تصاویر جذاب از پرندگان کاغذی

جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
مطالعه 10 دقیقه
دو هنرمند هندی چند سال پیش یک چالش ۳۶۵ روزه را برای ایجاد پرندگان مینیاتوری با استفاده از کاغذ و نقاشی آبرنگ آغاز کردند.
تبلیغات

وایشالی و نایان دو هنرمند برش کاغذ اهل هند هستند که یک سال تمام برای ساخت آثارشان و عکاسی از آن‌ها زمان گذاشته‌اند. همه چیز از یک چالش یک ساله شروع شد تا این که این پروژه ۳۶۵ روزه به تدریج به چیزی بزرگ‌تر بدل گشت. آن‌ها با ادامه دادن این روند، ساخت آثارشان را تا سال ۲۰۲۰ ادامه دادند که منجر به خلق ۱۰۰۰ اثر هنری شد.

وایشالی می‌گوید:

هر اثر هنری با یک طرح ساده روی کاغذ شروع می‌شود. پس از آن، لایه‌های مختلف از طرح روی کاغذ آبرنگ 200 GSM ترسیم می‌شود. سپس هر لایه به‌طور دقیق با دست برش داده می‌شود و برای رنگ‌آمیزی آماده می‌شود. هر لایه کوچک با نهایت دقت با آبرنگ نقاشی می‌شود. در نهایت، تمام لایه‌ها با هم جمع می‌شوند تا ظاهری سه‌بعدی برای پرندگان رنگارنگ ما به‌وجود بیاورند.

ساخت هر اثر هنری بسته به جزئیات پرندگان مانند پرها و رنگ‌ها حدود ۴ تا ۸ ساعت زمان می‌برد. ریزترین پرندگان کاغذی آن‌ها از سر تا دم تنها ۰.۷ اینچ طول دارند.

ما می‌خواهیم به کمک هنر منحصربه‌فرد خود، زیبایی و اهمیت پرندگان کمیاب را به اشتراک بگذاریم. امیدواریم مردم اهمیت همه گونه‌های پرندگان را درک کنند و به نجات آن‌ها کمک کنند. همانظورکه شاهد تغییرات اقلیمی هستیم، ما هم اکنون باید تغییر کنیم.
پرندگان کاغذی
پرندگان کاغذی

وایشالی و نایان آثار هنری مینیاتوری برش کاغذ را با الهام از طبیعت می‌سازند. این دو هنرمند عاشق پرندگان، بودن در طبیعت و کار برای طبیعت هستند. آن‌ها تحصیلات و مطالعات خود را در زمینه هنر و طراحی انجام داده‌اند. وایشالی نقاشی با آبرنگ و نایان کار برش کاغذ را انجام می‌دهد.

ما به‌زودی سرمایه‌گذاری‌های فردی خود را با تمرکز بر انواع مختلف هنر مرتبط با حیات وحش آغاز خواهیم کرد و معتقدیم که این کار زمینه پیشرفت هنر و تجربه ما را بیشتر خواهد کرد.
پرندگان کاغذی
پرندگان کاغذی
پرندگان کاغذی
پرندگان کاغذی
پرندگان کاغذی
به عنوان سازندگان مدل‌های مینیاتوری در سال ۲۰۱۴، اولین کار خود را با هم در NID آغاز کردیم. دو سال در آنجا کار کردیم و در طول آن مدت جرأت آغاز NVillustration را در سال ۲۰۱۵ به‌دست آوردیم. در آن زمان مداما در مورد کاغذ و چوب تحقیق و آزمایش می‌کردیم و به خلق آثار هنری با آن‌ها می‌پرداختیم. در سال ۲۰۱۶ کارمان را رها کردیم و به‌عنوان هنرمند تمام وقت برش کاغذ شروع به کار کردیم. تاکنون روی موضوعات مختلفی کار کردیم اما طبیعت همیشه اساس و عشق اول ما بوده است. در سال ۲۰۱۸، مجموعه ۱۰۰۰ روزه خود را برای افزایش آگاهی در مورد طبیعت آغاز کردیم. قبل از هنر کاغذی، مدل‌های معماری مینیاتوری می‌ساختیم.
پرندگان کاغذی
پرندگان کاغذی
داستان ما در یک روز بارانی در سال ۲۰۱۷ شروع شد. ما در مکان مورد علاقه خود بودیم، یک کانال آب در نزدیکی استودیو بود و یک پرنده زرد رنگ روشن (پری‌شاهرخ طلایی) بالای سرمان پرواز می‌کرد. در آن زمان نمی‌دانستیم این چه پرنده‌ای است، اما رنگ زرد روشن او توجه ما را به خود جلب کرد. مسحور آن پرنده زیبا بودیم، فقط به او نگاه می‌کردیم. روز بعد جستجوی ما برای پیدا کردن پری‌شاهرخ آغاز شد و ما را به مکان‌های مختلف برد. طی این ماجراجویی پرندگان دیگری مانند باکلان، چوب‌پا، بوچانگایان، اردک و بسیاری دیگر را کشف کردیم. دانستن اینکه این همه گونه‌ی مختلف از پرندگان در اطراف ما زندگی می‌کنند که ما از آن‌ها بی‌خبر بودیم، بسیار جالب بود. اینگونه شد که تصمیم گرفتیم زیبایی و اهمیت این پرندگان را از طریق هنر خود با جهان به اشتراک بگذاریم. ما این چالش را انجام دادیم که هر روز پرندگانی با جزئیات بسیار بالا و در اندازه‌های مینیاتوری بسازیم تا کنجکاوی بینندگان را برانگیزد و آن‌ها را درگیر یادگیری بیشتر در مورد پرندگان کند.
پرندگان کاغذی
پرندگان کاغذی
پرندگان کاغذی
ما مجموعه خود را در یکم ژانویه ۲۰۱۸ با یک چالش ۳۰ روزه شروع کردیم؛ اما پس از اتمام ماه اول، نتیجه شگفت‌انگیزی گرفتیم. تصمیم گرفتیم این چالش را برای تمام سال ادامه دهیم.مقاله‌ی مرتبط:تصاویر دیدنی از دکوراسیون‌های بی‌عیب‌ونقصی که عاشقشان خواهید شدبااین‌حال پس از سال اول، توانایی و نیاز به توقف چیزی که شروع کرده بودیم را در خود نمی‌دیدیم. ما مملو از هیجان و علاقه به ادامه کاری که شروع کرده بودیم، نمی‌توانستیم متوقف شویم زیرا هنوز گونه‌های بسیار دیگری بودند که نیاز به حفاظت و آگاهی داشتند. در نهایت چالش خود را به ۱۰۰۰ اثر هنری گسترش دادیم و حیوانات و گیاهان را نیز در آن گنجاندیم. درنهایت هزارمین اثر هنری خود را در ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۰ تکمیل کردیم.
پرندگان کاغذی
این مجموعه به دوستان کوچک بالدارمان به عنوان نماد و اکتی از سپاسگزاری از عشق و حمایت بی‌اندازه آن‌ها در زندگی‌مان تقدیم شده است. امیدواریم که جهانیان نیز اهمیت پرندگان و حیوانات را در زندگی خود درک کنند و به نجات آن‌ها کمک کنند. انگیزه اصلی مجموعه ما گسترش آگاهی و دانش در مورد طبیعت از طریق هنر است.
پرندگان کاغذی

وایشالی در مورد چالش کار آبرنگ خود می‌گوید:

چالش برانگیزترین قسمت کار من این است که سایه کامل پرهای پرنده را روی قطعات ریز کاغذ بریده شده بکشم. ما از ذره‌بین برای نقاشی یا برش آثار هنری خود کمک نمی‌گیریم و کاملاً با چشم غیرمسلح کار می‌کنیم.از این که می‌توانیم به این برش‌های کاغذی کوچک با عکاسی از آن‌ها در زیستگاه طبیعی‌شان جان ببخشیم، نهایت لذت‌ را می‌بریم. برای عکاسی از آثار کاغذی‌مان همیشه سعی می‌کنیم مکانی را پیدا کنیم که مکمل زیستگاه طبیعی این گونه‌ها باشد.
پرندگان کاغذی
پرندگان کاغذی
پرندگان کاغذی
پرندگان کاغذی
پرندگان کاغذی
پرندگان کاغذی
پرندگان کاغذی
پرندگان کاغذی
پرندگان کاغذی
پرندگان کاغذی
پرندگان کاغذی
پرندگان کاغذی
پرندگان کاغذی
پرندگان کاغذی
پرندگان کاغذی

اگر دیدن این تصاویر چشم‌های شما را نوازش داده است، برای دید آثار خارق‌العاده بیشتر از پرندگان کاغذی می‌توانید به صفحه اینستاگرام این دو هنرمند خلاق سر بزنید.

امیدواریم از آخرین قسمت از شاتر در سال ۲۰۲۱ میلادی لذت برده باشید. نظر شما در مورد هنر برش کاغذ چیست؟ آیا این تصاویر توانستند توجه‌تان را به خود جلب کنند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات