طلسم مناظر؛ پیوند بین انسان و طبیعت

یک‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
بروک هولم عکاس مقیم نیویورک است که به سراسر جهان سفر می‌کند تا زیبایی‌های موجود در آن را در چرخشی متقاعد‌کننده از بافت‌ها و رنگ‌ها به‌نمایش بگذارد.
تبلیغات

تصاویر هوایی چشمگیر بروک هولم مرز باریک بین هنر و عکاسی را محو و حس آرامش را به بیننده القا می‌کند و در‌عین‌حال، آگاهی از شکنندگی فزاینده‌ی سیاره‌مان را افزایش می‌دهد. هولم در کالیفرنیا به‌دنیا آمده و در استرالیا بزرگ شده است. وی همواره با اشتیاق به سفر و علاقه به دنیای طبیعی رشد کرده است. او در پروژه‌های تجاری و ویراستاری و هنرهای زیبا کار کرده و همواره به‌خاطر دیدگاهش متمایزش در ترکیب، نور، بافت و توانایی منحصربه‌فردش در آغشته‌کردن مناظر طبیعیِ چشمگیر به احساسات، محبوبیت بین‌المللی به‌دست آورده است.

عکس‌های بروک هولم از رنگ‌های صورتی غبارآلود و قرمز سوخته‌ی قدیمی‌ترین صحرای جهان، دریای شنی نامیب در جنوب آفریقا تا مناظر مریخ‌مانند دره‌ی مرگ در ایالات‌ متحده‌ی آمریکا یا دریاچه‌ی تیرل در استرالیا وسعت دارند. او برای نشان‌دادن اکوسیستم‌های پیچیده و منحصر‌به‌فرد ما تصاویر زیبایی خلق کرده است. نتیجه‌ی پروژه هولمز مناظر متنوع و ظریف با کیفیتی تقریباً شبیه به نقاشی است که در آن بافت‌ها و اشکال با‌هم برخورد می‌کنند و رنگ‌ها در یکدیگر ترکیب می‌شوند.

طبیعت / برووک هولمز
طبیعت / برووک هولمز

عکس‌های هولم که در ارتفاع با هلیکوپترها و هواپیماها گرفته شده است، با ارائه‌ی دیدگاه جدیدی که از محدودیت‌های تخیل ما فراتر می‌رود، بینندگان را به غوطه‌ورشدن در طبیعت دعوت می‌کند. بروک هولم می‌گوید:

با ایجاد اختلال در مقیاسی که معمولا در آن جهان طبیعی را مشاهده می‌کنیم، از شیوه‌ی مرسوم دید خود دور و با چیزی غریب آشنا می‌شویم. از اینجا می‌توانیم ببینیم که همه‌چیز به‌هم متصل است.

هولم با عکس‌های ناب خود مفاهیم هم‌زیستی و ارتباط را برای پیشبرد تلاش به‌منظور محافظت از سیاره‌مان هدف قرار داده است. او می‌‌گوید:

در کاوش تأثیر جهان بر ما و تأثیر ما بر جهان، تصاویری می‌سازم که به عناصر عالی طبیعت احترام می‌گذارند و در‌عین‌حال بافت انسانی را در بررسی می‌کنند.

هولم با مستندسازی جهانی که در حال تغییر است، از استفاده‌ی مناسب و معقول از منابع و حفظ منابع طبیعی و مهم‌تر از همه عدالت اقلیمی حمایت می‌کند.

طبیعت / برووک هولمز
طبیعت / برووک هولمز
طبیعت / برووک هولمز
طبیعت / برووک هولمز
طبیعت / برووک هولمز
طبیعت / برووک هولمز
طبیعت / برووک هولمز
بروک هولم
بروک هولم

اگر تصاویر این مقاله نظر شما را به خود جلب کرده است، می‌توانید کارهای بیشتری از‌این‌دست را در صفحه اینستاگرام بروک هولم ببینید.

امیدواریم این قسمت از شاتر موردپسندتان قرار گرفته باشد. دیدگاه شما درباره‌ی دیدگاه متفاوت این عکاس چیست؟ آیا بروک هولم در انتقال هدف خود موفق عمل کرده است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات