تنها در طبیعت؛ ۳۰ تصویر دلنشین از حیوانات کوچک

یک‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵
مطالعه 7 دقیقه
دنیای حیوانات کوچک، دنیای عجیبی است که کمتر مدنظر قرار می‌گیرد؛ اما در این مطلب، قصد داریم زیباترین و بامزه‌ترین تصاویر ثبت‌شده از این حیوانات را با شما به‌اشتراک بگذاریم.
تبلیغات

جولیان رد عکاس اتریشی ۲۹ ساله و برنده‌ی جایزه‌ی حیات‌وحش است. او زیباترین تصاویر را از سنجاب‌ها، خرگوش‌ها، موش‌های جنگلی، همستر‌ها و سایر حیوانات کوچک در زیستگاه طبیعی خودشان ثبت می‌کند. کارهای جولیان در اینستاگرام با استقبال زیادی رو‌به‌رو شده‌اند؛ تا‌جایی‌که او درحال‌حاضر بیش از ۱۰۰هزار دنبال‌کننده دارد.

از‌دست‌دادن لحظات جادویی برای ثبت طبیعت، به‌ویژه در دنیای کوچک حیوانات ریزجثه بسیار آسان است. به‌همین‌دلیل، عکاسان حیات‌وحش مانند جولیان رد وظیفه‌شان را ثبت عکس‌های خارق‌العاده از این حیوانات کوچک در طبیعت می‌دانند. عکس‌های جولیان در عین مهارت و صبر و دقت نشان‌دهنده‌ی لحظات نادر و منحصر‌به‌فرد این موجودات شایان ستایش در طبیعت است. این تصاویر زیبا از جزئیات خوبی برخوردار هستند که باعث جالب‌ترشدن آن‌ها و افزایش مخاطبان و علاقه‌مندان به این نوع از عکاسی شده است. عکاسی از حیات‌وحش به صبر و حوصله زیادی نیاز دارد و جولیان نیز به‌عنوان عکاس خبره‌ی حیات‌وحش از این قاعده مستثنی نیست؛ زیرا برای ثبت این تصاویر منحصربه‌فرد، مجبور است ساعت‌های زیادی بدون تحرک در طبیعت منتظر بنشیند.

ما انسان‌ها در دنیای خودمان زندگی می‌کنیم، دنیایی پرجنب‌و‌جوش و پر از حواس‌پرتی و دور از حیات‌وحش حیوانات؛ به‌همین‌دلیل، اغلب فراموش می‌کنیم که این سیاره‌ی زیبا به حیوانات هم تعلق دارد. عکاسانی مانند جولیان رد به ما یادآوری می‌کنند که انسان تنها گونه‌ی زنده در زمین نیست. هیچ‌چیز مانند دیدن تصاویر دلربای دنیای حیوانات نمی‌تواند پس از خواندن آمار تاریک کووید ۱۹ و اخبار پیچیده‌ی سیاسی چشم و روح ما را تازه کند. 

برای دیدن این تصاویر دوست‌داشتنی با زومیت همراه باشید. 

(برای دیدن تصاویر در اندازه‌ی اصلی، روی آن‌ها کلیک کنید)

30 تصویر دلنشین از حیوانات کوچک

امیدوارم از این قسمت از شاتر لذت برده باشید. اگر این تصاویر را دوست داشتید، آن‌ها را با دوستانتان نیز به‌اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات