عجیب‌ترین مسافرانی که تاکنون در مترو دیده شده‌اند

پنج‌شنبه ۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
مطالعه 12 دقیقه
مترو نیویورک مکان بسیار عجیبی است که انگار مسافرانش به‌طور کامل با آدم‌های روی زمین متفاوت هستند.
تبلیغات

همچنان نمی‌دانیم کدام ویژگی مترو و قطارها باعث می‌شود که عجیب‌ترین و خنده‌دارترین بعد آدم‌ها را مشاهده کنیم؛ شاید همین که قطارها زیر زمین حرکت می‌کنند، کافی باشد. شاید کمتر بتوان رفتاری از انسان‌ها که در مترو دیده می‌شود را در وسایل حمل و نقل دیگر پیدا کرد. اگر افرادی که سال‌ها است برای خرج عمل فوری‌ یکی از اعضای خانوادشان از مسافران مترو درخواست کمک مالی می‌کنند را در نظر نگیریم، این موارد در متروی ایران نادر هستند.

یکی از بهترین بخش‌های شاتر به عجیب‌ترین‌ها اختصاص دارد؛ بنابراین امروز تعدادی از خنده‌دارترین، عجیب‌وغریب‌ترین و غیرمعمول‌ترین عکس‌هایی که مردم در مترو گرفته‌اند را برایتان جمع آوری کرده‌ایم. برای دیدن این تصاویر آماده شوید چون ایستگاه بعدی شهر عجایب است!

مسافران عجیب مترو
مسافران عجیب مترو

در ادامه می‌توانید نظر دامنیک سبرنای عکاس در مورد آداب و رسومی که باید هنگام عکس گرفتن از افراد در مکان‌های عمومی رعایت کرد و همچنین توصیه‌هایی برای آماتورهایی که امیدوار هستند عکس‌های عالی بگیرند را بخوانید.

به گفته دامینیک مجموعه خاصی از قوانین یا آداب و رسومی که بتواند در همه موقعیت‌ها در مورد عکس گرفتن در مکان‌های عمومی اعمال شود، وجود ندارد.

مسافران عجیب مترو
مسافران عجیب مترو
مسافران عجیب مترو

دامینیک می‌گوید:

من در کالج یاد گرفته‌ام که از نظر قانونی اگر شخصی در یک مکان عمومی باشد، می‌تواند بخشی از عکاسی شما باشد. بااین حال رفتار درست این است که اگر قصد دارید هویت او را به نقطه کانونی تصویرتان تبدیل کنید، ابتدا از او اجازه بگیرید. برای مثال عکاسی پرتره از یک شخص ناشناس با عکاسی از شخص ناشناس دیگری که از کنار یک ساختمان عبور می‌کند، متفاوت است. این موضوع مهمی است که عکاسان کهنه کار و آماتور هنگام عکاسی در مترو در هر مکان دیگری باید در خط مقدم ذهن خود نگه دارند.

در همین موضوع دومینیک بر اهمیت زمان‌بندی تأکید کرد. او می‌گوید:

هنگامی که بخواهیم یک لحظه یا اقدام خاص را ثبت کنیم، انتخاب تصویر درست اهمیت ویژه‌ی دارد. گاهی اوقات تلاش برای تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام عکس را به نمایش بگذارید، آن هم زمانی که چندین عکس عالی دارید، می‌تواند بسیار سخت باشد. بهترین کار این است که تصویری را انتخاب کنید که بهتر مفهوم موردنظرتان و آنچه در سر دارید را منتقل می‌کند.
مسافران عجیب مترو
مسافران عجیب مترو
مسافران عجیب مترو
مسافران عجیب مترو
مسافران عجیب مترو
ما باید در نظر بگیریم که چه پیامی ارسال خواهیم کرد. عکس اول می‌تواند تأثیرگذارتر باشد و عکس دوم می‌تواند پیامی کاملاً متفاوت را برساند. تمام این‌ها به ترجیح و قصد شما برمی‌گردد.

توصیه او برای عکاسان آماتور این است که شجاع و صادق باشند و ببینید چه چیزی می‌توانند پیدا کنند. دامینیک می‌گوید:

فقط بیرون بروید و به محیط اطرافتان نگاه کنید. به جزئیات کوچک توجه کنید. اگر در حالت ذهنی مناسب قرار داشته باشید، کوچک‌ترین جزئیات در زندگی روزمره ممکن است در هر روز خاصی برای شما برجسته به نظر برسند.

دامینیک اضافه می‌کند:

ما همچنین باید یاد بگیریم که گاهی به جای نگرانی در مورد از دست دادن لحظه‌های عالی برای عکاسی فقط استراحت کنیم و از زندگی لذت ببریم. خوب است که گاهی بنشینید، دوربین را زمین بگذارید و فقط از زندگی لذت ببرید؛ اما همچنان آماده باشید. این تصمیم به شخص شما برمی‌گردد ولی به خاطر داشته باشید که همیشه قرار نیست برنده باشید. ما گاهی می‌بریم و گاهی می‌بازیم، اینگونه یاد می‌گیریم که از بردها بیشتر لذت ببریم و از باخت‌ها ناراحت نشویم.
مسافران عجیب مترو
مسافران عجیب مترو
مسافران عجیب مترو

مدتی پیش ریک مک‌گوایر، بنیان‌گذار پروژه «موجودات مترو» در اینستاگرام، تفکر خود در مورد دلیل اینکه چرا در مترو عجیب بودن به نهایت می‌رسد را به اشتراک گذاشت.

به گفته او مسافران مترو مجبور به ورود به یک فضای محدود هستند و چاره ای جز برخورد با یکدیگر ندارند. این بدان معنا است که همه در مجاورت یک جهان کوچک از جامعه ازجمله جالب‌ترین و عجیب‌ترین بخش‌های آن قرار می‌گیرند.

ریک می‌گوید:

مترو نیویورک همچنان یکی از کارامدترین راه‌ها برای رفت ‌وآمد است. اگر برای کارتان به مخاطب نیاز دارید، اینجا بهترین مکان برای پیدا کردن آن‌ها است. گاهی اوقات می‌توانید بهترین و بدترین حالت ممکن را در این مترو پیدا کنید.

او توضیح داد که تمام چیزهای وحشی، عجیب و دیوانه‌کننده‌ای که در متروی شهر نیویورک مشاهده کرده است، الهام‌بخش او برای تشکیل پروژه «موجودات مترو» به‌عنوان راهی برای مستندسازی تمام آنچه دیده، بوده است.

ریک ادامه می‎‌دهد:

«سرت تو کار خودت باشه» قانون ناگفته و نانوشته نیویورک است؛ اما من ناظر بزرگ مردم هستم. در نیویورک همیشه چیزهای زیادی در اطرافتان می‌گذرد که از دست دادن برخی از آن‌ها برای کسی با روحیات و شغل من شرم‌آور است. وقتی در قطار هستم همیشه به دنبال چیزهای مبهم می‌گردم و اطرافم را بررسی می‌کنم. شما هرگز نمی دانید چه خواهید دید.
مسافران عجیب مترو
مسافران عجیب مترو
مسافران عجیب مترو

ریتا فریدمن، مربی حرفه‌ای شغلی در مورد رفت‌و‌آمد با استفاده از مترو می‌گوید:

گاهی اوقات برای فرار از زندگی پرعجله و پرمشغله خود نیاز به استراحت دارید. سوار شدن در یکی از واگن‌های قطار در مترو می‌تواند در عین قابل دسترس بودن تمام چیزی باشد که حالتان را بهتر می‌کند!

به گفته این مربی رفت‌وآمد به‌معنای واقعی کلمه یک واحد انتقالی از فضا و زمان است که بسیاری از مسافران از آن به عنوان وقفه‌ای بین مسئولیت‌های خانه، محل کار یا مدرسه استفاده می‌کنند. خیلی خوب است که زمانی را برای خودتان به دور از مسئولیت‌ها سپری کنید. دوری از دغدغه‌ها و فشارهای روزمره در حین رفت‌و‌آمد می‌تواند جنبه درمانی داشته باشد و همچنین به مدیریت استرس کمک کند.

مسافران عجیب مترو
مسافران عجیب مترو
مسافران عجیب مترو
مسافران عجیب مترو
مسافران عجیب مترو
مسافران عجیب مترو

درحین سفر با مترو ممکن است به رسانه‌های اجتماعی سر بزنیم یا نصفه‌ونیمه به یک پادکست گوش بدهیم. به گفته ریتا برخی از بهترین ایده‌ها زمانی به ذهنش رسیده‌اند که به بیرون از پنجره یا به یک دیوار خیره شده است. اگر کار واقعاً دشواری دارید، ممکن است انجام برخی از کارهایتان در حین رفت‌وآمد و به دور از حواس‌پرتی‌های دفتر یا همکار پرحرفی که لحظه‌ای سکوت نمی‌کند، بسیار راحت‌تر باشد.

اگر حسش را دارید، می‌توانید از رفت‌وآمد خود برای انجام برخی کارهای شخصی مانند پاسخ دادن به ایمیل‌هایی که ممکن است از دست داده باشید یا مدیریت تقویمتان استفاده کنید. به‌طور خلاصه رفت‌وآمد می‌تواند مراسم صبحگاهی شما برای نظم دادن به چیزهایی باشد که به مرتب کردنشان نیاز دارید تا با خیال راحت یک روز کاری مفید را شروع کنید.

مسافران عجیب مترو
مسافران عجیب مترو

اگر مسیر رفت‌وآمد خود را صرف انجام کاری مانند خواندن یا انجام یک بازی استراتژیک کنید، مغزتان گرم و روشن می‌شود، اینگونه ممکن است در محل کار یا مدرسه بازده بیشتری داشته باشید. اگر در حال پیاده‌روی، رانندگی و دوچرخه‌سواری هستید، انتخاب یک مسیر متفاوت می‌تواند به تغییر اوضاع کمک کند و یکنواختی مسیر را از بین ببرد.

اگر مسیر مقصدتان طولانی است احتمالا می‌توانید خودتان را وادار به کاری مانند مطالعه یا انجام یک فعالیت کاری که نیاز به تمرکز دارد، کنید. مسیرهای کوتاه‌تر نیز می‌توانند فرصت خوبی برای تماشای یک آموزش پنج دقیقه‌ای در مورد موضوعی که به آن علاقه دارید یا کاملا برایتان جدید است، باشد.

مسافران عجیب مترو
مسافران عجیب مترو
مسافران عجیب مترو
مسافران عجیب مترو
مسافران عجیب مترو

امیدواریم از این قسمت از شاتر لذت برده باشید. نظر شما در مورد مسافران متفاوت متروی نیویورک چیست؟ آیا شما هم تاکنون با مسافران عجیب و متفاوت رو‌به‌رو شده‌؟ دیدگاه خود را با ما و کاربران زومیت در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات