تصاویر خنده‌دار از مسابقه عکاسی کمدی حیات‌ وحش ۲۰۲۱

یک‌شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
مسابقه‌ی عکاسی کمدی حیات‌ وحش که هرساله با استقبال زیادی مواجه می‌شود، امسال پیش از اتمام، تعدادی از جالب‌ترین تصاویر دریافتی خود را به‌ اشتراک گذاشته است.
تبلیغات

عکس‌هایی که در زمان خاص و به‌موقع گرفته می‌شوند در بیشتر موارد شانسی هستند؛ اما این باعث نمی‌شود بتوانیم منکر مهارت و عزم عکاس آن‌ها بشویم؛ به همین علت است که رویدادی به نام مسابقه‌ی عکاسی کمدی حیات‌ وحش (CWPA) وجود دارد. در این رقابت‌ها، عکاسان خارق‌العاده، بهترین و خنده‌دارترین تصاویری که از حیات‌ وحش ثبت کرده‌اند به نمایش می‌گذارند. این عکس‌ها معمولاً حیوانی را نشان می‌دهند که در حال انجام یک کار عجیب‌، غیر معمول و خنده‌دار است.

تام سولام، بنیان‌گذار CWPA، در مورد تفاوت مسابقات و شرایط امسال نسبت به سال‌های گذشته توضیح داده است:

با توجه به اینکه امسال همه‌گیری کرونا روی سفرها تأثیر گذاشته بود، ما فکر می‌کردیم ممکن است شرکت‌کنندگان و ورودی‌های کمتری نسبت به سال‌های گذشته دریافت کنیم؛ اما در کمال تعجب با استقبال خوبی مواجه شدیم؛ به‌ ویژه در دسته‌ی «در هوا» که صدها تصویر درخشان از پرندگان دریافت کردیم. شاید این موضوع به این دلیل است که در دوران کرونا همه‌ی ما مدت بیشتری در خانه گذرانده‌ایم و کمبود مسافرت باعث شده است افراد بیشتری متوجه حیات‌ وحش نزدیک به خانه‌ی خود بشوند؛ به‌خصوص پرندگانی که در بیرون پنجره‌های خانه‌هایمان در حال پروازند. این موضوع فوق‌العاده باعث خوشحالی ما است.

مهلت ارسال عکس تا سی‌ام ژوئن ادامه دارد؛ اما CWPA تعدادی از تصاویر ارسالی بامزه‌ی عکاسان را منتشر کرده است. این تصاویر نشان می‌دهد که مسابقه‌ی امسال بسیار جالب خواهد بود. برای دیدن این تصاویر جالب با زومیت همراه باشید.

(برای دیدن تصاویر در اندازه‌ی اصلی، روی آن‌ها کلیک کنید)

عقاب سرسفید و سگ دشت / آرتور تروینو / مسابقه عکاسی کمدی حیات‌وحش
  • عنوان عکس: عقاب سرسفید غافلگیر می‌شود!
  • نام عکاس: آرتور تروینو

وقتی این عقاب سرسفید در شکار و گرفتن این سگ دشتی ناکام ماند، سگ دشت به سمت عقاب پرید و آنقدر آن را شوکه و وحشت‌زده کرد که عقاب ناچار شد از دست سگ دشتی به یک مکان امن‌ فرار کند.

  • عنوان عکس: حال‌و‌هوای صبح شنبه
  • نام عکاس: اندرو مایز

عکاس این تصویر می‌گوید:

من این تصویر را هنگام عکاسی از گروهی سار ابلق  گرفتم که روی یک درخت در منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ی ریتولی در آفریقای جنوبی نشسته بودند. چهره‌ی این پرنده دقیقاً شبیه حال‌و‌هوای من در اکثر صبح‌های اولین روز هفته است.
  • عنوان عکس: زندگی در قرنطینه
  • نام عکاس: کوین بیسکابورن

اگر در زمان قرنطینه با خانواده داخل خانه مانده بودید و آرزو می‌کردید که هرچه زودتر به بیرون بروید، باید بدانید که این راکون‌های شرقی، حال شما را خوب درک می‌کنند. به گفته‌ی عکاس، درست وقتی که فکر می‌کرد در این حفره‌ی توخالی درخت، فضای بیشتری وجود ندارد، راکون مادر ظاهر شد و به او نشان داد خانواده‌اش در یک فضای فشرده‌ و بدون رعایت فاصله‌ی اجتماعی، زندگی می‌کنند.

این عکس در جنوب غربی انتاریو، کانادا گرفته شده است. عکاس پس از گشت‌و‌گذار در یک منطقه خاص با تعداد زیادی درخت، این ناحیه را به‌عنوان یک نقطه مناسب برای خانواده‌ی راکون‌ها شناسایی کرد. از آنجا که راکون‌ها همواره از یک لانه به لانه‌‌ی دیگر منتقل می‌شوند و اغلب بیشتر از یک شب در یک لانه‌ی خاص نمی‌مانند، پیدا کردن مکان آن‌ها کار ساده‌ای نیست. بیسکابورن وقتی‌ توانست این خانواده‌ی بامزه را پیدا کند، بلافاصله دوربین را در یک گودال مناسب و در یک زاویه‌ی مناسب کاشت و زمانی‌که دوربین و سه‌پایه آماده شدند، بچه راکون‌ها به قدری کنجکاو بودند که سرهایشان را از حفره‌ی درخت بیرون می‌کشیدند تا از نزدیک از موضوع سر دربیاورند.

شیر خندان  / جیووانی کوئرزانی / مسابقه عکاسی کمدی حیات‌وحش
  • عنوان عکس: غلت‌خَند
  • نام عکاس: جیووانی کوئرزانی

یک شیر جوان در پارک ملی سرنگتی تانزانیا که ظاهراً به مهارت‌ عکاسی جیووانی می‌خندد.

غزال جهنده / لوسی بوریج/ مسابقه عکاسی کمدی حیات‌وحش
  • عنوان عکس: هورا، امروز جمعه‌ است!
  • نام عکاس: لوسی بوریج

درحالی‌که آفتاب در پارک مرزی کالاگادی می‌درخشد، این غزال جهنده با گوش‌ها و پاهای کشیده‌اش در حال پرش و گشت‌و‌گذار است. اطلاعات زیادی برای بیان علت جهیدن این غزال‌ها وجود ندارد؛ اما بر اساس نظریه‌ها، آن‌ها این کار را برای نمایش تناسب اندام، قدرت و جذب جفت انجام می‌دهند. برخی منابع می‌گویند علت پرش این غزال‌ها هیجان و خوشحالی است.

یوگا بوتیمار / کی‌تی وونگ / مسابقه عکاسی کمدی حیات‌وحش
  • عنوان عکس: یوگای بوتیمار
  • نام عکاس: کی‌تی وونگ

عکاس این تصویر می‌گوید:

یک بوتیمار زرد، سخت در تلاش بود تا در موقعیت مناسب شکار قرار بگیرد. من این عکس را زمانی ثبت کردم که بوتیمار بین دو ساقه گل نیلوفر آبی در این شرایط خنده‌دار قرار گرفته بود.
پنگوئن موج سوار خوشحال /تام اسونسون/ مسابقه عکاسی کمدی حیات‌وحش
  • عنوان عکس: خوشحال
  • نام عکاس: تام اسونسون

این پنگوئن‌ها در حال موج‌سواری بودند و هر بار که موج آن‌ها را به خشکی می‌آورد، بسیار خوشحال و هیجان‌زده به نظر می‌رسیدند.

جعبه ماهی /فیلیپ استار/ مسابقه عکاسی کمدی حیات‌وحش
  • عنوان عکس: لب‌های شیرین برای بوسیدن
  • نام عکاس: فیلیپ استار
این تصویر در کوراسائو، کارائیب هلند گرفته شده است. عکسبرداری از جعبه‌ماهی‌‌ها معمولاً دشوار است؛ زیرا آن‌ها مشکلی با نزدیک شدن غواص‌ها ندارند؛ اما اگر متوجه بشوند که می‌خواهید از آن‌ها عکس بگیرید، همیشه پشتشان را به شما می‌کنند. به همین دلیل سعی کردم نیم متر بالاتر از ماهی شنا کنم و به هیچ عنوان به او علاقه‌ای نشان ندهم. در همان زمان دوربین را جلوی سینه‌ام قرار دادم و آن را به سمت پایین گرفتم. وقتی لحظه مناسب فرارسید، دوربین را ۹۰ درجه به جلو و به سمت ماهی چرخاندم و عکس گرفتم. هرگز انتظار نداشتم لب‌های زیبای این ماهی این اندازه به دوربین نزدیک باشند.
 مرغ ماهیخوار/ تکسما گارسیا لاسکا/مسابقه عکاسی کمدی حیات‌وحش
  • عنوان عکس: هوستون ما اینجا به مشکل خوردیم
  • نام عکاس: تکسما گارسیا لاسکا

این ماهی وقتی فهمید در دام پرنده‌ی ماهیگیر افتاده است، حیرت‌زده شد.

دعوا کانگورو / لیا اسکادان/مسابقه عکاسی کمدی حیات‌وحش
  • عنوان عکس: ضربه‌ی از دست‌رفته
  • نام عکاس: لیا اسکادان

دو کانگوروی خاکستری غربی مشغول دعوا با یکدیگر بودند که یکی از آن‌ها نتوانست به موقع با پاهایش به شکم دیگری ضربه بزند. حالا فکر کنید صحنه‌ی بعدی چیست؟

کرگدن /روهین باکشی/مسابقه عکاسی کمدی حیات‌وحش
  • عنوان عکس: اسب آبی بدعنق
  • نام عکاس: روهین باکشی

بچه اسب آبی می‌خواست مادرش به او توجه کند؛ اما انگار مادر بی‌حال‌تر از آن بود که جواب بچه را بدهد.

تام سولام، بنیانگذار CWPA در مورد شرایط مسابقه‌ی امسال می‌گوید:

ما معمولاً در هر دوره از مسابقات حدود ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تصویر دریافت می‌کنیم و امیدواریم امسال نیز بتوانیم به همین تعداد ورودی برسیم. احتمالاً امسال نسبت به سال پیش تعداد تصاویر فیل‌ها و کفتارها خیلی زیاد نباشد. نکته قابل‌ توجه در مورد این مسابقه این است که حیات‌ وحش در همه جا وجود دارد؛ به همین دلیل ما به حفظ آن اشتیاق زیادی داریم و می‌خواهیم آن را حفظ کنیم.

امیدواریم از این قسمت از شاتر لذت برده باشید. دیدگاه شما کاربران زومیت درباره این عکس‌ها چیست؟ کدام تصویر را بیشتر دوست داشتید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات