حیات وحش مینیاتوری؛ تصاویر جالب از حیوانات کاغذی

پنج‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
دو هنرمند هندی، چند سال پیش یک چالش یک‌ساله را برای ایجاد حیات وحش مینیاتوری با استفاده از کاغذ و نقاشی آبرنگ، آغاز کردند.
تبلیغات

وایشالی و نایان دو هنرمند برش کاغذ اهل هند هستند که یک سال تمام برای ساخت آثارشان و عکاسی از آن‌ها زمان گذاشته‌اند. همه چیز از یک چالش یک‌ساله شروع شد تا این که این پروژه‌ی ۳۶۵ روزه به تدریج به چیزی بزرگ‌تر بدل گشت. آن‌ها با ادامه دادن این روند، ساخت آثارشان را تا سال ۲۰۲۰ ادامه دادند که منجر به خلق ۱۰۰۰ اثر هنری شد.

حیات وحش کاغذی

هر اثر هنری با یک طرح ساده روی کاغذ شروع می‌شود. پس از آن، لایه‌های مختلف از طرح روی کاغذ آبرنگ 200 GSM ترسیم می‌شود. سپس هر لایه به‌طور دقیق با دست برش داده می‌شود و برای رنگ‌آمیزی آماده می‌شود. هر لایه کوچک با نهایت دقت با آبرنگ نقاشی می‌شود. در نهایت، تمام لایه‌ها با هم جمع می‌شوند تا ظاهری سه‌بعدی برای حیوانات به‌ وجود بیاورند. ساخت هر اثر بسته به جزئیات مانند پرها، خزها و رنگ‌ها حدود چهار تا هشت ساعت زمان می‌برد. این دو هنرمند، هدف از خلق آثار کاغذی خود را این‌گونه بیان می‌کنند:

ما می‌خواهیم به کمک هنر منحصربه‌فرد خود، زیبایی و اهمیت پرندگان کمیاب را به اشتراک بگذاریم. امیدواریم مردم اهمیت همه گونه‌های پرندگان را درک کنند و به نجات آن‌ها کمک کنند. همان‌طورکه شاهد تغییرات اقلیمی هستیم، ما هم اکنون باید تغییر کنیم.
ببر بنگال کاغذی
کبک روی درخت گلابی
گنجشک آبتنی در حوض
آرمادیلوی کاغذی
حیات وحش کاغذی/ جغد انبار
حیات وحش کاغذی/ پلنگ کمین‌کرده
حیات وحش کاغذی/ پرنده بنفش
حیات وحش کاغذی
حیات وحش کاغذی/ شیر زیر سایه درخت
حیات وحش کاغذی
حیات وحش کاغذی/ فرود عقاب روی آب
حیات وحش کاغذی/ مورچه وحشی
حیات وحش کاغذی/ پرواز پرنده
حیات وحش کاغذی/ موش صحرایی گندم
حیات وحش کاغذی
حیات وحش کاغذی/ پرنده سرخ کاغذی
حیات وحش کاغذی/ مار کاغذی
حیات وحش کاغذی/ گنجشک کاغذی
حیات وحش کاغذی/ گوزن خوابیده کاغذی
حیات وحش کاغذی/ غذل دادن به جوجه ها
حیات وحش کاغذی/ پلنگ شکار غزال
حیات وحش کاغذی/ غزال و پرنده کاغذی
حیات وحش کاغذی/ ماموت کاغذی

اگر از دیدن هنر برش کاغذ لذت برده‌اید، برای تماشای آثار خارق‌العاده‌ی بیشتر از حیات وحش کاغذی می‌توانید به صفحه اینستاگرام این دو هنرمند خلاق سر بزنید.

نظر شما در مورد هنر برش کاغذ چیست؟ آیا این تصاویر توانستند توجهتان را به این هنر جلب کنند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات