مشکل امنیتی که به هکرها اجازه نفوذ به دستگاه های اپلی را می‌دهد‎، برای این کمپانی تبدیل به یک بحران شده است

سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۲
مطالعه 1 دقیقه
اپل همواره به امنیت بالای پلتفرم موبایل خود مفتخر بوده، اما اخیرا مدتی است که برای iOS مشکلات امنیتی متعددی به وجود آمده است. در آخرین مشکل پیش‌آمده، با وجود ارائه بروزرسانی اپل برای رفع مشکل، اپلیکیشن‌های ایمیل، توئیتر و حتی مکانیزم بروزرسانی تحت تاثیر قرار گرفته‌اند.
تبلیغات

برای چندمین ماه متوالی است که مشکلات امنیتی برای دستگاه های اپل دردسرساز شده‌اند. قبلا نیز اپل مشکل امنیتی در iOS 7 را با یک بروزرسانی ظاهرا رفع کرده بود، ولی به تازگی مشکل نرم افزاری دیگری گریبان‌گیر دستگاه های اپل شده که به هکرها اجازه می‌دهد از طریق مرورگر سافاری به اطلاعات رمزگذاری شده دسترسی پیدا کنند.

پروفسور متیو گرین، استاد رمزنگاری دانشگاه جانز هاپکینز، در این مورد به رویترز گفت: «این نتیجه می‌تواند تصور بسیار بدی را از اپل برای کاربران ایجاد کند».

اپل روز جمعه برای آیفون و آیپد یک بروزرسانی اضطراری را ارائه داده اما ۲ روز بعد اشکان سلطانی یکی از متخصصین حریم خصوصی طی پستی در حساب توئیتر خود، لیست نرم افزارهایی را که تحت تاثیر قرار گرفته بودند را منتشر کرد که شامل اپلیکیششن‌های ایمیل، توییتر و حتی مکانیزم بروزرسانی نرم افزار نیز می‌شد.

محققان گوگل و شرکت امنیتی crowdstrike به کاربرانی که از مرورگر سافاری استفاده می‌کنند هشدار داده که شبکه‌های عمومی بی‌سیم مثل یک رستوران برای آنها امنیت ندارد. برای کسانی که از کامپیوترهای مک استفاده می‌کنند برای دستیابی به ارتباطی ایمن هنوز بروزرسانی جدیدی منتشر نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات