تصاویر فوق دقیق از مورچه‌ها که می‌تواند به کابوستان تبدیل شود

یک‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
تصاویر شیطانی نمای نزدیک جاشوا کوگلر از مورچه‌ها در چند روز اخیر سروصدای زیادی بین کاربران فضای مجازی ایجاد کرده است.
تبلیغات

جاشوا کوگلر، عکاس علاقه‌مند به ستارگان، پرندگان و حشرات، از لنز ۲۵ میلی‌متری اولترا ماکرو Laowa برای گرفتن عکس‌های نمای نزدیک از مورچه‌ها استفاده می‌کند.

پرتره‌های ماکرو که شبیه ماسک‌های هالووین هستند، با دوربین نیکون D7500 کوگلر با استفاده از یک ریل ماکرو گرفته شده‌اند. ریل دوربین را با سرعت آهسته به حرکت در می‌آورد و در همان حال عکس می‌گیرد.

تصاویر به‌دست‌آمده جزئیاتی را در مورد حشرات به نمایش می‌گذارند که چشم انسان هرگز نمی‌تواند ببیند؛ جزئیاتی که برخی از ما حتی تمایلی به دیدن آن نداریم.

جزئیات دقیق از مورچه‌ها

کوگلر می‌گوید:

برای گرفتن یک تصویر نهایی باید بین ۳۰ تا بیش از ۳۰۰ عکس بگیرم. من همه این تصاویر را می‌گیرم و آن‌ها را در فرایندی به نام فوکوس استکینگ روی هم قرار می‌دهم. سپس تصویر را پردازش می‌کنم تا برخی از رنگ‌ها را نمایان و واضح‌تر کنم.

کوگلر لنزی را که می‌توان در دوربین‌های فول فریم استفاده کرد، روی بزرگنمایی ۵ برابر تنظیم می‌کند که به او اجازه می‌دهد بیش از آنچه بقیه جرئت می‌کنند به جمجمه مورچه نزدیک شود. عکاس جوان همچنین از دو چراغ LED زانویی که نورشان با دستمال کاغذی پخش می‌شود، استفاده می‌کند.

جزئیات دقیق از مورچه‌ها
جزئیات دقیق از مورچه‌ها
جزئیات دقیق از مورچه‌ها
جزئیات دقیق از مورچه‌ها

علایق عکاسی کوگلر از کوچک‌ترین موجودات تا اجسام غول‌پیکر را دربر می‌گیرد. این عکاس جوان زحل و حلقه‌های آن و حتی کهکشان آندرومدا را به تصویر کشیده؛ او همچنین پرتره‌هایی از انسان‌ها ثبت کرده و از شامپانزه‌های باغ وحش عکس گرفته است.

برای دیدن تصاویر و آثار این عکاس توانمند می‌توانید به صفحه اینستاگرام جاشوا کوگلر سر بزنید.

امیدواریم این قسمت از شاتر مورد توجه شما قرار گرفته باشد. آیا تاکنون مستندی از مورچه‌ها دیده بودید که آن‌ها را از نمای نزدیک نشان بدهد؟ هرگز فکر می‌کردید که مورچه‌ها چهره ترسناکی داشته باشند؟ نظر شما در مورد این تصاویر چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات