«باربنهایمر»، ترکیبی صورتی از فیلم‌های جنجالی «باربی» و «اوپنهایمر»

شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
باربی اوپنهایمر
ماجرای اکران همزمان دو فیلم «باربی» و «اوپنهایمر» که هر دو کارگردانانی خبره و تیم تبلیغاتی حرفه‌ای دارند، «باربنهایمر» را به وجود آورد.
تبلیغات

از زمانی که اعلام شد فیلم «باربی» به کارگردانی گرتا گرویگ و فیلم «اوپنهایمر» به کارگردانی و نویسندگی کریستوفر نولان در یک روز (۲۱ جولای ۲۰۲۳) اکران می‌شوند، شاهد میم‌ها و توییت‌های متفاوت و بیشتر خنده‌دار بودیم.

باربی با تم صورتی و فانتزی، مارگو رابی را در نقش باربی نشان می‌دهد که قرار است با کن (رایان گاسلینگ) به ماجراجویی بپردازد. سالیان دراز است که دختران سراسر جهان با رنگ صورتی و عروسک‌های باربی رویاپردازی کرده‌اند، پس چه چیزی ممکن است جلویشان را بگیرد که به افتتاحیه و اکران این فیلم آن هم به کارگردانی کارگردان قدری مثل گرتا گرویگ نروند؟

از طرف دیگر پای کریستوفر نولان کارگردان به‌ نام فیلم‌هایی مثل اینتراستلار و Inception در میان است. مردی که تنها آوردن نامش کافی است تا طرفداران بی‌شمارش برای فیلمی پرهیجان و خاص صف بکشند. اوپنهایمر، کیلین مورفی را در نقش جی. رابرت اوپنهایمر نشان می‌دهد و نگاهی اجمالی به ماجرای تولید نخستین بمب اتم و عواقب انجام این کار دارد.

همین موضوع باعث ترند شدن سؤال «اول باربی را می‌بیند یا اوپنهایمر؟» شد. با بالاگرفتن بحث و جنجال بین طرفداران، هنرمندی به نام Eugene Matskevich از هوش مصنوعی کمک گرفت تا با الهام از تم صورتی باربی، فیلم‌ها و بازیگران هر دو فیلم را باهم ترکیب کند و مجموعه «باربنهایمر» را به اشتراک بگذارد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات