تصاویر شکارشده از جدال دو خرس نوجوان برای جلب توجه گریزلی ماده

سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
جنی استیونز صحنه‌ای از دعوای یک جفت خرس قهوه‌ای نوجوان برای جلب توجه خرس ماده بالغ را شکار کرده است.
تبلیغات

جنی استیونز طی دو ساعتی که در پناهگاه خرس گریزلی Khutzeymateen در بریتیش کلمبیای کانادا بود، تصاویر گیرایی را از جدال گریزلی‌های نابالغ بر سر جلب توجه ماده‌ای بالغ، ثبت کرد.

دلیل این دعوای وحشیانه حضور یک ماده گریزلیِ تنها در همان نزدیکی بود که موجب افزایش ناگهانی تستوسترون در خرس‌های جوان شد. ماده‌ی بالغ ظاهراً هیچ علاقه‌ای به این دو بچه نداشت.

استیونز از نیکون D5 با نیکون 500mm PF استفاده می‌کند تا رفتار جانوران باشکوه را به تصویر بکشد. او از مونوپاد نیز کمک می‌گیرد، زیرا D5 به‌تنهایی و بدون لنز بلند هم بسیار سنگین است.

دعوای دو خرس نر بر سر جفت‌گیری

فصل جفت‌گیری برای توله‌های گریزلی و گریزلی‌های نر نابالغ خطر بالایی دارد. استیونز می‌گوید همیشه خرس‌های کوچک‌تر پرخاشگرتر هستند. او در ابتدا از دیدن چنین شرارتی ناراحت شد، اما به نظر می‌رسید که خرس‌ها نمی‌خواستند یکدیگر را بکشند.

دعوای دو خرس نر بر سر جفت‌گیری

طبق تخمین استیونز، خرس‌ها احتمالاً پنج سال داشتند و خرس کوچک‌تر تنها ۱۲۴ کیلوگرم وزن داشت. این یعنی سن و جثه آن‌ها برای جذب خرس‌های ماده کافی نبود. معمولاً نرها باید در طول فصل جفت‌گیری برای به‌دست آوردن ماده بجنگند.

دعوای دو خرس نر بر سر جفت‌گیری

هنگامی که یک خرس بالغ به این دو جنگجو نزدیک شد، آن‌ها به سرعت از دعوا دست کشیدند و دور شدند. وقتی دو خرس کوچک‌تر رفتند، نر بالغ شروع به جفت‌گزینی کرد.

دعوای دو خرس نر بر سر جفت‌گیری
دعوای دو خرس نر بر سر جفت‌گیری

پناهگاه خرس گریزلی Khutzeymateen تنها منطقه‌ی محافظت‌شده خرس گریزلی در کانادا به‌شمار می‌رود. این مکان خیره‌کننده میزبان مجموعه‌‌ی قابل‌ توجهی از حیات وحش از جمله نهنگ‌های قاتل، عقاب‌های طاس و نهنگ‌های گوژپشت است.

امیدواریم از تماشای این شاتر لذت برده باشید. کارهای بیشتر این هنرمند را می‌توانید در وب‌سایت جنی استیونز مشاهده کنید. نظر شما در مورد این تصاویر چیست؟ آیا از عکس‌های حیات وحش لذت می‌برید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات