سفر به سرزمین خیالی حیوانات هیبریدی؛ تصاویر فانتزی از ترکیب حیوانات

شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
اگر عاشق حیوانات هستید و اغلب نمی‌توانید تصمیم بگیرید کدام یک دوست‌داشتنی‌تر است، آرن اولاو گوروین فردریکسن، یک راه‌حل عجیب‌ اما خنده‌دار برای شما دارد؛ ترکیب حیوانات مختلف و ساخت حیوان هیبریدی!
تبلیغات

آرن اولاو گوروین فردریکسن (معروف به gyyporama)، یک مهندس الکترونیک نروژی است که با ترکیب گونه‌های واقعی حیوانات در فتوشاپ به خلق‌ هیبریدهای حیوانی زیبا، احمقانه‌، خنده‌دار و گاهی کمی ترسناک می‌پردازد. حیوانات ساخته‌‌ی هنر فردریکسن بی‌نقص نیستند؛ اما مطمئناً می‌توانید با دیدن آن‌ها کمی از دنیای واقعی دور شوید و به دنیای خیالی این هنرمند پا بگذارید.

هیبرید حیوانی خرگوش با پرنده
هیبرید حیوانی گربه و پنگوئن
هیبرید حیوانی روباه و سنجاب
هیبرید حیوانی پرنده و آهو

فردریکسن از اواخر سال ۲۰۱۲ یعنی زمانی‌ که هنوز مشغول تحصیل بود، شروع به خلق حیوانات دورگه‌ کرد. او این کار را صرفاً برای گذراندن وقت و به چشم یک تفریح انجام می‌داد. فردریکسن در مورد آغاز این ایده می‌گوید:

یک روز با یکی از دوستانم در مورد بامزه بودن خوکچه هندی صحبت می‌کردم که به ذهنم رسید فقط برای سرگرمی با تجربه فتوشاپی که از قبل داشتم، خوکچه هندی را با حیوانات دیگر ترکیب کنم؛ اما چون زمان امتحاناتم بود، مجبور شدم ادامه‌ی این کار را به زمان دیگری موکول کنم‌.
هیبرید حیوانی شیر دریایی با سگ
هیبرید حیوانی چهارپا با پرنده
هیبرید حیوانی میمون با گربه
هیبرید حیوانی میمون
هیبرید حیوانی خرگوش و پرنده

تصاویری که فردریک درست کرد بسیار پرطرفدار شدند؛ بنابراین او در سال ۲۰۱۳ ساختن برخی دیگر از این حیوانات هیبریدی را ادامه داد. بعد از آن چندین سال استراحت داشت و در سال‌های گذشته دوباره سرگرمی خود را از سر گرفت. فردریکسن در مورد انتخاب این ترکیبات غیر منتظره و بامزه از حیوانات می‌گوید:

من برنامه‌ی خاصی برای انتخاب حیوانات ندارم. معمولاً کارم را با پیدا کردن عکسی که دوست دارم شروع می‌کنم و سپس سعی می‌کنم بفهمم چه چیزی با آن جور درمی‌آید که طبیعی به نظر برسد. برای این کار چند حساب اینستاگرام از تصاویر حیوانات را دنبال می‌کنم تا بتوانم از انواع مختلف حیوانات الهام بگیرم.

فردریکسن بیشتر از همه به ترکیب کردن حیوانات زیبا با پرندگان کوچک علاقه دارد و از بین کارهایی که انجام داده است، ترکیب ساده و طبیعی یک قو با لاما را بیشتر می‌پسندد.

هیبرید حیوانی گربه با جوجه
هیبرید حیوانی سگ با پرنده
هیبرید حیوانی جغد با خرس
هیبرید حیوانی میمون با کلاغ
هیبرید حیوانی اسب با پرنده
هیبرید حیوانی پرنده با دلفین

طی این سال‌ها، حیوانات هیبریدی عجیب‌و‌غریب فردریکسن برای او بیش از ۵۲ هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام به ارمغان آورده‌اند. آنچه بیش از همه مردم را به سمت این ترکیب‌های حیوانی می‌کشاند واقعی به نظر رسیدن و قابل تشخیص بودن آن‌ها است.

فکر می‌کنم دلیل اصلی که باعث می‌شود مردم این حیوانات هیبریدی را دوست داشته باشند این است که آن‌ها تا حدودی واقعی به نظر می‌رسند. موضوع کاری من چیزی است که هر کسی صرف‌ نظر از سن‌و‌سال و کشوری که در آن زندگی می‌کند، می‌تواند آن را درک کند و نقاط قوت آن را متوجه شود.
هیبرید حیوانی خرس با پنگوئن
هیبرید حیوانی جغد با عنکبوت
هیبرید حیوانی گوریل با شترمرغ
هیبرید حیوانی گربه با حشره

فردریکسن با پرسیدن نظر مخاطبان خود برای پیشنهاد و انتخاب نام برای موجودات سورئال جدیدش، مردم را به‌نوعی در کار خود شریک می‌کند.

در ابتدا خودم برای حیواناتم اسم می‌گذاشتم؛ اما پس از ارسال تصاویر در وب، همیشه کاربران نظرات بهتر و جالب‌تری برای اسم آن‌ها پیشنهاد می‌دادند. به همین علت تصمیم گرفتم بگذارم برای هر تصویر، کاربران اسامی مورد نظر خود را پیشنهاد بدهند و سپس بهترین پیشنهاد‌ها به مرحله‌ی رأی‌گیری بروند. دیدن نام‌هایی که مردم پیشنهاد می‌کنند برای من سرگرم‌کننده است؛ چون بسیار خلاقانه هستند.
هیبرید حیوانی اورانگوتان با سگ
هیبرید حیوانی قوچ با پرنده
هیبرید حیوانی پرنده با سگ
هیبرید حیوانی کرگدن با هشت پا

طرفداران فردریکسن در سراسر جهان از آثار او الهام می‌گیرند و به او انگیزه می‌دهند تا به خلق حیوانات هیبریدی خود ادامه بدهد.

وقتی می‌بینم مردم از تصاویر من الهام می‌گیرند و از آن‌ها چیزی می‌سازند، بسیار ذوق‌زده می‌شوم. به نظرم طراحی‌ها، نقاشی‌های رنگ روغن، کارهای سه‌بعدی و حتی تتوهایی که آن‌ها از روی آثار من انجام می‌دهند، به‌شدت شگفت‌انگیز هستند. حتی تصاویری دریافت کرده‌ام که در آن‌ کودکان با الهام از کار من، تکه‌هایی از عکس حیوانات را از روزنامه‌ها می‌برند و با ترکیب آن‌ها سعی می‌کنند حیوانات هیبریدی بسازند!
هیبرید حیوانی پرنده با گربه
هیبرید حیوانی کوسه با عقاب
هیبرید حیوانی خرگوش با پرنده

اگر تصاویر بالا برای شما جذاب بودند می‌توانید برای حمایت از این هنرمند خوش‌ذوق، اینستاگرام فردریکسن را دنبال کنید.

امیدوارم این قسمت از شاتر برای شما لذت‌بخش بوده باشد. نظر شما کاربران زومیت در مورد این حیوانات دورگه چیست؟ آیا توانستید تشخیص بدهید که هر تصویر از ترکیب چه حیواناتی ساخته شده است؟ دوست داشتید کدام یک از آن‌ها در زندگی واقعی وجود داشته باشد؟ اگر می‌توانستید برای آن‌ها اسم انتخاب کنید، چه پیشنهادی می‌دادید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات