فینالیست‌های مسابقه عکاسی کمدی حیات‌ وحش ۲۰۲۱

دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
مطالعه 20 دقیقه
در رویداد عکاسی کمدی حیات‌ وحش، عکاسان بهترین و خنده‌دارترین تصاویری که از حیات‌ وحش ثبت کرده‌اند به نمایش می‌گذارند. این عکس‌ها معمولاً حیواناتی را نشان می‌دهند که در حال انجام کاری عجیب‌، غیر معمول و خنده‌دار هستند.
تبلیغات

مسابقه عکاسی حیات وحش کمدی در سال ۲۰۱۵  توسط عکاسان حرفه‌ای، پل جونسون-هیکس و تام سالام تأسیس شد. آن‌ها می‌خواستند مسابقه‌ای ایجاد کنند که بر جنبه‌های کمدی و خنده‌دار عکاسی از حیات وحش تمرکز داشته باشد.

هدف آن‌ها ترویج حفاظت از حیات وحش از طریق طنز بود. به‌عنوان مثال، آن‌ها امسال با اهدای یک‌دهم از کل درآمد خالص خود به خیریه «Save Wild Orangutans» که از اورانگوتان‌های وحشی داخل و اطراف پارک ملی گونونگ پالونگ در بورنئو محافظت می‌کند، از این خیریه و اورانگوتان‌ها حمایت کردند.

میشل وود که عضوی از تیم مسابقه عکاسی حیات وحش کمدی است، در مورد رویداد امسال می‌گوید:

امسال دومین سال شیوع ویروس کووید ۱۹ بود و مردم فرصت چندانی برای سفر کردن نداشتند؛ اما ما بیش از ۷۰۰۰ ورودی از عکاسانی دریافت کردیم که فرصت‌های جدیدتر و جایگزینی پیدا کرده بودند. عکاسان زیادی برای عکاسی از حیات وحش شانس خود را در نزدیک خانه‌هایشان امتحان کرده بودند. مسابقات امسال نسبت به سال‌های قبل تعداد بسیار بیشتری از تصاویر پرندگان، آن‌هم از تمامی گونه‌ها را شامل می‌شد.
برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیات‌ وحش ۲۰۲۱
  • عنوان عکس: وقت مدرسه است
  • نام عکاس: چی کی تئو

یک سمور درحالی‌که گردن بچه‌اش را گاز گرفته است، سعی می‌کند به آن شنا یاد بدهد.

به گفته میشل، توصیه به کسانی که برای شرکت در مسابقه سال آینده آماده می‌شوند، دشوار است. او می‌گوید:

نقطه تمایز مسابقه حیات وحش کمدی با سایر مسابقات عکاسی، جنبه طنز است که به تصمیم در ثانیه‌ی عکاس برای فشار دادن دکمه شاتر در زمان مناسب بستگی دارد. ایده خوبی است که هر وقت بیرون از خانه هستید، دوربین یا گوشی هوشمندتان را با خود ببرید تا اگر به‌طور اتفاقی با صحنه خاصی مواجه شدید، آن را از دست ندهید. پیشنهاد می‌کنم  همیشه آماده ثبت عکس‌های شگفت‌انگیز باشید.

میشل ادامه می‌دهد:

باید صبور باشید؛ بسیار بسیار صبور. عکاسی از حیات وحش مستلزم صبر زیاد و عکاسی کمدی از حیات وحش مستلزم صبر بسیار بیشتر است. از آنجاکه شرکت در مسابقه عکاسی حیات‌ وحش کمدی رایگان است، توصیه می‌کنم با فرستادن عکس‌ها و فیلم‌هایتان برای ما شانس خود را امتحان کنید. مردم می‌توانند با خرید پرینت عکس‌ها یا تقویم‌ها، مستقیماً به ما در حمایت از مؤسسه خیریه حفاظتی و حمایت از پیام ما که در قلب این مسابقه‌ نهفته است، کمک کنند.
برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیات‌ وحش ۲۰۲۱
  • عنوان عکس: به نظر میاد تابستون تموم شده
  • نام عکاس: جان اسپیرس

عکاس در حال عکس گرفتن از کبوترها بود که این برگ روی صورت یکی از آن‌ها فرود آمد.

برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیات‌ وحش ۲۰۲۱
  • عنوان عکس: عقاب دشتی نینجا
  • نام عکاس: آرتور تروینو

وقتی عقاب سرسفید موفق به شکار این سگ دشتی نشد، سگ دشتی به سمت عقاب پرید و آنقدر آن را ترساند که عقاب به نزدیک‌ترین پناهگاه ممکن فرار کرد. این اتفاق یک صحنه واقعی شبیه به داستان داوود و جالوت بود.

به گفته میشل، نحوه تصمیم‌گیری مسابقه در مورد حمایت از یک خیریه در هر سال به عوامل مختلفی بستگی دارد.

ما طیف وسیعی از عوامل از جمله پایداری، دسترسی، مکان، گونه‌ها و اهداف بلندمدت خیریه را بررسی می‌کنیم. نجات اورانگوتان‌های وحشی یک ابتکار شگفت‌انگیز است که توسط برنامه Gunung Palung ایجاد شده و به مردم محلی کمک می‌کند زندگی و کارشان را با جمعیت و زیستگاه اورانگوتان‌ها هماهنگ کنند. همه ما در این جهان زندگی می‌کنیم؛ پس باید برای حفظ آن با هم همکاری کنیم. این مؤسسه خیریه با پیام اصلی حفاظتی ما همسو است؛ بنابراین از طریق پوشش مسابقه سعی می‌کنیم به آن‌ها در این مسیر کمک کنیم.

برندگان دسته‌‌ها و برنده کلی مسابقه در ۲۲ اکتبر اعلام خواهند شد، آثار فینالیست‌های مسابقه ۲۰۲۱ در نمایشگاه عکاسی بیرمنگام به نمایش گذاشته می‌شوند.

برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیات‌ وحش ۲۰۲۱
  • عنوان عکس: کی بهت گفت می‌تونی ازم عکس بگیری؟
  • نام عکاس: پاتریک دیرلام
من این تاجی کاکل‌یاقوتی را به مدت پانزده دقیقه دنبال کردم؛ چون پیوسته از یک شاخه به شاخه دیگر می‌پرید. فکر می‌کنم می‌دانست که در حال دنبال کردنش هستم، زیرا ناگهان به مدت ۳ ثانیه توقف کرد و به من خیره شد.
برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیات‌ وحش ۲۰۲۱
  • عنوان عکس: دالی
  • نام عکاس: چارلی پیج
مدتی در حال عکاسی از گروهی از جوجه غازها بودم که یکی از آن‌ها جدا شد و برای چند ثانیه پشت پایه یک نیمکت پنهان شد، سپس سر کوچکش را بیرون آورد و به من دالی کرد.
برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیات‌ وحش ۲۰۲۱
  • عنوان عکس: حال‌و‌هوای صبح شنبه
  • نام عکاس: اندرو مایز
من این تصویر را هنگام عکاسی از گروهی سار ابلق گرفتم که روی یک درخت در منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ی ریتولی در آفریقای جنوبی نشسته بودند. چهره‌ی این پرنده دقیقاً شبیه حال‌و‌هوای من در اکثر صبح‌های اولین روز هفته است.

پائول، یکی از بنیان‌گذاران این مسابقه، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت تیم مسابقه از تعداد و کیفیت آثار ارسالی امسال غافلگیر شده است. امسال هفت هزار عکس جالب از هر گوشه جهان برای این مسابقه ارسال شده است. پائول در مورد این دوره از مسابقات می‌گوید:

 با توجه به تأثیر همه‌گیری، امسال مشارکت شگفت‌انگیزی وجود داشت. تعداد بالای تصاویری که ما هرساله دریافت می‌کنیم، نشان‌دهنده اشتیاق مردم برای حفاظت از محیط زیست است و به ما یادآوری می‌کند که حیات وحش واقعاً باورنکردنی و خنده‌دار است. ما باید تمام تلاش خود را انجام بدهیم و تا حد توان از حیات وحش محافظت کنیم.
برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیات‌ وحش ۲۰۲۱
  • عنوان عکس: نگران نباش؛ شاد باش!
  • نام عکاس: اکسل باکر
در یک صبح زود یک سنجاقک که روی گلی زیبا نشسته است، به دوربین من نگاه می‌کند و انگار دارد می‌خندد. این دو سال به خاطر کرونا برای همه مردم بسیار سخت بود؛ اما وقتی بیرون می‌روید و زیبایی طبیعت را با دقت تماشا می‌کنید، به نظر می‌رسد مشکلات کمرنگ می‌شوند. اگر روز بدی داشته باشم، این تصویر لبخند را به من برمی‌گرداند.
برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیات‌ وحش ۲۰۲۱
  • عنوان عکس: زندگی در قرنطینه
  • نام عکاس: کوین بیسکابورن

اگر در زمان قرنطینه با خانواده داخل خانه مانده بودید و آرزو می‌کردید هرچه زودتر به بیرون بروید، باید بدانید این راکون‌های شرقی، حال شما را خوب درک می‌کنند. درست وقتی که عکاس فکر می‌کرد در این حفره‌ی توخالی درخت، فضای بیشتری وجود ندارد، راکون مادر ظاهر شد و به او نشان داد خانواده‌اش در یک فضای فشرده‌ و بدون رعایت فاصله‌ی اجتماعی، زندگی می‌کنند.

این عکس در جنوب غربی انتاریو، کانادا گرفته شده است. عکاس پس از گشت‌و‌گذار در یک منطقه خاص با تعداد زیادی درخت، این ناحیه را به‌عنوان یک نقطه مناسب برای خانواده‌ی راکون‌ها شناسایی کرد. از آنجا که راکون‌ها همواره از یک لانه به لانه‌‌ی دیگر منتقل می‌شوند و اغلب بیشتر از یک شب در یک لانه‌ی خاص نمی‌مانند، پیدا کردن مکان آن‌ها کار ساده‌ای نیست. بیسکابورن وقتی‌ توانست این خانواده‌ی بامزه را پیدا کند، بلافاصله دوربین را در یک گودال مناسب و در یک زاویه‌ی مناسب کاشت و زمانی‌ که دوربین و سه‌پایه آماده شدند، بچه راکون‌ها به قدری کنجکاو بودند که سرهایشان را از حفره‌ی درخت بیرون می‌کشیدند تا از نزدیک از موضوع سر دربیاورند.

برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیات‌ وحش ۲۰۲۱
  • عنوان عکس: منو مثل یکی از خرس‌های فرانسوی‌ات نقاشی کن
  • نام عکاس: ونونا سویدام
این خرس قهوه‌ای کودیاک جوان از بستر رودخانه عبور کرد و مقابل من ایستاد. با پنجه‌های غول‌پیکرش شروع به عقب و جلو بردن ماسه‌ها و ساختن یک تخت خرسی کرد. وقتی تختش را همان‌طور که می‌خواست ساخت، روی آن دراز کشید، به پشتش چرخید و به من لبخند زد! این جذاب‌ترین خرسی بود که تا‌به‌حال دیده‌ام.

عموم مردم آزادند تا ۱۰ اکتبر در وب‌سایت مسابقه به عکس‌های مورد علاقه خود رأی بدهند. یک رأی‌دهنده خوش‌شانس برنده یک آیپد جدید خواهد شد.

تام، یکی دیگر از بنیان‌گذاران این مسابقه، می‌گوید:

 امسال انتخاب از میان فهرست عکس‌ها سخت‌تر از همیشه بود. تصاویر خنده‌دار زیادی وجود داشت که باعث خنده ما شد؛ اما نتوانستیم آن‌ها را در بین ۴۰ رتبه برتر قرار دهیم. بنابراین امسال ۴۲ تصویر را به عنوان تصاویر برتر منتشر می‌کنیم! دیدن طیف وسیعی از حیوانات، از کبوترهای فوق‌العاده کمیاب تا معمول‌ترین نوع آن‌ها بسیار عالی بود. تیم ما بی‌صبرانه منتظر است تا ببیند از میان این تصاویر منتخب کدام تصویر رأی بیشتری خواهد آورد.
برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیات‌ وحش ۲۰۲۱
  • عنوان عکس: آقای خنده‌رو
  • نام عکاس: مارتینا نووتنا
به نظر می‌رسد این بچه فک خاکستری در حال خندیدن است. من از حالت چهره ضبط‌شده در این فک بسیار خوشم آمد. این حالت شبیه به حالات چهره انسان‌ها است. ساعت‌ها بود تا جای ممکن بدون حرکت در ساحل صخره‌ای دراز کشیده و با حوصله منتظر بودم تا یکی از این فک‌های کوچولو در اطرافم پدیدار شود. این بچه فک مهربان برای استراحت به ساحل آمد و چند ساعت روی تکه سنگ انتخابی خود خوابید؛ تا اینکه جزر و مد آن را مجبور کرد تا کمی بیشتر از ساحل فاصله بگیرد. در زمان خواب گاهی بدن خود را کش می‌داد و خمیازه می‌کشید. این یکی از خمیازه‌هایی بود که شبیه به خنده به نظر می‌رسید.
برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیات‌ وحش ۲۰۲۱
  • عنوان عکس: عقاب سرسفید باشکوه
  • نام عکاس: دیوید ایپلی

عقاب‌های سرسفید سال‌ها و حتی دهه‌ها از همان لانه ابتدایی خود استفاده می‌کنند و فقط هر سال در ابتدای فصل لانه‌سازی به نوسازی لانه قدیمی خود می‌پردازند. عقاب‌های سرسفید معمولا در چیدن شاخه‌های درختان هنگام پرواز بسیار مهارت دارند؛ اما احتمالاً این عقاب از کار بی‌وقفه نوسازی لانه‌اش خسته شده است. گرچه این تصویر دردناک به نظر می‌رسد؛ اما عقاب تنها با تکان دادن بال خود بهبود یافت و تصمیم گرفت قبل از ادامه کار، کمی استراحت کند.

monkey میمون
  • عنوان عکس: آخ!
  • نام عکاس: کن جنسن

یک میمون ابریشمی طلایی در یون‌نان چین. این حرکت در واقع نشان‌دهنده پرخاشگری است؛ اما موقعیتی که میمون در آن قرار دارد، دردناک به نظر می‌رسد.

برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیات‌ وحش ۲۰۲۱
  • عنوان عکس: ببینید کی می‌تونه انقدر بپره
  • نام عکاس: چی هان لی

عکاسی که اثرش در مجموع به عنوان بهترین عکس سال انتخاب شود، سافاری یک‌هفته‌ای با الکس واکر در کنیا و همچنین جایزه دست‌ساز منحصر‌به‌فرد از گاراژ هنر در دارالسلام تانزانیا را برنده می‌شود.

برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیات‌ وحش ۲۰۲۱
  • عنوان عکس: رقص تا شکوه
  • نام عکاس: ساروش لودی

یک لانگور جوان بدن خود را طوری تکان می‌دهد که انگار در حال رقصیدن است. 

برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیات‌ وحش ۲۰۲۱
  • عنوان عکس: گرم کردن صدا قبل از اجرای اپرا
  • نام عکاس: لی اسکادن

به نظر می‌رسید این کانگورو در حال اجرای یک اپرا با صدای زمینه دشت و طبیعت است.

برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیات‌ وحش ۲۰۲۱
  • عنوان عکس: قبل و بعد از قهوه
  • نام عکاس: نت تن
چهره این بچه جغد شاخدار درست واکنش انسانی را نشان می‌دهد که تازه از خواب بیدار شده است و یک فنجان قهوه می‌خورد. برای ثبت این عکس مشتاقانه دو جغد ناز را در لانه‌شان تماشا می‌کردم و امیدوار بودم بیدار شوند یا حرکت کنند. مدت‌زمان زیادی طول کشید تا یکی از این دو نوزاد بیش از حد خواب‌آلود که با دهان باز خوابیده بود، بیدار شود. وقتی بالاخره یکی از آن‌ها شروع به تکان خوردن کرد، این چیزی است که من دیدم. جغد اول هر دو چشمش را نیمه باز کرد، سپس یکی از چشم‌هایش را گشود و در نهایت هر دو چشمش به دوربین من خیره شدند.
برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیات‌ وحش ۲۰۲۱
  • عنوان عکس: رفتار
  • نام عکاس: آدیتیا کشیرسگر
نرهای این نژاد مارمولک ارتفاعات بالاتر را برای نظارت بر قلمرو و نمایش خود انتخاب می‌کنند. این مارمولک را در یک روز گرم تابستانی درحالی‌که خودش را از شاخه‌ای آویزان کرده بود، پیدا کردم.
برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیات‌ وحش ۲۰۲۱
  • عنوان عکس: ما برای این ساحل زیادی جذابیم!
  • نام عکاس: جاشوآ گالیکی
هوا خوب بود و من در ساحل شرق فالکلند دراز کشیده بودم. منتظر بودم تا صحنه برگشتن یک پنگوئن جنتو از موج‌سواری و قدم گذاشتن آن به ساحل را شکار کنم که ناگهان سه پنگوئن از آب بیرون آمدند و مستقیماً به سمت من قدم برداشتند. واقعاً از عکاسی از این لحظه لذت بردم؛ زیرا به نظر می‌رسد توانستم شخصیت جسور و جذاب پنگوئن‌ها را به تصویر بکشم.
برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیات‌ وحش ۲۰۲۱
  • عنوان عکس: این پنجره لعنتی چجوری باز میشه؟
  • نام عکاس: نیکولاس دی والکس

این راکون تلاش می‌کند از سر کنجکاوی یا شاید برای سرقت غذا به یک خانه‌ وارد شود.

برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیات‌ وحش ۲۰۲۱
  • نام عکاس: ویکی جارون

در بعدازظهری گرم، یک فیل شادی خود را با حمام گل در برابر درختان مرده‌ی ساحل دریاچه کاریبا در زیمبابوه ابراز می‌کند.

برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیات‌ وحش ۲۰۲۱
  • عنوان عکس: مار خندان
  • نام عکاس:  آدیتیا کشیرسگر

مارهای شاخه‌انگوری معمولاً در گهات غربی هند دیده می‌شوند. وقتی به آن‌ها نزدیک می‌شوید، با باز کردن دهان خود به شما پرخاش می‌کنند. این مار زیبا و بی‌خطر شاخه‌انگوری ترسی ندارد. درحالی‌که از پیدا کردن این مار خوشحال بودم و لبخند می‌زدم، به نظر می‌رسید آن نیز به من لبخند می‌زند.

برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیات‌ وحش ۲۰۲۱
  • عنوان عکس: چوب برای گوزن دودی
  • نام عکاس: سیدانت آگراوال
سال‌ها است که خانواده ببر پارو را در پارک ملی جیم کوربت هند دنبال می‌کنم. این دختر آن‌ها است که روی پاهای عقبی خود ایستاده تا بتواند صورتش را با چوب خراش دهد؛ اما اینطور به نظر می‌رسد که در حال حمل چوب روی شانه‌هایش است.
برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیات‌ وحش ۲۰۲۱
  • عنوان عکس: بیا برقصیم!
  • نام عکاس: اندی پارکینسون

دو توله خرس کامچاتکا در میان جریان ضعیف رودخانه آماده بازی و جنگیدن با یکدیگر هستند.

برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیات‌ وحش ۲۰۲۱
  • عنوان عکس: استایلیست سبز
  • نام عکاس: گورومورثی گورومورثی
برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیات‌ وحش ۲۰۲۱
  • عنوان عکس: پنگوئن راهنما
  • نام عکاس: کرول تایلور

دو پنگوئن جنتو بعد از اتمام موج‌سواری با هم بحث می‌کنند.

برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیات‌ وحش ۲۰۲۱
  • عنوان عکس: پاهام جا نشد
  • نام عکاس: بروک بورلینگ
در نزدیکی خانه من یک درخت کاج بزرگ با یک سوراخ کوچک در میان آن وجود دارد، جایی که یک راکون جوان سال گذشته آن را به عنوان خانه خود انتخاب کرد. امسال به نظر می‌رسد که اندازه راکون از خانه کوچک خود فراتر رفته است و به‌سختی در آنجا می‌گیرد.
برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیات‌ وحش ۲۰۲۱
  • عنوان عکس: فلوتیست
  • نام عکاس: رولاند کرانیز
برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیات‌ وحش ۲۰۲۱
  • عنوان عکس: با من حرف می‌زنی؟
  • نام عکاس: ادوین اسمیتز
در حین تلاش برای ایجاد تصاویر مناسب با فلش، به مدت دو سال از دو گروه اسب وحشی دیدن کردم. آن‌ها بدون خرابکاری و به زیبایی برای من ژست می‌گرفتند.
برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیات‌ وحش ۲۰۲۱
  • عنوان عکس: میمون زرافه‌سوار
  • نام عکاس: دیرک جان استیهور
در حین رانندگی، گروهی از میمون‌ها را دیدیم که با یکدیگر بازی می‌کردند و از یک شاخه بالا و پایین می‌پریدند. تماشای آن‌ها لذت‌بخش بود. بعد از مدتی زرافه‌ای را دیدم که از سمت راست می‌آمد. در لحظه‌ای که زرافه از پشت شاخه عبور کرد، انگار یکی از میمون‌ها قصد داشت روی او سوار شود.
برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیات‌ وحش ۲۰۲۱
  • عنوان عکس: آغوش‌گیرنده درخت‌ها
  • نام عکاس: جیکوب هودن

درختان نقش مهمی در زندگی میمون‌ها دارند. این میمون پروبوسیس ممکن است فقط بینی خود را روی پوست خشن درخت مالیده باشد. 

برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیات‌ وحش ۲۰۲۱
  • عنوان عکس: تکیه‌گاه
  • نام عکاس: اندی پارکینسون

همان‌طور که به نظر می‌رسد، این توله خرس کوچک از مادر صبورش به‌عنوان تکیه‌گاه استفاده می‌کند؛ زیرا پرندگان روی درختان نیاز به بازرسی دقیق‌تری دارند.

برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیات‌ وحش ۲۰۲۱
  • عنوان عکس: هیس! من خیلی خمارم
  • نام عکاس: آنیتا راس
تماشای جغدهای سوراخ‌نشین جوان بسیار سرگرم‌کننده است. این جغد سوراخ‌نشین توجه من را به خود جلب کرد؛ زیرا به نظر می‌رسید به‌شدت خمار است.
برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیات‌ وحش ۲۰۲۱
  • عنوان عکس: فتوبمبینگ با دست تکان دادن
  • نام عکاس: شریل استرال
خرس مادر با توله‌هایش در آب‌های یخی قطب شمال در حال بازی بود. آن‌ها مدام زیر آب فرو می‌رفتند و بیرون می‌آمدند تا اینکه یکباره این صحنه سرگرم‌کننده‌ای ایجاد کردند. درحالی‌که خرس مادر یک لحظه احساسی را با یکی از توله‌ها به اشتراک می‌گذارد، توله دیگر در پس‌زمینه با دست تکان دادن عکس را خراب می‌کند.
برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیات‌ وحش ۲۰۲۱
  • عنوان عکس: تونستم!
  • نام عکاس: دیکی اوسین

قورباغه‌ای از یک گیاه بالا رفت و وقتی به انتهای آن رسید، از شادی موفقیتش خندید.

برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیات‌ وحش ۲۰۲۱
  • عنوان عکس: دالی
  • نام عکاس: پال مارچارت
برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیات‌ وحش ۲۰۲۱
  • عنوان عکس: Cotton Eyed Joe
  • نام عکاس: ریک الیسون
برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیات‌ وحش ۲۰۲۱
  • عنوان عکس: لب‌های شیرین برای بوسیدن
  • نام عکاس: فیلیپ استار
  • این تصویر در کوراسائو، کارائیب هلند گرفته شده است. عکسبرداری از جعبه‌ماهی‌‌ها معمولاً دشوار است؛ زیرا مشکلی با نزدیک شدن غواص‌ها ندارند؛ اما اگر متوجه بشوند که می‌خواهید از آن‌ها عکس بگیرید، همیشه پشتشان را به شما می‌کنند. به همین دلیل سعی کردم نیم متر بالاتر از ماهی شنا کنم و به هیچ عنوان به آن علاقه‌ای نشان ندهم. در همان زمان دوربین را جلوی سینه‌ام قرار دادم و آن را به سمت پایین گرفتم. وقتی لحظه مناسب فرارسید، دوربین را ۹۰ درجه به جلو و به سمت ماهی چرخاندم و عکس گرفتم. هرگز انتظار نداشتم لب‌های زیبای این ماهی این اندازه به دوربین نزدیک باشند.
برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیات‌ وحش ۲۰۲۱
  • عنوان عکس: به طبیعت خوش آمدید!
  • نام عکاس: ماتیاس همر
یک سنجاقک برای ورود به دنیای ماکروی طبیعت به ما خوش‌آمد می‌گوید. دیدن بالا رفتن این موجود کوچک از شاخه و سپس توقفش برای سلام دادن به ما، جالب بود.
برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیات‌ وحش ۲۰۲۱
  • عنوان عکس: بررسی
  • نام عکاس: لری پتربورگ

یک میمون نر وروت در اطراف پلی روی رودخانه لوانگوا در پارک ملی لوانگوا جنوبی پرسه می‌زد که در این قاب شکار شد.

برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیات‌ وحش ۲۰۲۱
  • عنوان عکس: ضربه‌ی ازدست‌رفته
  • نام عکاس: لیا اسکادان

دو کانگوروی خاکستری غربی مشغول دعوا با یکدیگر بودند که یکی از آن‌ها نتوانست به موقع با پاهایش به شکم دیگری ضربه بزند. حالا فکر کنید صحنه‌ی بعدی چیست؟

    امیدواریم از این قسمت از شاتر لذت برده باشید. دیدگاه شما کاربران زومیت درباره فینالیست‌های مسابقه عکاسی حیات‌ وحش کمدی ۲۰۲۱ چیست؟ کدام تصویر را بیشتر دوست داشتید؟ به نظر شما کدام عکس برنده کلی این دوره از مسابقات خواهد بود؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات