عکس‌های جالب از اماکن متروک ژاپن

سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
اگر شما هم با دیدن اماکن متروکه حس کنجکاوی‌تان فعال می‌شود و دوست دارید با قصّه‌پردازی از راز این مکان‌ها پرده بردارید، توصیه می‌کنیم این قسمت از شاتر را از دست ندهید.
تبلیغات

رومن ویلون دو سال پیش برای عکاسی از ساختمان‌های متروکه به کشور ژاپن رفت. در این پروژه او از هتل‌ها، پارک‌ و خانه‌های پوسیده و متروکی که زمانی زندگی انسان‌ها در آن‌ها جریان داشت، عکاسی کرد.

من می‌توانم داستان‌های زیادی در مورد آنچه که پشت این تصاویر نهفته است، بگویم؛ اما ترجیح می‌دهم مخاطب قوه‌ی تخیلش را به کار بیندازد و درباره پیشینه‌ی این اماکن و آنچه بر آن‌ها و انسان‌هایی که روزی در‌ آن‌ها قدم می‌زدند، گذشته است، داستان‌پردازی کند.

در ادامه می‌توانید خاص‌ترین مکان‌هایی را که ویلون شانس عکاسی از آن‌ها را داشته است، ببینید.

اماکن متروک ژاپن
اماکن متروک ژاپن

خانه بازی پاچینکو

اولین قدم و مهم‌ترین مرحله عکاسی از اماکن این است که مکانی را که می‌خواهید از آن عکس بگیرید، پیدا کنید! صرف زمان زیاد در اینترنت و انجام تحقیقات آنلاین اساس این کار است. البته ملاقات‌های حضوری

با دوستان، ارتباط در شبکه‌ها یا گفت‌وگو با غریبه‌ها نیز گاهی اوقات می‌تواند به اکتشافات شگفت‌انگیزی منجر شود. بیشتر اوقات اطلاعات یا مقالات آنلاین با سرنخ‌های کوچک به بهترین اکتشافات منجر می‌شود. پرسش از شهرداری و مسئولان نیز می‌تواند منبع اطلاعاتی بسیار قابل‌اعتمادی باشد.

برای من سفر به مکان منتخب ممکن است خسته‌کننده‌ترین بخش کار باشد. معمولاً سبک سفر می‌کنم؛ بنابراین فقط وسایل ضروری و لنز معمولی ۲۴-۱۴ را با خودم می‌آورم.

در مرحله‌ی بعدی باید یک سفر را برای عکاسی از چندین مورد از آن مکان‌هایی که یافته‌اید، برنامه‌ریزی و سازماندهی کنید.

پس از رسیدن به مکان موردنظر سعی می‌کنم آن را کشف کنم و خودم را به فضا و تاریخچه‌ی آن آغشته کنم. من می‌خواهم عکس‌هایم احساسی را که در آنجا هنگام گشتن در ساختمان داشتم، منعکس کنند. علاوه بر‌ این، همیشه عکسم از مکان را با حداکثر نوری که ممکن است، ثبت می‌کنم تا جان بیشتری به آن بدهم.
اماکن متروک ژاپن

خانه کشیش

من همیشه سعی دارم وقتی از یک ساختمان یا اتاق عکاسی می‌کنم، فوکوس کنم تا عکس به نتیجه‌ی مطلوبم نزدیک باشد. به‌طور معمول فقط زمان کمی را صرف ویرایش و پردازش عکس‌هایم می‌کنم. اگر بتوانم زیر ۵ دقیقه روی عکس کار کنم، این یعنی مهم‌ترین بخش کار را که نورپردازی بوده است؛ به خوبی انجام داده‌ام. در صورت نیاز کنتراست و دما را بهبود می‌دهم. تقارن تصویر نیز مهم است. باید مطمئن شوم که نور در قسمت تاریک تصویر خوب است. البته گاهی ممکن است یک پرتو خورشید یا برخی مشکلات دیگر به وجود بیایند و مجبور شوم زمان بیشتری را صرف ویرایش آن کنم.
اماکن متروک ژاپن
کار من در مورد ارائه‌ی ایده‌های جدید نیست، بلکه بیشتر در مورد یافتن مکان‌ها یا موضوعات جدید برای عکاسی است! پیدا کردن قلعه‌های دست‌نخورده و سفر به آن‌ها چالش‌برانگیزترین بخش کارم است.
اماکن متروک ژاپن
اماکن متروک ژاپن

کابین پزشک متروک

اماکن متروک ژاپن

اونسن متروکه در یک هتل

اماکن متروک ژاپن

آزمایشگاه مارها

اماکن متروک ژاپن

اتاق هتل

اماکن متروک ژاپن

روستای وسترن

اماکن متروک ژاپن

هتل متروکه‌ای که طبیعت بیش از حد در آن رشد کرده است.

اماکن متروک ژاپن

هتل متروک

اماکن متروک ژاپن

روستای وسترن

اماکن متروک ژاپن

خانه متروکه پزشک

اماکن متروک ژاپن

کلاب متروکه

اماکن متروک ژاپن

هتل متروکه

اماکن متروک ژاپن

هتل وینتیج متروکه

اماکن متروک ژاپن

کارخانه متروک خاک سرخ

اماکن متروک ژاپن

مدرسه متروکه

برای دیدن عکس‌های بیشتری از‌ این هنرمند می‎‌‌توانید صفحه اینستاگرام رومن ویلون را دنبال کنید.

امیدواریم از دیدن این قسمت شاتر لذت برده باشید. کدام تصویر برایتان جالب‌تر بود؟ آیا این تصاویر موفق شدند حس کنجکاوی و تخیل شما را برانگیزند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات