قدرتمندترین تصاویر سال خبرگزاری رویترز (بخش دوم)

دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 10 دقیقه
در نخستین روزهای سال نو میلادی، باز هم با مرور گلچینی از تصاویر برگزیده‌ی خبرگزاری رویترز در سال ۲۰۱۶ همراه شما عزیزان خواهیم بود. تصاویری که هرکدام زیبایی و معنا و مفهوم خاص خود را دارند.
تبلیغات

در بخش نخست این مطلب همراه شما به تماشای لحظاتی سرشار از شادی یا غم نشستیم. با درد و رنج مردم درگیر در جنگ داخلی سوریه همراه شدیم و شاهد پرورش نسل جدیدی از خرس‌های پاندا بودیم و در مجموع دنیا را از دریچه‌ی دوربین عکاسانی از اقصی نقاط جهان به تماشا نشستیم. اینک در بخش دوم این مطلب، مرور این تصاویر زیبا و دیدنی را پی خواهیم گرفت.

۱. یک راهب بودایی در حال روشن کردن شمع در هنگام انجام مراسم روز «ماخا بوشا» (Makha Bucha) در استان «فاتوم تانی» (Phatum Thani) در شمال بانکوک است. نام این مراسم معادل «ماگا پوجا» (Magha Puja) در زبان سانسکریت است.

معبد «دامه‌کِیا» (Dhammakaya) به‌عنوان ثروتمندترین معبد بودایی این کشور شناخته می‌شود. این مراسم به‌نوعی ادای احترام به بودا و آموزه‌های مهم او است و در ماه سوم قمری و هنگام ماه کامل انجام می‌شود.

۲. طی مراسمی در مرکز لندن، یکی از اعضای گارد ناگهان از حال‌ می‌رود و به زمین می‌افتد. این مراسم که «Trooping the Colour» نام دارد، ادای احترامی رسمی به سالروز تولد ملکه الیزابت است. سال گذشته ملکه انگلستان تولد نودسالگی خود را جشن گرفت.

۳. در آخرین روز از جشنواره‌ی ده‌روزه‌ی «گانش چاتورتی» (Ganesh Chatturthi) که در شهر دهلی برگزار شد، دختری جوان را می‌بینیم که در حال فروش بادکنک‌های رنگی در نزدیکی رودخانه‌ی یامونا (Yamuna) است.

۴. زنان هندو در حال تماشا و لذت بردن از جشنواره‌ی مذهبی «لاتمار هولی» (Lathmar holi) هستند، مراسمی که طی آن زنان اقدام به زدن مردان با چوب می‌کنند. این تصویر حین اجرای این مراسم در شهر «بارسانا» (Barsana) در منطقه‌ی «اوتار پرادش» (Uttar Pradesh) گرفته شده است.

۵. خفاش‌های مجروح مصری آویزان از یک خرس عروسکی در منزل زنی به نام «نورا لیفشیتز» (Nora Lifschitz). این خانم می‌گوید که از دو سال پیش تاکنون اقدام به نگهداری از خفاش‌های میوه‌خوار مجروح می‌کند و منزلش اکنون پذیرای هفتاد خفاش است که به‌محض بهبودی و بازیافتن سلامتی‌شان، به طبیعت بازگردانده خواهند شد.

۶. دو اسب که سر خود را از میان پنجره‌ی اصطبلشان در دهکده‌ای در یونان بیرون آورده‌اند، سوژه‌ی این عکس برگزیده هستند.

۷. تصویری جالب از یک میمون پوزه دار که در حال بازی با یک کدوحلوایی هالووین در باغ وحشی در کشور چین است.

۸. از چپ به راست: ماریا سیلوا، میلنا کورتز، ماریا آرتگا، ژاکلین باستیداس و گیسی آبلّو، این زنان در پناهگاه سگ‌ها در شهر «لوس تِکوئس» (Los Teques) ونزوئلا مشغول به فعالیت هستند. این کشور با مشکلات عدیده و بحران اقتصادی مواجه است و مردمی که از سیر کردن شکم خانواده‌ی خود عاجز شدند، ناگزیر حیوانات خود را در خیابان و پارک‌ها رها و کار و دردسر بیشتری برای پناهگاه‌های این‌چنینی فراهم می‌کنند.

۹. باز هم طوفان دریایی متیو و خانه‌ای که در میان مه برخاسته از سطح آب، جلوه‌ای خاص به خود گرفته است. اینجا شهر «لامبرتون» (Lumberton) در کارولینای شمالی است.

۱۰. زنی که یک جوجه‌تیغی را در یک کافه‌ی جوجه‌تیغی در شهر توکیوی ژاپن در دست گرفته است. این نوع کافه‌ها که به‌تازگی در این کشور محبوبیت زیادی پیدا کردند، با حضور حیوانات مختلف اداره می‌شوند. در این کافه خاص بین ۲۰ تا ۳۰ جوجه‌تیغی از نژادهای مختلف نگهداری می‌شوند و مشتری‌ها می‌توانند حین حضور در این کافه از بازی کردن با این پستانداران بامزه لذت ببرند که از مدت‌ها پیش، به‌عنوان حیوان خانگی در ژاپن فروخته می‌شوند. اسم این کافه «هری» است که از لغت ژاپنی «هارینه‌زومی» (Harinezumi) به معنای جوجه‌تیغی گرفته شده است.

۱۱. نگاه خیره‌ی یکی از معترضان به پلیس ضد شورش در جریان تظاهراتی در شهر سانتیاگوی شیلی.

۱۲. مردی در حال جمع‌کردن نارگیل و دیگر اقلامی است که حین جشنواره‌ی «داشاما» (Dashama) در رودخانه «سابرماتی» (Sabarmati) ریخته شده‌اند. اینجا شهر احمدآباد هند است.

۱۳. تصویری دردناک از جسدی افتاده بر زمین، او نیز یکی از ۸۶ نفر قربانی است که در جریان حمله‌ی تروریستی به مراسم جشن ملّی روز باستیل در شهر نیس فرانسه کشته شدند. در این حمله یک راننده‌ با کامیون وارد جمعیت شد و شماری را کشت و عده‌ای را مجروح کرد.

۱۴. گربه‌ی «جولین آسانژ» (Julian Assange) که پشت پنجره‌ی سفارت اکوادور جا خوش کرده است، در حالی که دادستان سوئدی «اینگرید ایسگرن» (Ingrid Isgren) در لندن حضور پیدا کرده و در حال مصاحبه با آسانژ است.

۱۵. کودکان پناه‌جوی سوری در حال بازی کردن با یک اسباب‌بازی گل‌آلود در اردوگاهی در مرز مقدونیه و یونان هستند. این تصویر در ۱۵ ماه مارس سال گذشته گرفته شده است.

۱۶. شترمرغ‌ها حین انتقال با کامیون در استان «هنان» (Henan) چین؛ برای پرهیز از وحشت‌زده شدن پرندگان، سرهای آن‌ها را با ماسک پوشانده‌اند.

۱۷. اینجا آلماتی قزاقستان است و این تصویر جالب از عبور یک سنجاب از روی نرده‌های پوشیده از برف و پرواز یک سینه‌سرخ جنگلی گرفته شده است.

۱۸. این میمون خانگی «مسافر» (Musafir) نام دارد و در حال خوردن نوعی شیرینی در پیاده‌روی شهر کلکته‌ی هند است.

۱۹. یک معترض سعی دارد با استفاده از یک راکت تنیس، گاز اشک‌آور پرتاب‌شده از سوی پلیس را به سمت دیگری منحرف کند. این تظاهرات اعتراضی در دوم ژوئن سال ۲۰۱۶ و علیه پیشنهادات اصلاح قانون کار در شهر «نانت» (Nantes) فرانسه برگزار شده بود.

۲۰. یک مرد در حال قدم زدن در جنگل و لذت بردن از یک روز زیبا و طلایی‌رنگ پاییزی در منطقه‌ی کشمیر هند است.

۲۱. یک شامپانزه نر از باغ وحشی در نزدیکی منطقه‌ی یاگیاما فرار کرد. مأموران باغ وحش سرانجام او را روی خطوط انتقال برق در منطقه‌ی مسکونی «سندای» (Sendai) در شمال ژاپن پیدا کردند. در این تصویر شامپانزه را در حال فریاد زدن بر سر مردی می‌بینیم که قصد گرفتن و دور کردن او از کابل‌های برق را دارد. البته در نهایت مأموران مجبور شدند با شلیک گلوله‌ی خواب‌آور این حیوان را بگیرند.

۲۲. کودکی ۵ ساله در جریان حضور در نمایشگاه پروانه‌ها در موزه تاریخ طبیعی لندن خالق صحنه‌ای جالب با حضور پروانه‌های جغدی شده است.

۲۳. سحرگاهی در لندن. اینجا پشت ساختمان پارلمان و در کنار مجسمه‌ی وینستون چرچیل و روز بعد از رأی‌گیری معروف در وست‌مینستر است.

۲۴. بچه خرس‌های پاندای بزرگ در سبدهای مخصوص خود، در معرض دید بازدیدکنندگانی قرار گرفته‌اند که برای تماشای آن‌ها به مرکز پرورش پانداها در استان «سیچوان» چین آمده‌اند. سال گذشته ۱۰ توله خرس جدید در این مرکز متولد شدند و در هنگام بازدید بین یک هفته تا دو ماه سن داشتند.

بهترین تصاویر خبرگزاری رویترز 2016

۲۵. یک گربه گیر افتاده در جریان سیل ناشی از طوفان دریایی متیو در مرکز شهر نیکولز در ایالت کارولینای جنوبی که ماه اکتبر سال گذشته میلادی رخ داد، سوژه‌ی ‌این تصویر است.

به پایان بخش دوم مرور برگزیده تصاویر خبرگزاری رویترز رسیدیم. در بخش بعدی این مطلب، این سفر تصویری را پی خواهیم گرفت. همچنان همراه ما باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات