مدیرعامل اپل: دولت به سرورهای ما دسترسی ندارد

یک‌شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تیم کوک، مدیر عامل اپل به شدت این ادعا را که دولت و سرویس‌های اطلاعاتی آن، به داده‌های این شرکت دسترسی دارند، رد می‌کند. تیم کوک در مصاحبه‌ای با ABC News گفته است که هیچ درِ پشتی در محصولات این شرکت وجود ندارد و دولت نیز به سرورهای ما دسترسی ندارد.
تبلیغات

 تیم کوک در ادامه گفته است که چنین اتفاقی در آینده نیز نخواهد افتاد و ما از این بابت کاملا مطمئن هستیم. در این مصاحبه، کوک خواستار اجازه برای شفاف‌سازی بیشتر از سوی کنگره در خصوص اطلاعات درخواست شده از دولت و کاربران شد. مدیرعامل اپل می‌گوید:

لازم است که ما بطور قابل توجهی شفاف‌تر عمل کنیم. ما باید بگوییم که چه داده‌هایی گرفته می‌شود و چه تعداد از افراد و حساب‌های کاربری تحت تأثیر قرار می‌گیرند. ما باید شفاف باشیم. ما در حال حاضر بنا بر دستور قاضی، حق صحبت‌کردن در موردن اینگونه موارد بصورت عمومی را نداریم.

کوک همچنین به تعریف از قوی‌ترین و جدیدترین دستگاه اپل، یعنی مک پرو پرداخت که در آستن تگزاس تولید می‌شود. در هر حال، مدیرعامل اپل همچنان از پاسخگویی به سئوالات در مورد محصولات آینده‌ی اپل، نظیر آیفون بزرگ‌تر و ساعت هوشمند این شرکت خودداری کرد و اظهار نمود:

ما معتقدیم مردم عاشق غافلگیر شدن هستند؛ تعداد زیادی پرده و در قفل شده وجود دارد که در حال حاضر زمان رونمایی از آن‌ها نیست.

رئیس اپل، توسعه ی تسهیلات و کارخانه جدید این کمپانی در آریزونا را تأیید کرد. در صورتی که شایعات موجود جامه‌ی حقیقت به خود بپوشد، کریستال‌های یاقوت کبود تولید شده در این کارخانه، در محصولات آینده‌ی اپل نظیر آیپدها، آیفون‌ها، آیپادها و احتمالا ساعت هوشمند این شرکت مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات