فیل‌های آفریقایی؛ موجودات متفکر دوست‌داشتنی

دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
فیل های آفریقایی
فیل‌ها به‌خاطر حافظه خوبشان شناخته‌شده هستند، به همین دلیل است که اعضای پیر مثل گنجی برای گله می‌مانند. پیتر دلانی از تجربه اولین سافاری خود می‌گوید.
تبلیغات

عشق پیتر دلانی (Peter Delaney) به عکاسی سیاه و سفید و حیات وحش آفریقا، به ویژه فیل‌های آفریقایی باعث به‌وجود آمدن مجموعه عکس‌هایی شده است که امروز در شاتر تماشا خواهید کرد.

ده سال پیش زمانی‌ که پیتر جوان به اولین سافاری حیات وحش خود در اوگاندا رفته بود، به‌طور اتفاقی به گله‌ای از فیل‌ها برخورد کرد. او اولین برخورد خود با این جانوران باشکوه را به شکل یک تجربه ترسناک به یاد می‌آورد.

متأسفانه گذشته با فیل‌های ساکن در این ذخیره‌گاه مهربان نبوده است؛ آن‌ها به‌خاطر عاج‌های ارزشمند و زیبایشان شکار می‌شدند. بااینکه دیگر در این منطقه شکار فیل صورت نمی‌گیرد، ازآنجاکه فیل‌ها به راحتی فراموش نمی‌کنند یا نمی‌بخشند، هر بار که عکاس به آن‌ها نزدیک می‌شد، فیل‌ها به سمتش حمله می‌کردند. پیتر می‌گوید که در آن زمان یک عکاس تازه‌کار حیات وحش بوده و این برخورد باعث شده است که نسبت به فیل ها بسیار محتاط باشد.

پرتره فیل ملکه مارا رئیس قبیله مادر
ملکه مارا، رئیس گله
بچه فیل کنجکاو بین پای فیل‌‌های بالغ
گله فیل آفریقایی
فیل نر بزرگ
فیل تنها منظره آسمان ابری
فیل‌های آفریقایی نر در حال حرکت
گله فیل‌های آفریقایی در حرکت
فیل‌ آفریقایی مادر ملکه مارا درخت دشت ابری
فیل نر دشت ماسای مارا
فیل مادر دشت
والی، منطقه حفاظت شده فیل تاسکر آدو
فیل مادر رئیس گله

امیدواریم از تماشای این بخش از شاتر لذت برده باشید. برای دیدن آثار بیشتر از این هنرمند حتماً سری به صفحه اینستاگرام پیتر دلانی بزنید.

نظر شما در مورد این عکس‌ها چیست؟ آیا شما هم از طرفداران این موجودات بزرگ دوست‌داشتنی هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات