخت
حشره سبز روی کاپ کیک
گوزن با شاخ‌های تنیده در علوفه
بچه فک خوابیده با اب دهن
عقاب از نمای روبه‌رو
سنجاب در حال شکار کاردینال
عکاسی حیات وحش، حیوان روی درخت
غاز در حال پریدن
عقاب آیزان از درخت
درنای تاجدار در آینه اتومبیل
حشره گیر کرده در فنس نمای پشت

امیدواریم از تماشای این شاتر لذت برده باشید. آیا تجربه‌ی عکاسی از حیوانات وحشی را دارید؟ شما هم با چنین مشکلی روبه‌رو شده‌اید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات