ویدیویی خلاقانه و جذاب از پرواز حشرات با سرعت ۳۲۰۰ فریم‌برثانیه

شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از استادان دانشگاه کارولینای شمالی، ویدئویی بسیار جذاب و آموزشی از حشره‌ها به‌صورت حرکت آهسته تهیه کرده که در ادامه می‌توانید آن را مشاهده کنید.
تبلیغات

دکتر آدریان اسمیت، استادیار دانشگاه ایالات کارولینای شمالی، به‌تازگی ویدئوی حرکت فوق آهسته‌ی بسیار جذابی را برای کانال یوتیوب خودش یعنی Ant Lab ضبط کرده است که تاکنون نمونه‌ی آن را ندیده بودیم. ویدئوی تولیدشده توسط آدریان اسمیت نه‌تنها برای اهداف آموزشی کاربرد پیدا می‌کند، بلکه جذابیت بسیار زیادی هم دارد.

او هنگام تصویربرداری از سوژه‌های اصلی ویدئوی موردبحث عمدا سراغ حشره‌های بالداری رفت که کمتر دیده شده‌اند. اسمیت می‌گوید حشره‌هایی مثل پروانه، زنبور یا مگس‌های عادی به‌وفور در ویدئوها یافت می‌شوند و ویدئوهای آن‌ها تکراری شده است. او در توضیحات ویدئویش می‌گوید که صرفا سراغ فیلم‌برداری از حشره‌های عجیب‌و‌غریب رفته. آدریان اسمیت ادعا می‌کند حشره‌های موجود در ویدئویش، قبلا هرگز در ویدئوهای حرکت آهسته حضور پیدا نکرده‌ بودند. ویدئویی که آدریان اسمیت ضبط کرده حشره‌های مختلفی نظیر شاپرک پرپر، کرم شب‌تاب، شاپرک گلسنگ رنگی، سنگ‌مگس معمولی، شته و... را شامل می‌شود. 

در بین حشراتی که آدریان اسمیت از آن‌ها فیلم‌برداری کرده، شاپرک‌ها جذاب‌تر از بقیه به‌نظر می‌رسند و ویدئو را بسیار جالب کرده‌اند. شاپرک گلسنگ، رنگی شبیه به نقاشی آبرنگ دارد (تصویرش در اینجا قابل‌مشاهده است). نوع دیگری از شاپرک در ویدئو دیده می‌شود که با نام شاپرک رزمانند درخت افرا شناخته می‌شود.

دکتر اسمیت می‌گوید شاپرک رزمانند درخت افرا همچون «عروسکی پرنده» به‌نظر می‌رسد. دکتر اسمیت می‌گوید این نوع شاپرک برخلاف انواع دیگر، پرش نمی‌کند و نوک بال‌های خود را نمی‌چرخاند. او حرف‌هایش را ادامه می‌دهد: «اینکه شاپرک موردبحث پرش می‌کند یا نه برای کسی اهمیت ندارد. فقط نگاهش کنید! به‌وضوح درحال تماشای بهترین شاپرک هستید. این شاپرک همچون عروسکی پرنده به‌نظر می‌رسد». این اسکریت‌شات تصویری از حشره را نشان می‌دهد، اما بهتر است حتما ویدئو را تماشا کنید تا به زیبایی آن پی ببرید. 

ماجرا صرفا به نمایش ویدئویی جذاب منتهی نمی‌شود. دکتر آدریان اسمیت در ویدئوی خود به نتایج برخی از مطالعه‌هایی که روی پرواز حشره‌ها انجام شده‌اند اشاره می‌کند. او همچنین نحوه‌ی تکامل آن‌ها را تشریح می‌کند و توضیح می‌دهد که چرا نحوه‌ی پرواز بین حشره‌ها در ویدئوی انتهای مقاله با یکدیگر متفاوت است. برای مشاهده‌ی ویدئوهای مشابه و یادگیری اطلاعات جدید درباره‌ی حشرات می‌توانید نگاهی به کانال دکتر اسمیت در یوتیوب بیاندازید. 

در ادامه می‌توانید نظاره‌گر ویدئوی موردبحث باشید:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات