برندگان درخشان مسابقه عکاسی سیاه و سفید ۲۰۲۳

شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
دختران باحجاب یک مدرسه در زنگبار
برندگان مسابقه عکاسی سیاه و سفید Independent Photographer در سال ۲۰۲۳ به داوری نیک برانت انتخاب شدند. از میان تصاویر ارسال‌شده ۱۰ تصویر انتخاب شد.
تبلیغات

Independent Photographer می‌گوید صرف نظر از ژانر، قصد داشته است تا زیبایی و قدرت عکاسی سیاه و سفید را جشن بگیرد. در تمام دسته‌‌های خیابان، مد، پرتره، منظره، مستند یا هر شکل دیگری از عکاسی، برگزارکنندگان این مسابقه از شرکت‌کنندگان درخواست کرده‌اند اثری را ارائه دهند که تأثیرگذار و الهام‌بخش باشد.

در نهایت برندگان مسابقه عکاسی سیاه و سفید ۲۰۲۳ به داوری نیک برانت انتخاب شدند. نیک برانت یک عکاس بریتانیایی است که کار خود را روی اعمال بشریت که به نابودی جهان طبیعی ختم می‌شود، متمرکز کرده است. او نزدیک به دو دهه از زندگی‌اش را صرف عکاسی از حیات وحش آفریقا و مناطق وحشی سابق کرد که توسط توسعه انسانی تخریب شده بودند. برانت اغلب با رنگ‌های سیاه و سفید یا قهوه‌ای از حیوانات عکاسی می‌کند. او سوژه‌های خود را به‌شکل موجوداتی حساس به تصویر می‌کشد که چندان متفاوت‌تر از انسان‌ها نیستند. تجربیات عکاسی از فیل‌های آفریقایی و اطلاع از شکار غیرقانونی آن‌ها، برانت را بر آن داشت تا بنیاد Big Life را که از حیوانات و اکوسیستم بخش بزرگی از کنیا و تانزانیا محافظت می‌کند، تأسیس کند.

به همه برندگان و فینالیست‌های مسابقه عکاسی سیاه و سفید امسال تبریک می‌گوییم و از شما دعوت می‌کنیم تماشاگر این تصاویر باشید.

مقام دوم

  • عکاس:‌ فلوریان کریشبامر (Florian Kriechbaumer)
  • محل عکاسی: دبی، امارات متحده عربی
ساختمان‌ها و طبیعت امارات دبی
رویارویی حیوانات و تضاد اشکال خشن شهری در دبی

عکاس برای شناسایی این نقاط در سفرش بسیار صبور بوده است. طی بازدیدهای زیادی که از این مکان انجام شد، در نهایت زمانی‌که ابرها آسمان صاف را آراسته بودند و یک جفت غزال بزرگ آفریقایی درگیر رقابت قلمرویی خود بودند، این عکس گرفته شد. عکس به‌دست‌آمده رویارویی حیوانات و تضاد اشکال خشن شهری دبی را با خطوط طبیعی نرم تپه‌های شنی صحرای امارات نشان می‌دهد.

مقام سوم

  • عکاس:‌ ملیسا کورمیکن (Melissa Cormican)
  • محل عکاسی: کارولینای شمالی، ایالات متحده آمریکا
غاز کانادایی
غاز کانادایی

غاز کانادایی یک غاز وحشی بزرگ با سر و گردن سیاه، گونه‌های سفید، زیر چانه سفید و بدن قهوه‌ای است. این پرنده، بومی نواحی قطبی و معتدل آمریکای شمالی است و گهگاه در طول مهاجرت از اقیانوس اطلس در شمال اروپا دیده می‌شود.

فینالیست

  • عکاس:‌ احمد بدر
  • محل عکاسی: لندن
دو زن قطرات باران روی شیشه اتوبوس
مسافران یک روز بارانی

فینالیست

  • عکاس:‌ آلن شرودر (Alain Schroeder)
  • محل عکاسی: جزیره ججو
زن پیر در لباس غواصی
زن غواص ۸۳ ساله

جزیره ججو که به‌خاطر سنگ‌های آتشفشانی بازالتی خاص خود شناخته می‌شود، در نزدیکی کره جنوبی قرار دارد. اینجا خانه Haenyeo یا زنان مشهور دریا است که در سواحل سیاه ججو غواصی می‌کنند تا غذاهای لذیذ را از دریا برداشت کنند. این گروه از زنان سالخورده با پوشیدن کت و شلوارهای لاستیکی نازک و عینک‌های قدیمی به عنوان یک گنج ملی تجلیل می‌شود و در فهرست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو ثبت شده‌اند. این سنت به آرامی در حال محو شدن است زیرا زنان کمتری چنین حرفه بسیار خطرناکی را انتخاب می‌کنند.

امروزه اکثر Haenyeo بالای ۵۰ سال سن دارند یا بهتر است بگوییم بسیاری از آن‌ها بالای ۷۰ سال هستند. در جامعه‌ای که نسبت به تحصیلات وسواس دارد، آینده این فعالیت جسمی سخت تاریک به نظر می‌رسد. با‌این‌حال تلاش‌های دولت و جوامع محلی برای حفظ و نگهداری و ترویج این سبک زندگی زیست‌محیطی و پایدار باعث شده است که جوانان سرخورده از زندگی شهری و مشتاق بازگشت به ریشه‌های خود، نسبت به این شغل ابراز علاقه کنند.

فینالیست

  • عکاس:‌ الساندرا مانزوتی (Alessandra Manzotti)
  • محل عکاسی: مغولستان غربی
یک شکارچی عقاب قزاق با عقابش

عکسی که مشاهده می‌کنید، یک شکارچی عقاب قزاق را همراه با عقاب محبوب خود در مغولستان غربی نشان می‌دهد.

فینالیست

  • عکاس:‌ آرون آر هگدن (Arun R Hegden)
  • محل عکاسی: ایالت کارناتاکا، جنوب غربی هند
کامبالا مسابقه سالانه بوفالو جنوب غربی هند

کامبالا یک مسابقه سالانه بوفالو است که در ایالت کارناتاکا در جنوب غربی هند برگزار می‌شود. این مسابقه به‌شکل سنتی، توسط مالکان و خانوارهای محلی حمایت مالی می‌شود. پیست مسابقه کامبالا یک شالیزار سرسبز است. طی مسابقه یک کشاورز شلاق‌زن، بوفالوها را هدایت می‌‌کند.

فینالیست

  • عکاس:‌ شارلوت لدفوگد (Charlotte Ladefoged)
  • محل عکاسی: ایتالیا
دریاچه کارزا دریاچه آلپی کوچک ایتالیا

دریاچه کارزا یک دریاچه آلپی کوچک در دولومیتی در جنوب تیرول ایتالیا است. این شهر به‌خاطر رنگ‌های فوق‌العاده‌ و منظره‌ بی‌نظیرش از رشته‌کوه لاتمار شناخته می‌شود.

فینالیست

  • عکاس:‌ فنچنگ لیو ( Fenqiang Liu)
  • محل عکاسی: وینتر پارک، فلوریدا
پرواز یک پرنده در باغ کرافت فلوریدا

عکاس در مورد روند ویرایش تصویر ثبت‌شده خود گفته است: «پس از سفرهای بی‌شماری به باغ Kraft Azalea در فلوریدای مرکزی، این لحظه زیبا را در اواخر فوریه ۲۰۲۲ ثبت کردم. در طی فرایند ادیت پس از تبدیل تصویر رنگی به تصویر سیاه و سفید، آسمان آبی اولیه را در لایت‌روم تیره کردم. پس از انتقال فایل به فتوشاپ، قبل از افزودن نور به پس‌زمینه، قسمت‌های خاصی از تصویر را با استفاده از ایربراش دیجیتال تیره‌تر کردم تا دنیایی اسرارآمیز و رویایی بسازم که فقط در تخیل وجود دارد.»

فینالیست

  • عکاس:‌ روبرتا والیانی (Roberta Vagliani)
  • محل عکاسی: زنگبار

تصویری که در بالا می‌بینید در مدرسه‌ای در زنگبار گرفته شده است، جایی که در مدارسش هیچ میز، صندلی یا وسیله‌ای وجود ندارد. تمام چیزی که این دختر بچه‌ها به‌عنوان دانش‌آموز دارند، یک دفترچه یادداشت و حافظه‌شان است. دانش توسط یک معلم واحد به آن‌ها منتقل می‌شود.

یک جمله معروف از نلسون ماندلا به جا مانده است که می‌گوید: «آموزش، قوی‌ترین سلاحی است که می‌توانید برای تغییر جهان از آن استفاده کنید.» هر فرد ممکن است یک روز جهان را تغییر دهد.

امیدواریم از تماشای برندگان مسابقه عکاسی سیاه و سفید Independent Photographer لذت برده باشید. برای مشاهده نفر اول و دریافت اطلاعات بیشتر، سری به صفحه وب‌سایت برگزارکننده مسابقه بزنید.

برای دیدن مسابقات دیگر از این برگزارکننده، شاتر برندگان مسابقه عکاسی خیابانی Independent Photographer را از دست ندهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات