حیواناتی که با ژست‌های ناجور جلوی دوربین ظاهر شدند

چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
عکاس حیات وحش، پس از به‌اشتراک گذاشتن مجموعه‌ای عکس‌های خنده‌دار از حیوانات، نشان داد که عکاسی از حیات وحش و طبیعت حتماً نباید بی‌نقص باشد.
تبلیغات

جولیا کوک در وایومینگ، درست خارج از پارک ملی یلوستون، بزرگ شده و همیشه شیفته‌ی طبیعت بوده است. حساب‌های او در رسانه‌های اجتماعی مملو از تصاویر شگفت‌انگیز حیات وحش است؛ اما ویدیویی که سال پیش از عکس‌های خنده‌دار حیوانات ساخته بود، ناگهان سر و صدای زیادی به پا کرد.

داستان از این قرار است که جولیا هنگامی که مشغول بررسی عکس‌های قدیمی‌اش بود، به یک سری عکس برخورد کرد که در آن حیوانات حالت‌ احمقانه یا ژست‌ها ناجور داشتند. این عکس‌ها که به‌طور کاملاً تصادفی گرفته شده‌ بودند، توجهش را جلب کردند. او که همیشه این نوع از تصاویر «بدژست» را برای نمایشی بی‌نقص و با شکوه‌تر از حیات وحش کنار می‌گذاشت، این‌بار فکر کرد ممکن است این تصاویر همان چیزی باشند که مردم از تماشایشان بیشتر لذت می‌برند.

عکاسی حیات وحش

جولیا می‌گوید پس از انتشار ویدیویی از عکس‌ها، از واکنش خوب مردم شوکه شد. او در ابتدا ویدیوی کوتاهی در تیک‌تاک به‌اشتراک گذاشت؛ اما باور نمی‌کرد که در زمان کوتاهی بازدید میلیونی بگیرد. افراد زیادی درخواست چاپ تصاویر یا استفاده از آن‌ها به عنوان پس‌زمینه‌ی گوشی را داشتند.

عکاس، از این اتفاق درس خوبی گرفته است؛ این که حیات وحش همیشه نباید در حالت ایدئال باشد تا ارزش عکاسی را داشته باشد یا مردم از آن لذت ببرند.

عکاسی حیات وحش

جولیا معتقد است که عکس‌هایش باعث می‌شوند مردم بیشتر با طبیعت ارتباط برقرار کنند؛ زیرا عکس‌های احمقانه، شخصیت‌های فردی حیوانات را نشان می‌دهد و ثابت می‌کند که ما بیشتر از آنچه اکثر مردم تصور می‌کنند، شبیه به یکدیگر هستیم.

عکاسی حیات وحش

هدف جولیا ایجاد تصاویری تأثیرگذار از حیات وحش بومی خودش است تا دیگران را به عشق و محافظت از حیات وحش دعوت کند و همچنین تصویری از مکان‌های وحشی را با کسانی که دسترسی آسان به طبیعت ندارند به‌اشتراک بگذارد.

عکاسی حیات وحش
عکاسی حیات وحش
عکاسی حیات وحش
عکاسی حیات وحش
عکاسی حیات وحش
عکاسی حیات وحش
عکاسی حیات وحش
عکاسی حیات وحش
 عکاسی حیات وحش
عکاسی حیات وحش
عکاسی حیات وحش

امیدواریم تماشای این قسمت از شاتر برایتان لذت‌بخش بوده باشد. برای دیدن آثار بیشتر از این هنرمند، صفحه اینستاگرام جولیا کوک را دنبال کنید.‌‌ نظر شما در مورد تصاویر چیست؟ آیا از تماشای تصاویر خاص از حیوانات لذت می‌برید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات