تماشا کنید: سفرنامه‌ های تصویری

چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
شاید برای آن دسته که چندان وقتی برای سفر و گشت‌وگذار ندارند، تماشای تصاویر بهترین راهکار باشد. به همین مناسبت با مرور دو سفرنامه تصویری همراه شما خواهیم بود.
تبلیغات

در ابتدا با «بندیکت ادوارد» (Benedek Edcuard) همراه خواهیم شد. او می‌گوید طبیعت همواره او را غافلگیر و شگفت‌زده کرده است و به همین خاطر سعی او همیشه بر این بوده که این غافلگیری‌های شیرین و خاطره‌انگیز را در قاب تصویر جاودانه کند.

دروازه اژدها

سایه‌های مرموز جنگل

لحظه‌ی جادویی، کرواسی

افسون صبحگاهی

طلوع خورشید در میان مه

پنجره‌ی زمان

ارتفاعات

سفرنامه تصویری

عکاس دومی که ما را مهمان تماشای تصاویر زیبا و دلفریب خود کرده است، «الس کرایویچ» (Ales Krivec) نام دارد. او البته برای این مجموعه تصاویر زیبا، تنها به گشت‌وگذار در اطراف شهر زادگاه خود بسنده کرده است. او معتقد است که یکی از مهم‌ترین حقایق در مورد این شهر، دامنه‌های زیبای شمالی آن است که بر فراز شهر سایه گسترده و با انبوهی از گل‌های نرگس زرد (Narcissus poeticus) تزئین شده است که همچون پتویی سفید و مخملین آن را پوشانده‌اند.

گل نرگس

او می‌گوید سال گذشته به دنبال انجام دادن کاری متفاوت بوده است و این بار زیبایی کهکشان راه شیری بر فراز این گل‌های خوش رنگ و لعاب او را مجذوب خود کرده است. این مجموعه موفق از آب درآمد؛ چرا که بسیاری چیزی شبیه به آن را قبلا مشاهده نکرده بودند و برایشان بسیار جذاب و تماشایی بود.

کهکشان راه شیری

امسال اما او تصمیم گرفت به سراغ فعالیتی معمولی‌تر برود و این بار سفری به دامنه‌های قله «مالا گالیکا» (Mala Golica) داشته باشد تا یک‌بار دیگر این دامنه‌های سرسبز و گل‌های سفیدرنگش را دست‌مایه ثبت مجموعه تصاویری جدید قرار دهد. این مجموعه نیز به دلیل موقعیت مکانی و چشم‌انداز عالی خود بسیار مورد توجه قرار گرفته و به گفته عکاس آن، تاکنون بازخورد خوبی از طرفداران خود در فیسبوک دریافت کرده است.

او می‌گوید یک روز صبح زود از خواب برخاست و خود را به جاده کوهستانی منتهی به قله رساند. از آنجا تنها ۱۵ دقیقه پیاده‌روی کافی است تا به مرغزاری برسید که با گل‌های نرگس پوشیده شده است. او اشاره می‌کند که اگر به تصاویر نگاه کنید، متوجه خواهید شد که دامنه کوه کاملا به رنگ سفید درآمده است و این حقیقتا صحنه‌ای تماشایی و مبهوت‌کننده را به نمایش گذاشته که ارزش مشاهده دارد؛ ولو تنها در قالب تصاویری زیبا و ماندنی.

در ادامه توجه شما را به تماشای گوشه‌ای از تصاویر ثبت‌شده توسط این عکاس خوش‌ذوق جلب می‌کنیم.

عکاسی از مرغزاری پوشیده شده با گلهای نرگس
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات