تصاویر دیدنی از سنجاب پرنده کوتوله ژاپنی

پنج‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
سنجاب پرنده کوتوله ژاپنی نوعی پستاندار کوچک است که در جنگل‌های همیشه‌سبز شمالی جزایر ژاپن زندگی می‌کند. هاندا ناتسومی، عکاس طبیعت و حیات‌ وحش، توانسته است تصاویر زیبایی از این موجودات بامزه ثبت کند.
تبلیغات

با سنجاب پرنده کوتوله ژاپنی آشنا شوید؛ بانمک‌ترین موجودی که تا‌به‌حال دیده‌اید. سنجاب پرنده کوتوله، بومی کشور ژاپن است. این سنجاب‌ها در جنگل‌های همیشه‌سبز شمالی جزایر هونشو و کیوشو زندگی می‌کنند. سنجاب‌های پرنده، جثه‌ی کوچکی دارند؛ اندازه‌ی آن‌ها معمولاً حدود ۶ تا ۸ سانتی‌متر و طول دُمشان ۴ تا ۶ سانتی‌متر است. سنجاب‌های کوتوله در طول روز داخل یک حفره مانند سوراخ‌ درخت‌های سوزنی‌برگ پنهان می‌شوند و در شب برای خوردن جوانه‌ها، برگ‌ها، پوست برخی درختان، میوه‌ها و دانه‌ها از مکان امن خود بیرون می‌زنند.

هاندا ناتسومی، عکاس طبیعت و حیات‌ وحش خوش‌ذوقی است که توانسته عکس‌های زیبایی از این موجودات ریزجثه و بامزه تهیه بکند. برای دیدن این تصاویر با زومیت همراه باشید.

سنجاب ژاپنی / هاندا ناتسومی
سنجاب پرنده / هاندا ناتسومی

برخلاف نام این حیوانات، آن‌ها پرواز نمی‌کنند؛ بلکه می‌توانند پرش‌های بلندی تا ۱۰۰ متر انجام بدهند که برای فرار از دست شکارچیان و پرش از درختی به درخت دیگر به کار می‌آید. سنجاب‌های پرنده این کار را به کمک غشاء خزدار یا بال‌پوست انجام می‌دهند که از اندام‌های جلو تا اندام عقب آن‌ها کشیده شده است.

سه سنجاب پرنده کوتوله ژاپنی درون درخت/ هاندا ناتسومی
سنجاب پرنده کوتوله / هاندا ناتسومی
سنجاب کوتوله ژاپنی / هاندا ناتسومی
سنجاب پرنده کوتوله ژاپنی  در حال خوردن برگ/ هاندا ناتسومی
سه سنجاب پرنده کوتوله ژاپنی / هاندا ناتسومی

این موجودات کوچک دوست‌داشتنی دو بار در سال، معمولاً از ماه می تا ژانویه، جفت‌گیری می‌کنند. دوره‌ی بارداری آن‌ها حدود ۴ هفته طول می‌کشد و به‌طور متوسط در هر بار زایمان ​​۲ تا ۳ و گاهی اوقات تا ۵ بچه سنجاب بامزه به دنیا می‌آورند.

سنجاب مادر تا ۶ هفته‌ی ابتدایی تولد فرزندانش از آن‌ها مراقبت می‌کند. سنجاب‌های پرنده‌ی ماده بسیار مراقب فرزندان خود هستند و به نظافت و محافظت از فرزندانشان اهمیت می‌دهند. متأسفانه هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه آیا سنجاب‌های نر در مراقبت از فرزندان نقشی دارند یا خیر، وجود ندارد.

5 سنجاب پرنده کوتوله ژاپنی / هاندا ناتسومی
سنجاب پرنده کوتوله ژاپنی روی درخت / هاندا ناتسومی
دو سنجاب پرنده کوتوله ژاپنی روی شاخه / هاندا ناتسومی
سنجاب پرنده کوتوله ژاپنی در حال خوردن/ هاندا ناتسومی
سنجاب پرنده کوتوله ژاپنی پنهان شده / هاندا ناتسومی
سنجاب پرنده کوتوله ژاپنی در حفره درخت/ هاندا ناتسومی
سنجاب پرنده کوتوله ژاپنی روی شاخه / هاندا ناتسومی

برای دیدن تصاویر بیشتر و حمایت از این عکاس می‌توانید، صفحه اینستاگرام هاندا ناتسومی را دنبال کنید.

امیدواریم از این قسمت از شاتر لذت برده باشید. نظر شما درباره تصاویر این سنجاب‌های بومی ژاپنی چیست؟ کدام تصویر را بیشتر دوست داشتید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات