تصاویر رؤیایی از امواج یخ‌زده‌ی دریاچه‌ی کلرادو

دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
دنیای طبیعی همیشه می‌تواند ما را غافل‌گیر کند. طبیعت منبع الهام هنرمندان بسیاری بوده است و توانسته موضوعات غیر منتظره و منحصر‌به‌فردی برای آن‌ها نمایان کند.
تبلیغات

اریک گروس زمانی‌که برای اولین‌ بار به یک دریاچه‌ی خاص کوهستانی در کلرادو سفر کرد، الهام طبیعت را به چشم خود دید. او در مورد این تجربه‌ی زیبا در یک صبح سرد می‌گوید:

قبل از طلوع آفتاب، سطح موج‌دار یخ شبیه به تپه‌ها و دره‌های کوچکی بود که در ابتدا غیر معمول اما قابل درک به نظر می‌رسید. پس از گشت‌وگذار در دریاچه و جستجوی ترکیبات، یک قسمت سنگی از خط ساحلی، پدیده‌‌ی غیر قابل توصیفی برای من آشکار کرد که مرا چندین بار برای عکاسی به آن نقطه کشاند: امواج یخی که گویا در زمان منجمد شده‌اند، منظره را به‌ شکلی براق و در هم پیچیده در انحنا و برآمدگی‌های خود به نمایش گذاشته بودند.

(‌برای دیدن تصاویر در ابعاد اصلی، روی آن‌ها کلیک کنید)

اریک برای عکاسی از این منظره روی یخ‌ها دراز کشید تا هم‌سطح زمین شود و بتواند تصاویری با پرسپکتیو خارق‌العاده خلق کند.

بدون برنامه‌ریزی و آمادگی، تنها راهی که به کمک آن می‌توانستم در ارتفاع سطح زمین عکاسی کنم این بود که روی یخ‌های موج‌دار دراز بکشم و از هرگونه وسیله‌ی نرمی که همراهم بود مثل دستکش و کلاه برای محافظت و استحکام بخشیدن به دوربین استفاده کنم. تنها در این‌ صورت بود که می‌توانستم با صفحه‌های فوکوس مختلف که انباشت فوکوس را فعال می‌کرد تا یک تصویر با فوکوس واضح از ۶ اینچ تا بی‌نهایت خلق شود، چند عکس را ثبت کنم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات