شاتر: جذاب‌ترین تصاویر علم و فناوری هفته

شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۴
مطالعه 3 دقیقه
‫‫اگر به هنر عکاسی و تماشای تصاویر علمی علاقه‌مند هستید، از این آلبوم زیبا لذت خواهید برد. در این مطلب، جذاب‌ترین تصاویر علمی هفت روز گذشته را برای شما گردآوری کرده‌ایم. در بخشی دیگر از مجموعه «شاتر»، میهمان زومیت باشید.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
تبلیغات

بی‌خیالی گاوی

shutter-51-1

در پشت سر گاوهایی که بی‌توجه مشغول چرای روزانه خود هستند، راکت قلب عقرب شرکت اوربیتال ساینس از پایگاه هوایی والوپ ناسا واقع در ویرجینیا به فضا پرتاب می‌شود. این راکت حامل تجهیزات مورد نیاز برای ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) است. (تصویر از آسوشیتدپرس)

پایتخت دیجیتال

shutter-51-2

تصویر با کیفیت بالایی از پارلمان انگلستان در کناره‌ی رودخانه تایمز در شهر لندن که به‌تازگی در بخش تصاویر سه بعدی نقشه گوگل اضافه شده است. این عکس با استفاده از دوربین‌های هوایی با زاویه 45 درجه گرفته شده است. (تصویر از گوگل)

دایناسور چهارباله

shutter-51-3

چانگیوراپتور یانگی (Changyuraptor Yangi) نام دایناسور پرنده جدیدی است که دانشمندان موزه تاریخ طبیعی لس‌آنجلس احتمال می‌دهند از دو سری بال برای پرواز استفاده می‌کرده. (تصویر از رویترز)

دود در شیب

shutter-51-4

یک چرخ‌بال مخصوص آتش‌نشانی پس از پاشیدن آب روی آتش‌سوزی‌های نزدیک شهر آتن، پایتخت یونان، در حال بازگشت است. (تصویر از رویترز)

لنز هوشمند

shutter-51-5

گوگل و شرکت سوییسی نوارتیس اعلام کردند با همکاری هم نوعی از لنز هوشمند را توسعه می‌دهند که می‌تواند با بررسی میزان گلوکز موجود در مایعات چشم احتمال ابتلا به مرض قند (دیابت) را پیش‌بینی کند. (تصویر از اسکالی اسکنر)

کلاه وحشت

shutter-51-6

تصویری از کلاه تازه‌ی خلبانی که در یکی از غرفه‌های نمایشگاه هوایی فارن‌بورو در نزدیکی لندن به نمایش گذاشته شده است. این رویداد یکی از نمایشگاه‌های پیش‌رو در صنعت هوایی جهان به شمار می‌رود. (تصویر از گتی ایمجز، خبرگزاری فرانسه)

صحنه پاک‌کن

shutter-51-7

کارگری مشغول جمع‌آوری کیسه‌های پلاستیکی از روی پوششی است که خاک و زباله‌های ساختمانی بر آن ریخته. این زباله‌ها مربوط به ساخت یک سازه‌ی نیروگاهی جدید در نزدیکی ژنگ‌ژو در استان هنان چین است. (تصویر از رویترز)

لک‌لک و ماه

shutter-51-8

لک‌لکی در منطقه مالاگا واقع در جنوب اسپانیا دربرابر ماه کامل نشسته است. به دلیل نزدیکی ماه کامل به زمین، اندازه‌اش بزرگ‌تر از همیشه به نظر می‌رسد. (تصویر از رویترز)

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات