وقتی حیوانات وحشی در محله‌های مسکونی پرسه می‌زنند

پنج‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
پروژه «Cities Gone Wild» چشم‌اندازی تازه از حیات وحشی که در شهرها ساکن هستند، ارائه می‌دهد. این اثر همزیستی حیوانات با انسان را به تصویر می‌کشد.
تبلیغات

کوری آرنولد (Corey Arnold) عکاسی است که در وایت سالمون واشنگتن زندگی می‌کند. او یک صیاد تجاری و عکاس حیات وحش شناخته‌شده است. آثار او رابطه بین انسان‌ و جهان طبیعی را با تمرکز بر حیات وحش آلاسکا بررسی می‌کند. آرنولد سال‌ها زندگی‌اش را صرف مستندسازی شیلات جهان کرده است، اما آخرین پروژه او، «Cities Gone Wild»، نگاهی به چگونگی سازگاری و رشد حیوانات وحشی در محیط‌های شهری دارد. عکس‌های آرنولد، انعطاف‌پذیری شگفت‌انگیز حیواناتی مانند کایوت‌ها، خرس‌های سیاه و راکون‌ها را هنگام ورود به مناطق مسکونی و همزیستی با انسان، به تصویر می‌کشد.

عکس‌های آرنولد کایوت‌هایی که از کنار آسمان‌خراش‌های بلند می‌گذرند، راکون‌هایی که در کوچه پس‌کوچه‌ها زباله‌گردی می‌کنند و خرس‌هایی که به طور عادی در محله‌های مسکونی قدم می‌زنند را نشان می‌دهد.

این مجموعه علاوه‌بر جلب توجه هنردوستان و علاقمندان به حیات وحش، تحسین منتقدان را نیز به همراه داشته است. در واقع پروژه مذکور، چندی پیش مقام اول بخش حیات وحش و طبیعتِ «جوایز عکاسی جهانی سونی در سال ۲۰۲۳» را به دست آورده است.

عکاس: Corey Arnold
عکاس: Corey Arnold
عکاس: Corey Arnold
عکاس: Corey Arnold
عکاس: Corey Arnold
عکاس: Corey Arnold

امیدواریم از تماشای شاتر لذت برده باشید. برای دیدن آثار بیشتر از این عکاس موفق به صفحه اینستاگرام کوری آرنولد سر بزنید. نظر شما در مورد مجموعه برنده‌ی جایزه‌ای که دیدید، چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات