عکس‌های هوایی خیره‌کننده از کشتزارهای خوش‌رنگ و لعاب غربی

چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
مجموعه «کشتزار» اثری از هنرمند علاقه‌مند به مکان‌های صنعتی است که از زمان انتشار تاکنون با استقبال بی‌نظیری در فضای مجازی مواجه شده است.
تبلیغات

میچ راز (Mitch Rouse) عکاس مستقر در وایومینگ، از مکان‌های صنعتی مختلف آمریکا عکس‌های هوایی ثبت می‌کند. یکی از آخرین پروژه‌های او با عنوان «Farmland» به معنی کشتزار، نگاهی متفاوت به مزارع و محصولاتی دارد که بخشی از زندگی روزمره بسیاری از مردم را تشکیل می‌دهد.

از دریچه نگاه میچ و دوربین او، این مناظر آشنای کشاورزی قابلیت تبدیل شدن به قاب‌های هنری ناب را دارند.

زمین کشاورزی رنگارنگ آمریکا

میچ از هندسه دقیق این مناظر و ترکیب و طیف رنگی آن‌ها برای تولید مجموعه‌ای از تصاویر چشمگیر استفاده می‌کند. در‌حالی‌که بسیاری از عکس‌های این مجموعه فقط نتایج مداخله انسان را به نمایش می‌گذارند، چندین عکس دیگر کشاورزان را در حال کار نشان می‌دهند. تراکتورهای کشاورزان لکه‌های کوچک اما مهمی در این چشم‌اندازهای باشکوه هستند.

تراکتور در زمین زراعی آمریکا

بااینکه میچ از انواع مکان‌های صنعتی عکس می‌گیرد، اما به نظر می‌رسد عکس‌های کشاورزی او در بین عموم مردم جذابیت ویژه‌ای دارد. او می‌گوید: «ردیف‌هایی از محصولات زراعی، موضوع ساده‌ای به نظر می‌آید؛ اما با کمی دید، می‌توانید مجموعه‌ای به ظاهر بی‌پایان از کارهای زیبا خلق کنید. با تکیه‌بر پایه‌های طراحی، شکل، خط و بافت، می‌توانید تصاویر خارق‌العاده‌ ایجاد کنید. اگر نور زیبای صبحگاهی را به تصاویر اضافه کنید، به‌ندرت ممکن است اشتباهی در عکاسی کشاورزی‌تان پیش بیاید.»

تراکتور در حال کار در زمین کشاورزی آمریکا
تراکتور در حال کار  زمین کشاورزی

میچ اعتراف می‌کند که استقبال مردم از تصاویر زمین‌های کشاورزی و کشتزارها برایش بسیار شگفت‌انگیز بوده است. برای بسیاری از مردم، این موضوع چیزی است که می‌توانند با آن ارتباط بگیرند. آن‌ها روزانه در زمینه‌های مشابه رانندگی می‌کنند و دیدن این مناظر از زاویه‌ای جدید ممکن است دلیل بر چنین استقبال کم‌نظیری باشد.

درختان زمین زراعی آمریکا
قطعات زمین کشاورزی آمریکا

علاقه میچ به پهپادهای با فناوری پیشرفته باعث شد تا او عکاسی هوایی را امتحان کند. وقتی او از محدودیت‌های آن‌ها ناامید شد تصمیم گرفت از یک سیستم نوآورانه استفاده کند. سیستم ابداعی او از یک هلیکوپتر Bell 407، با گیمبال Shot Over که روی دماغه آن نصب شده است و شامل یک دوربین صنعتی ۱۵۰ مگاپیکسلی Phase One است، استفاده می‌کند.

شکوفه صورتی درختان میوه در زمین کشاورزی آمریکا
تراکتور در حال کار در زمین زراعی آمریکا
کشتزار قطعات زمین کشارزی
انبوه درختان کشتزار
تراکتور در حال شخم زدن زمین کشاورزی
زمین زراعی سرسبز در حال آبیاری
درختان زرد و صورتی کشتزار
زمین کشاورزی رنگارنگ آمریکا
درختان خشک شده در فصل سرد آمریکا
طیف رنگی زمین کشاورزی آمریکا

امیدواریم از این بخش از شاتر خوشتان آمده باشد.برای دیدن آثار بیشتر از این عکاس می‌توانید به صفحه اینستاگرام میچ راز مراجعه کنید. مثل همیشه از تعامل با شما و خواندن دیدگاه‌هایتان خوشحال می‌شویم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات