یک هکر توانست به دستگاه‌های اندرویدی متصل به PC نفوذ کند

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
بدافزار جدیدی به نام Trojan Droidpak توسط سیمنتک شناسایی شده است که ابزارهای اندرویدی را هدف قرار می‌دهد. این بدافزار از طریق اتصال گوشی یا تبلت شما به PC فعال می‌گردد.
تبلیغات

اوایل هفته جاری، نائب‌رئیس ارشد بخش بازاریابی جهانی اپل، فیل شیلر، در توئیتی نشان داد که 99 درصد بدافزارها ابزارهای اندرویدی را هدف قرار داده‌اند. یکی از آخرین نمونه‌های این بدافزارها توسط کمپانی Symantec کشف و شناسایی شده است. وقتی دستگاه اندرویدی خود را در حالت USB Debugging به یک کامپیوتر ویندوزی متصل می‌کنید تا همگام‌سازی‌های لازم صورت گیرد، این بدافزار به نام Trojan Droidpak یک نسخه متفاوت از فروشگاه گوگل را در تلفن شما قرار می‌دهد. حالت USB Debugging اغلب توسط توسعه‌دهندگان و هنگامی که می‌خواهید دستگاهتان را روت کنید، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سیمنتک یک کشف جالب داشته است. این بدافزار وقتی بر روی دستگاه اندرویدی شما نصب می‌گردد به دنبال اپلیکیشن‌های موبایل‌بانک کره‌ای بر روی گوشی‌تان می‌گردد. سپس این اپلیکیشن‌ها را حذف نموده و یک نسخه آلوده را به جای آنها نصب می‌نماید. البته راه‌حل‌هایی برای پیشگیری از آلوده شدن دستگاه به این بدافزار وجود دارد. سیمنتک به کاربران اندروید پیشنهاد می‌کند که در مواقعی که ضروری نیست ویژگی USB Debugging را خاموش کنند. همچنین پیشنهاد می‌کند که هنگامی که گوشی خود را به یک کامپیوتر ناشناخته متصل می‌کنند بسیار مراقب باشند و از نرم‌افزارهای امنیتی مثل Norton mobile Security استفاده نمایند.

trojan-droidpak

تصویر فوق مربوط به یک گوشی اندرویدی آلوده به این بدافزار است. همان طور که مشاهده می‌کنید، این بدافزار در قامت Google App Store با آیکون گوگل پلی به لیست اپلیکیشن‌ها افزوده شده است.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا در آینده شاهد بدافزارهای بیشتری برای ابزارهای اندرویدی خواهیم بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات