تصاویر دیدنی از گرافیتی‌های سرگرم‌کننده

جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
در این قسمت از شاتر علاوه‌بر دیدن گرافیتی‌های جالب از یک هنرمند، با داستان زندگی پرمشقت او همراه می‌شویم تا کارهایش را بهتر درک کنیم.
تبلیغات

جیمی پل اسکنلون (ملقب به JPS) در سال ۱۹۹۷ در یک شهر ساحلی نه‌چندان دور از بریستول انگلستان به دنیا آمد. خلاقیت او از کودکی خود را نشان داد. او با آموزش‌هایی که از پدرش دیده بود، معلمان مدرسه را با نقاشی‌های باورنکردنی خود تحت تأثیر قرار می‌داد. بعد از مدرسه برای تحصیل در رشته طراحی گرافیک به کالج رفت. با قطع حمایت دولت، جیمی دیگر قادر به پرداخت هزینه‌های کالج نبود پس مجبور به ترک تحصیل شد. کار کردن به‌عنوان تعمیرکار کفش و برش‌کار کلید همه چیز را برای او به سراشیبی انداخت. جیمی شروع به مصرف مواد مخدر کرد و پس از کشته شدن دو تن از دوستانش به کراک و نوشیدن الکل اعتیاد پیدا کرد. در سال ۲۰۰۹، زمانی که جیمی در شرایط بدی قرار داشت، دوستش او را به نمایشگاه هنر استنسیل در بریستول برد.

گرافیتی/

در آنجا بود که جیمی متوجه شد چگونه زندگی خود را هدر داده است. جیمی گرافیتی را با ساخت شابلون از جلد مجله و یک اسپری رنگ دزدیده‌شده شروع کرد. بااین‌حال هنوز به مرحله‌ای نرسیده بود که با اعتیاد خود رو‌به‌رو شود. سرانجام زمانی که بی‌خانمان شده بود و روی پشت بام یک هتل متروکه می‌خوابید، به بدترین شرایط ممکن رسید. بالای بام هتل، سر دوراهی پریدن و پیوستن به دو دوست از دست‌رفته‌اش یا ادامه به زندگی پوچی که داشت، تصمیم سختی گرفت. جیمی تصمیم گرفت ثابت کند که می‌تواند در بازی هنری موفق شود و نشان دهد حتی اگر در فقر بزرگ شده باشد، برخلاف باوری که با آن بزرگ شده، بازنده نبوده است.

گرافیتی/

او شروع به شرکت در جلسات مشاوره و گروهی کرد تا سرانجام توانست زندگی خود را تغییر دهد. جیمی با گذشت زمان و دنبال کردن هنر، نه‌تنها تجهیزات، بلکه مهارت‌هایش را نیز بهبود داد و توانست سبک و تکنیک خود را تکامل بدهد. این هنرمند دارای یک سبک منحصر‎‌به‌فرد است. آثار هنری او را می‌توان در کشورهایی از سراسر جهان مانند نروژ، اسپانیا، ایالات متحده آمریکا و آلمان مشاهده کرد.

هنر و زندگی هنری مرا از اعتیاد نجات داد. من هیچ لذتی را بالاتر از نقاشی آثاری که دنیا از آن لذت می‌برد، نمی‌بینم.

جیمی در مورد کار خود می‌گوید:

توصیه من به افراد تازه‌کار این است که با آثار ساده شروع کنند و همچنین چیزهایی را نقاشی کنند که دوست دارند و می‌توانند شخصاً با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. موضوعاتی که رسانه‌ها، جالب اعلام می‌کنند، فقط برای تبلیغ یک برند خاص استفاده می‌شود. باید بدانید که شکستن قانون (پیروی نکردن از ترندها) همیشه پراسترس است. وقتی شروع کردم چیزی برای از دست دادن نداشتم. با جان‌ودل کار کنید و فکر کنید که چیزی برای از دست دادن ندارید.
گرافیتی/
گرافیتی/
گرافیتی/
گرافیتی/
گرافیتی/
گرافیتی/
گرافیتی/
گرافیتی/
گرافیتی/
گرافیتی/
گرافیتی/
گرافیتی/
گرافیتی/
گرافیتی/
گرافیتی/
گرافیتی/

امیدواریم از دیدن این قسمت از شاتر لذت برده باشید. برای دیدن کارهای بیشتر از این هنرمند می‌توانید به صفحه اینستاگرام JPS سر بزنید. نظر شما در مورد این گرافیتی‌ها چیست؟ آیا آن‌ها را دوست داشتید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات