عکس فلامینگوهای میانکاله در بین برندگان مسابقه عکاسی با پهپاد ۲۰۲۲

سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
سیه‌نا برندگان مسابقه عکاسی با پهپاد ۲۰۲۲ را اعلام کرد. اثر مهدی محبی‌پور با عنوان «اتحاد» که فلامینگوهای میانکاله را نشان می‌داد، برنده دسته حیات‌وحش شد.
تبلیغات

جوایز سیه‌نا در طول سال میزبان مسابقات عکاسی متعددی است که آخرین مورد آن با تمرکز بر عکاسی با پهپاد برگزار شد. مسابقه عکاسی با پهپاد ۲۰۲۲ شاهد هزاران تصویر بود که توسط ۲۶۴۲ عکاس از ۱۱۶ کشور جهان ارسال شده بود. تصاویر برنده در نمایشگاهی با عنوان «Above Us Only Sky» در جریان رویدادهای جوایز سیه‌نا در موزه تاریخ طبیعی به نمایش گذاشته خواهند شد.

جوایز عکاسی با پهپاد یک برنده کلی و برندگانی از ۹ دسته‌ی شهری، مردم، حیات وحش، طبیعت، ورزش، انتزاعی، عروسی و مجموعه عکس دارد. همچنین جوایزی به ورودی‌های ویدیویی اختصاص داده شده است. برنده کلی تصویری از نمای بالای دهانه آتشفشان فاگرادالسل در ایسلند در آخرین مرحله فوران را نشان می‌دهد.

برنده کلی

  • آرماند سارلانگو
 برنده کلی مسابقه عکاسی با پهپاد ۲۰۲۲

این عکس زمانی که طوفانی در غرب ایسلند همراه با باران و بادهای شدید در حال وقوع بود، گرفته شد. عکاس این اثر می‌گوید با توجه به چنین شرایط سختی، عکس هوایی مانند این تصویر، منحصربه‌فرد است.

حیات وحش

  • مهدی محبی‌پور
 برندگان مسابقه عکاسی با پهپاد ۲۰۲۲

فلامینگوها شب‌ها برای امنیت بیشتر کنار هم می‌خوابند و طی روز کنار هم می‌مانند تا از یکدیگر محافظت کنند. در این انبوه، تفاوت‌های جزئی رنگ پرها و انعکاس نور خودنمایی می‌کند. این تصویر زیبا در میانکاله مازندران ثبت شده است.

شهری

  • سرهی ووک
 برندگان مسابقه عکاسی با پهپاد ۲۰۲۲

پشت بام محله Kartoffelraekkerne در Oesterbro. این محله که در اواخر دهه ۱۸۰۰ برای خانواد‌ه‌های طبقه کارگر ساخته شد، امروزه یکی از پرطرفدارترین محله‌ها در کپنهاگ است.

مردم

  • آنیندیتا روی
 برندگان مسابقه عکاسی با پهپاد ۲۰۲۲

بندر رودخانه سادارغات داکا شلوغ‌ترین بندر بنگلادش است که به بسیاری از مناطق کشور خدمات‌رسانی می‌کند. مردم با استفاده از قایق‌های کوچک از دو طرف رودخانه بوریگانگا عبور می‌کنند. مردانی که روی قایق کار می‌کنند، معمولاً شب‌ها در قایق‌ها می‌خوابند.

طبیعت

  • دیوید روژ
 برندگان مسابقه عکاسی با پهپاد ۲۰۲۲

این تصویر حاصل یک رؤیا است: دیدار صحرا و اقیانوس. همان‌طورکه پهپاد بالاتر می‌رفت، عکاس متوجه فضای خاصی شد، جایی که نور اشکال دلپذیر این تپه‌های شنی را که به سمت اقیانوس اطلس جنوبی جاری می‌شدند، برجسته کرد. این تصویر زیبا از صحرای نامیب در نامیبیا گرفته شده است.

ورزش

  • دنیل کوزلا
 برندگان مسابقه عکاسی با پهپاد ۲۰۲۲

عکس گرفته‌شده در مارس ۲۰۲۲ رقبای رویداد سالانه اسکی را نشان می‌دهد. اسکی‌بازان با لباس‌های رنگارنگ خود در امتداد مسیری که با درختان پوشیده از برف احاطه شده است، به سرعت در حال حرکت هستند.

آبستره

  • سوراب سیروهیا

کارگران در زمین استحصال نمک، نمک را حرکت می‌دهند تا در یک شکل دایره‌ای‌ قرار بگیرد و زیر آفتاب داغ آهسته تبخیر شود. در پایان روز نمک در سبدها جمع‌آوری می‌شود. این کار واقعاً کار سختی است!

عروسی

  • کریستوف کراوچیک
 برندگان مسابقه عکاسی با پهپاد ۲۰۲۲

تأثیر نور خورشید بر آب، درخت قطع‌شده و عروس شجاعی که روی آن دراز کشیده؛ تصویر باشکوهی که طبیعت خالقش است. سطح آب مانند یک آسمان شب پر‌ستاره و عروس مثل یک شاهزاده خانم رؤیایی به نظر می‌رسد.

مجموعه

  • دمیتری کخ

دمیتری کخ یک روز برای پناه از طوفان به جزیره کوچکی به نام کولیوچین، ایستگاه هواشناسی سابق در روزهای اتحاد جماهیر شوروی نزدیک شد. او پس از دیدن حرکات عجیب در پنجره‌های یک خانه متروکه، تصمیم گرفت از دوربین دوچشمی خود نگاهی اجمالی به آن سمت بیندازد که چهره چند خرس قطبی را دید!

 برندگان مسابقه عکاسی با پهپاد ۲۰۲۲
 برندگان مسابقه عکاسی با پهپاد ۲۰۲۲

در آنجا حدود بیست خرس اکثراً نر، وجود داشتند که در میان خانه‌های متروکه سرگردان بودند و ماده‌ها با توله‌هایشان در حاشیه می‌چرخیدند. ازآنجاکه فرود آمدن در جزیره بسیار خطرناک بود، او تصمیم گرفت بدون ایجاد مزاحمت از یک پهپاد کم‌صدا برای عکاسی از حیوانات استفاده کند.

 برندگان مسابقه عکاسی با پهپاد ۲۰۲۲
 برندگان مسابقه عکاسی با پهپاد ۲۰۲۲
 برندگان مسابقه عکاسی با پهپاد ۲۰۲۲

امیدواریم تماشای این شاتر برایتان لذت‌بخش بوده باشد. در بخش بعدی می‌توانید آثار زیبای باقی برندگان دسته‌ها را ببینید. برای اطلاعات بیشتر در مورد این مسابقه به وب‌سایت droneawards مراجعه کنید. نظر شما در مورد مسابقه عکاسی با پهپاد امسال چیست؟ شما کدام تصویر را پسندیدید؟ دسته عکاسی موردعلاقه شما کدام است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات