عکاسی که در اوقات استراحت خود درخشید؛ تصاویر زیبا از حیات وحش محلی

جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
دیو نیومن عکاس پرتلاشی است که از ساعات استراحت بین کارش برای موفقیت در علاقه‌اش به عکاسی از حیات وحش استفاده کرده است. برای دیدن این تصاویر با زومیت باشید.
تبلیغات

دیو نیومن یک کارمند تمام وقت اداری است؛ اما او در اوقات فراغت خود یک عکاس پرشور حیات وحش است. دیو پس از به اشتراک گذاشتن عکس‌هایش از حیات وحش محلی که بسیاری از آن‌ها را در زمان استراحت ناهارش گرفته بود، خود را در محاصره طرفداران و توجه رسانه‌ها دید. دیو در اسلیفورد، یک شهر بازاری کوچک در لینکلن شایر بریتانیا زندگی می‌کند و مشغول کار برای یک شرکت ساختمانی، لوله کشی و گرمایشی است. بیرون رفتن در طبیعت و لذت بردن از حیات وحش؛ به‌خصوص زمانی که یک دوربین عکاسی هم وجود داشته باشد، تنها چیزی است که به این کارمند تمام‌وقت کمک می‌کند تا استراحت کند و دوباره انرژی بگیرد.

دیو نیومن / عکاس حیات وحش محلی
دیو نیومن / عکاس حیات وحش محلی
دیو نیومن / عکاس حیات وحش محلی
دیو نیومن / عکاس حیات وحش محلی
دیو نیومن / عکاس حیات وحش محلی
دیو نیومن / عکاس حیات وحش محلی

دیو می‌گوید که در زمان‌های استراحت ناهار اغلب از دفترش که در مرکز شهر قرار دارد به رودخانه‌ای نزدیک می‌رود. او توانسته در این مکان عکس‌های باورنکردنی از حیات وحش محلی بگیرد.

وقتی کنار رودخانه‌ها، در مزارع، جنگل‌ها و مکان‌های طبیعی قدم می‌زنم به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کنم. این زمان‌ها تنها لحظاتی هستند که به خودم، دوربینم و حیات وحش تعلق دارند. لحظاتی که به دور از هیاهوی مردم، فقط در صلح، سکوت و با صداهای طبیعت سپری می‌شوند.

بدیهی است که برخی از این عکس‌ها در روز گرفته نشده‌اند؛ اما همه‌ی آن‌ها بخشی از گشت‌وگذارهای اختصاص‌یافته به عکاسی هستند.

فرقی ندارد هوا گرم باشد یا سرد، آفتاب بتابد یا باران ببارد به‌هرحال من دنیای بیرون و آنچه که می‌تواند به ارمغان بیاورد را دوست دارم. در روزهای پراسترس کاری حیات وحش به من نیم ساعت زمان برای نفس کشیدن و شارژ شدن حین استراحت ناهاری می‌دهد. این یک موهبت است.
دیو نیومن / عکاس حیات وحش محلی
دیو نیومن / عکاس حیات وحش محلی
دیو نیومن / عکاس حیات وحش محلی

نیومن می‌گوید که وقتی جوان‌تر بوده یک دوربین نیکون P900 خریده است که در آن زمان قابلیت زوم اپتیکال بسیار خوبی داشته و توانسته شیفتگی او را به عکاسی از ماه برآورده کند. او به‌زودی متوجه شد که این دوربین به درد عکاسی از حیات وحش نمی‌خورد. پس از خرید چند مدل دوربین نیکون، یک نیکون D500 خرید و به مدت دو سال از آن استفاده کرد. اکنون آخرین تجهیزات و تنظیمات حیات وحش دیو شامل دوربین Sony A9 و Sony a7R III با لنزهای سونی Sony 200-600mm f/5.6-6.3 و Sony 100-400mm f/4.5-5.6 و همچنین تله‌کانورتر سونی 1.4x است.

دیو نیومن / عکاس حیات وحش محلی
دیو نیومن / عکاس حیات وحش محلی

وقتی از نیومن در مورد تجربیات به یاد ماندنی‌اش در دوران عکاسی از حیات وحش پرسیده شد، او گفت که لحظه مورد علاقه‌اش زمانی است که توانست در اولین تلاش، شیرجه یک ماهی‌خورک رودخانه‌ای را شکار کند (تصویر بالا). این کار یک موفقیت ساده نیست؛ سایر عکاسان، حرفه‌ای‌ها و آماتورها به‌طور یکسان سال‌ها و عکس‌های متعددی را صرف کرده‌اند تا بتوانند تصویری از چنین پرنده پرسرعتی را در عمل به دست آورند.

دیو نیومن / عکاس حیات وحش محلی

اگرچه نیومن تنها بیش از سه سال است که عکاسی حیات وحش را دنبال می‌کند؛ اما توجه رسانه‌های محلی، ملی و بین‌المللی از جمله بی‌بی‌سی بریتانیا، بی‌بی‌سی جهانی و تلویزیون بی‌بی‌سی را به خود جلب کرده است. دیو نیومن در عرض شانزده ماه از شروع فعالیتش در صفحات رسانه‌های اجتماعی برای نمایش تصاویرش، توانسته طرفداران اجتماعی زیادی از سراسر جهان جمع‌آوری کند

دیو نیومن / عکاس حیات وحش محلی

نیومن می‌گوید:

در حال حاضر فقط یک مرد معمولی با دوربین هستم که عاشق حیات وحشش است.

او با صدها پیام‌ محبت‌آمیز از سوی افرادی که به او می‌گویند که کارهایش الهام‌بخش آن‌ها گشته، غرق شده است. همین پیام‌ها به نیومن بارقه‌ای از امید برای تبدیل این حرفه به یک حرفه تمام وقت در آینده را داده است.

برای دیدن تصاویر بیشتر و حمایت از این عکاس خوش‌ذوق می‌توانید صفحه اینستاگرام دیو نیومن را دنبال کنید.

امیدواریم از این قسمت از شاتر لذت برده باشید. نظر شما در مورد استفاده هوشمندانه دیو نیومن از زمان‌های استراحت بین کارش چیست؟ آیا شما هم از این اوقات استفاده می‌کنید؟ دیدگاه خود را با ما و کاربران زومیت در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات