صحنه‌های پیچیده مینیاتوری در تصاویر جذاب گرفته‌شده با آیفون

یک‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۵
مطالعه 5 دقیقه
دریک لین عکاسی است که با استفاده از گوشی آیفون مجموعه‌عکس‌های مینیاتوری پیچیده‌ای را ثبت می‌کند. ساخت صحنه می‌تواند تا یک هفته طول بکشد تا درنهایت، نتیجه‌ای عالی به‌نمایش دربیاید.
تبلیغات

مجموعه عکاسی دریک لین شخصیت‌های مینیاتوری را نشان می‌دهد که تفکرات آگاهانه لین را به‌کار می‌گیرند و به او کمک می‌کنند تا حالات و افکار خود را از‌طریق صحنه‌های آرام بیان کند. تمام این صحنه‌ها با دقت روی میز کار او ساخته شده‌اند.

عکس مینیاتوری با آیفون

لین نُه سال پیش برای اولین‌بار وارد دنیای مینیاتور شد و بلافاصله شروع به جمع‌آوری آن‌ها کرد. او عکاسی از آن‌ها را شروع کرد و صحنه‌هایی را نشان داد که دیدگاه متفاوت و خلاقانه‌ای را در زندگی پراسترسش به‌عنوان یک حرفه‌ای در دنیای تبلیغات نشان می‌داد.

این هنرمند خلاق ابتدا این کار را به‌عنوان سرگرمی برای خود و همکارانش آغاز کرد. زمانی که کار او در کانون توجه رسانه‌ها و برندهایی مانند اپل، دیزنی، وال‌استریت ژورنال و اینستاگرام قرار گرفت، طولی نکشید که این کار به مجموعه‌ای بزرگ‌تر تبدیل شد. بر‌خلاف سایر عکاسان اسباب‌بازی و مینیاتوری، لین منحصرا با آیفون از کارهایش عکس می‌گیرد.

او می‌گوید:

از نظر من، در درجه‌ی اول جذابیت عکاسی با گوشی‌های هوشمند امکان استفاده از آن‌ها بدون نیاز به برنامه‌ریزی قبلی است. من می‌توانم تلفنم را بیرون بیاورم و هر زمان که الهام گرفتم، شروع به عکاسی کنم.
عکس مینیاتوری با آیفون

عکاسی با گوشی‌های هوشمند به لین این فرصت را می‌دهد تا در زوایای دشواری که دوربین‌های DSLR بزرگ‌تر یا بدون آینه نمی‌توانند انجامش دهند، عکس بگیرد. ناگفته نماند ضعف عکاسی با گوشی‌های هوشمند این است که مشخصات و قابلیت‌هایی مانند فوکوس ماکرو و تعداد پیکسل‌های آن‌ها درمقایسه‌با دوربین‌ها محدودتر است. با‌‌این‌‌حال، این موضوع مانعی برای لین محسوب نمی‌شود؛ زیرا او کارهای چاپی‌اش را به طرفداران آنلاین و مخاطبانی می‌فروشد که از تزیین خانه‌های خود با عکس‌های او هیجان‌زده هستند.

عکس مینیاتوری با آیفون
عکس مینیاتوری با آیفون
عکس مینیاتوری با آیفون

خلق‌وخو نقش مهمی در کار لین بازی می‌کند؛ زیرا او بسیاری از اوقات از فصول، طبیعت، زندگی شهری و سلامت روان الهام می‌گیرد. او توضیح می‌دهد:

من تلاش می‌کنم داستان‌هایی از حالات و افکارم را در رویدادهای اخیر تجسم و خلق و به‌تصویر بکشم. افکار آرام‌تر و تأمل‌کننده‌ای که معمولا در بیان آن تردید دارم، به‌عنوان موضوع انتخاب می‌کنم و صحنه‌های مینیاتوری می‌سازم تا آن‌ها را با فیگورهای مینیاتوری به‌عنوان جلوه‌ی اصلی برجسته کنم.
عکس مینیاتوری با آیفون
عکس مینیاتوری با آیفون

ست‌های مینیاتوری لین شامل وسایل میز‌تحریر مانند لوازم‌التحریر، مداد، دفترچه یادداشت، کتاب و لیوان است. همه‌ی این‌ها به او کمک می‌کند تا دنیایی از تخیل ایجاد کند که روی سطح کار به‌نمایش درآمده است. لین وسایل خود را با چسب نمی‌چسباند؛ بنابراین، ست‌ها شکننده هستند و به مراقبت نیاز دارند. به‌دلیل شرایط نوری و قاب دوربین، تکمیل هر مجموعه تقریبا به یک هفته آزمون‌وخطا و تنظیم دقیق نیاز دارد.

عکس مینیاتوری با آیفون
عکس مینیاتوری با آیفون
عکس مینیاتوری با آیفون
عکس مینیاتوری با آیفون
عکس مینیاتوری با آیفون
عکس مینیاتوری با آیفون

کارهای بیشتری از عکاسی مینیاتوری با آیفون را می‌توانید در صفحه اینستاگرام دریک لین مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات