خلق تصاویر بی‌نظیر با ترکیب پهپاد و طبیعت

پنج‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
روبن وو، یکی از عکاسان حرفه‌ای و خلاق، با استفاده از نورپردازی به‌کمک پهپادها، تصاویر بی‌نظیری از طبیعت خلق کرده است.
تبلیغات

روش‌های مختلفی برای عکس‌برداری وجود دارند که عکاسان مختلف از آن‌ها استفاده می‌کنند؛ اما گاهی اوقات بعضی افراد با نوآوری می‌توانند تصاویری خلق کنند که تاکنون فرد دیگری ثبت نکرده است.

طبق گزارش Petapixel، روبن وو فردی است که به‌دلیل خلاقیت خاصش در تصویربرداری از منظره توانسته به شهرت برسد. این فرد با استفاده از پهپاد نورپردازی‌های خاصی برای تصاویرش انجام می‌دهد که نظر هر ببیننده‌ای را جلب می‌کند. آخرین پروژه‌ی روبن وو «طوفان نور» (Light Storm) نام دارد. به‌گفته‌ی وو، هدف اصلی این پروژه ثبت تصویر از مناطق معروف به شیوه‌ای است که مردم تا‌به‌حال مشاهده نکرده‌اند. وو درباره‌ی پروژه‌‌اش توضیح می‌دهد:

این پروژه برای نشان‌دادن مناظر آشنا با نورپردازی غیرآشنا است. این تصاویر می‌توانند حس بینایی و تجربه‌ی حس اکتشاف را باردیگر در شما زنده کنند.

این عکاس خوش‌ذوق و حرفه‌ای با بازدید از مناظر سنگی نمادین یافت‌شده در یوتا و نیومکزیکو و استفاده از پهپادهایش برای نورپردازی مصنوعی صحنه، تصاویر بسیار جذابی ثبت کرده است. در بعضی تصاویر، از پهپادها برای ساخت اشکال هندسی نورانی استفاده شده است؛ اما در دیگر موارد، آن‌ها صرفا برای نورپردازی صحنه به کار گرفته شده‌اند.

وو عکس‌هایش را با دوربین ۱۵۰ مگاپیکسلی Phase One XT فول فریم متوسط گرفته است. همچنین، درباره‌ی تجهیزات استفاده‌شده در پروژه‌های عکس‌برداری گفته است:

همیشه از پهپادهای مختلفی استفاده می‌کنم؛ اما نورها عموما لامپ‌های LED با طراحی سفارشی هستند. در چند سال گذشته، تجهیزاتم تکامل یافته اما تقریبا ثابت مانده است: پهپاد، دوربین، سه‌پایه و نور.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت:

 به‌جای اینکه مانند عکاسان قدیمی منتظر لحظه‌ای مناسب برای عکس‌برداری باشم، به‌معنای واقعی کلمه این لحظه را هنگام قرارداشتن در پشت دوربین خلق می‌کنم. همچنین، این تکنیک به من امکان می‌دهد خلاقیت بیشتری هنگام تصویربرداری از منظره‌ها به‌خرج دهم.

اگر شما شباهت عجیبی میان پس‌زمینه‌های موجود در حالت‌های تاریک و روشن macOS و iOS 14.2 با آثار این فرد حس کردید، اشتباه نکرده‌اید. روبن وو تأیید کرده است عکاس این تصاویر او بوده است. می‌توانید دیگر آثار این هنرمند را در وب‌سایت شخصی‌اش مشاهده کنید. دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی تصاویر ثبت‌شده‌ی روبن وو چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات