بهترین عکس‌های علمی ۲۰۱۷

پنج‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
با زومیت همراه باشید تا نگاهی به زیباترین عکس‌های علمی و عکس‌های طبیعت سال ۲۰۱۷ داشته باشیم.
تبلیغات

طبیعت سرشار از صحنه‌های نفس گیر و زیبا است. آسمان‌ قطبی را تصور کنید که با برخورد بادهای خورشیدی و ذرات باردار با اتمسفر، رنگ‌های سبز و آبی به خود می‌گیرد. طبیعت در عین حال می‌تواند ناراحت‌کننده باشد؛ وقتی به تصویر ویرانی‌های  بعد از طوفان‌ و خاکسترهای برجامانده از آتش سوزی‌های طبیعت بنگریم. فعالیت‌های انسانی اکوسیستم‌ها و حیوانات را تغییر می‌دهد و این تغییرات خود سوژه‌های نابی برای عکاسی هستند.

وقتی از دریچه‌ی علم به جهان می‌نگریم، با مخلوقاتی میکروسکوپی آشنا می‌شویم که چشم غیر مسلح انسان هیچ‌گاه قادر به مشاهده‌ی آن‌ها نیست؛ مخلوقاتی بس شگفت‌آور. از دیگر سو، با نگریستن به کهکشان‌ها و عظمت‌ آن، خود ما همچون موجودات میکروسکوپی به چشم می‌آییم.

تمامی این موارد، اگر سوژه‌ی عکاسی باشند، تصویرهایی خیره‌کننده به وجود می‌آورند. برخی از نفسگیرترین عکس‌های علمی و طبیعت سال ۲۰۱۷ در ادامه آمده است. برخی از این تصویرها در سال ۲۰۱۷ ثبت شده‌اند؛ اما برخی دیگر از آن‌ها پیش از این ثبت و در سال ۲۰۱۷ منتشر شده‌اند.

۱.مشتری؛ غول منظومه شمسی

تصویرهایی که کاوشگر فضایی جونو از سیاره‌ی مشتری ارسال کرده است، واقعا زیبا هستند. عکس‌های بیشتر کاوشگر فضایی جونو را از اینجا ببینید.

۲.کرم‌های نواری

پس از دیدن این عکس از کرم‌های نواری، طرز تفکرتان در مورد آن‌ها تغییر پیدا خواهد کرد. کرم‌های نواری، گونه‌ای از انگل‌های دستگاه گوارش مهره‌داران هستند. این تصویر در رقابت جهان کوچک که توسط نیکون برگزار می‌شود، شرکت کرده است.

۳.فوران آتشفشان آگونگ در بالی

حوادث طبیعی مانند فوران آتشفشان آگونگ در بالی، اندونزی، در ماه نوامبر سوژه‌ی عکس‌های خوبی شد. فوران این آتشفشان تا ارتفاع ۴۰۰۰ متری، خاکستر وارد اتمسفر کرد و شعاعی در حدود ۶۰۰۰ متر را در بر گرفت.

۴.حیوانات در خطر انقراض

تیم فلچ، عکاسی است که در مجموعه ای به نام «در خطر» (Endangered)، عکس چهره‌ی حیواناتی را که در معرض انقراض هستند به نمایش گذاشته است. عکس‌های دیگر مجموعه‌ی در خطر تیم فلچ را از اینجا ببینید.

۵.آبشار رواکانا

این تصویر از آبشار رواکانا در نامبیا، جایزه‌ی رقابت بین‌المللی بهترین عکاس چشم‌انداز را نصیب عکاسش کرده است. برندگان این رقابت در ماه ژانویه معرفی شدند.

۶.تلاش برای بقا

تلاش برای بقا در طبیعت در این عکس به‌خوبی به تصویر کشیده شده است. دراین عکس، وال‌های قاتل ناگهان در نزدیکی تعدادی از پنگوئن‌ها ظاهر شده‌اند.

۷.کرگدنی بدون شاخ

این تصویر ناراحت‌کننده، کرگدنی را نشان می‌دهد که توسط شکارچیان غیر قانونی کشته شده و شاخ او هم بریده شده است. عکاس، به خاطر این عکس، جایزه‌ی بهترین عکاس حیات وحش سال ۲۰۱۷ را از آن خود کرده است.

۸.آخرین تصویر کاسینی

این تصویر آخرین عکسی است که کاسینی پیش از پایان مأموریت خود از سیاره‌ی زحل ثبت کرده است.

۹.فیل‌های هراسان

این تصویر تکان‌دهنده، فیل‌هایی را نشان می‌دهد که توسط عده‌ای، در جاده‌ای که از میان جنگل می‌گذرد، مورد حمله قرار گرفته‌اند. پاهای فیل کوچک در آتش می‌سوزد و او درحالی‌که جیغ می‌کشد، به دنبال مادر خود در حال فرار است.

بیلپ‌ هازرا، عکاس این تصویر هولناک، می‌گوید این دست رفتارهای سادیستی نسبت به حیوانات در بنگال هند، کاملا عادی است. او جایزه‌ی رقابت عکاسی حفاظت از حیات وحش آسیا را از آن خود کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات