تصاویر مسحورکننده از اسب‌های وحشی آفریقایی و داستان رمزآلود اجدادشان

چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
اسب‌های کیپ
اسب‌های نر و مادیان‌های وحشی آفریقای جنوبی، داستان جالبی دارند. گفته می‌شود آن‌‌ها اسب‌های سواره‌نظام کشتی غرق‌شده‌ای بودند که خود را به ساحل رساندند.
تبلیغات

اسب‌های نر و مادیان‌های وحشی کیپ (Cape) بیش از یک قرن است که در تالاب‌های بین کلیموند و رویاند در کیپ غربی آفریقای جنوبی زنده مانده‌اند.

به گفته فعالان محیط زیست، اسب‌های وحشی نقش حیاتی در اکوسیستم بازی می‌کنند، زیرا مسیرهای گذری آن‌ها آبراه‌های مسدود را باز نگه می‌دارد.

به‌نظر می‌رسد که اسب‌های وحشی، اندازه گله را تنظیم می‌کنند، زیرا در طول دهه‌ها هرگز بیش از ۳۰ رأس از آن‌ها وجود نداشته است و بیش از ۳ تا ۴ گله از سواحل و تالاب‌ها عبور نمی‌کنند.

آینده اسب‌های وحشی مسحورگر کیپ به دلیل افزایش شهرنشینی شهرهای محلی و تجاوز سکونت‌گاه‌های انسانی نامشخص است.

داستانی در مورد منشأ این اسب‌های وحشی وجود دارد که می‌گوید آن‌ها فرزندان کشتی‌ای هستند که در سال ۱۸۵۲ در سواحل نزدیک Gansbaai غرق‌ شده است. این کشتی، ناوچه نیروی دریایی بریتانیا HMS Birkenhead بود که به کشتی حامل نظامیان تبدیل شده بود. کشتی در مسیر خلیج الگوآ (Algoa) بود و نیروهایی را برای جنگ با خوسا (Xhosa) حمل می‌کرد. ۶۴۳ نفر سرنشین داشت که اکثرشان سرباز بودند، اما غیرنظامیان و کودکان و همچنین ۹ اسب از سواره نظام هشتم در آن وجود داشتند.

کاپیتان سرعت کشتی را افزایش داد و خط ساحلی را دنبال کرد. اواخر شب، در آب‌های آرام، کشتی با صخره‌ای در نزدیکی آب‌های پرازکوسه گانسبای برخورد کرد. کشتی در عرض چند دقیقه از هم پاشید و اکثر کسانی که در کشتی بودند همراه با آن از‌بین‌رفتند. کاپیتان دستور داد اسب‌ها را قبل از غرق شدن کامل کشتی آزاد کنند. یکی از اسب‌ها پایش شکست اما هشت اسب دیگر زنده ماندند و تا ساحل شنا کردند.

محلی‌ها معتقدند اسب‌های جنگی سواره نظام هشتم با اسب‌های مزرعه محلی که زیرگونه‌ای از اسب معروف کیپ در قرن هجدهم بودند، آمیخته شدند. منشأ آن‌ها هرچه باشد، اسب‌های وحشی کیپ به‌خوبی با شرایط سازگار شده‌اند و برای سال‌ها در بخش کوچکی از تالاب زنده مانده‌اند.

۱۵ سال پیش، پیتر دلانی (Peter Delaney) تصمیم جسورانه‌ای گرفت که شغل خود را در ژاپن ترک کند و به ماجراجویی بپردازد. او یک خودروی 4WD خرید و آن را به کیپ تاون فرستاد تا سفری یک ساله را در سراسر آفریقا آغاز کند. پیتر در طول ماجراجویی‌اش، با حیات وحش فریبنده آفریقا ارتباط عاطفی ایجاد کرد. مناظر خیره‌کننده، اکوسیستم‌های متنوع و زیبایی بی‌نظیر حیوانات حس عمیقی از شگفتی را در او برانگیخت. همان زمان بود که متوجه شد اشتیاقش به عکاسی می‌تواند بیش از یک سرگرمی باشد و به کار و زندگی‌اش تبدیل شود.

در ادامه می‌توانید درحالیکه به داستان پیدایش اسب‌های کیپ فکر می‌کنید، تصاویر سیاه‌وسفید پیتر دلانی از زیبایی مسحورکننده آن‌ها را مشاهده کنید.

امیدواریم از تماشای این شاتر لذت برده باشید. برای دیدن تصاویر بیشتر به صفحه اینستاگرام پیتر دلانی مراجعه کنید. نظر شما در مورد اسب‌های کیپ و داستان اجدادشان چیست؟ آیا توانستند توجهتان را جلب کنند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات