فیل شیلر، گزارشی را به اشتراک گذاشته که بر اساس آن 99 درصد بدافزارها اندروید را هدف گرفته‌اند

چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
رئیس بخش بازاریابی اپل، یعنی فیل شیلر، در اکانت توئیتر خود به نسخه‌ی جدید گزارش امنیتی سالانه‌ی سیسکو لینک داده است که احتمالا قصد اشاره به مسأله‌ای داشته که در این گزارش به آن پرداخته شده است. بر اساس یافته‌های این گزارش، 99 درصد از دستگاه‌های موبایل هدف قرار گرفته توسط بدافزارها، از سیستم‌عامل رقیب اپل، یعنی اندروید قدرت می‌گرفته‌اند.
تبلیغات

 شیلر بدون هیچ اظهار نظری تنها به گزارش مذکور لینک داده است. این روش از زمانی که او در سال 2008 به عضویت توئیتر درآمد، به شیوه‌ای معمول در توئیت‌های او بدل شده است. این توئیت دومین بار است که گزارش سالانه‌ی سیسکو را به کاربران معرفی می‌کند؛ بار قبلی نیز وی به منظور هدایت دنبال‌کنندگان خود به نتایج گزارش مربوط به سال 2013، توئیت مشابهی را ارسال کرده بود.

0122-cisco-1

در این گزارش گفته شده است که با وجود اینکه نرم‌افزارهای مخربی که دستگاه‌های مشخص موبایل را هدف قرار داده‌اند تنها 1.2 درصد از بدافزارهای ردیابی شده توسط سیسکو را در سال 2013 تشکیل می‌دهند، ولی رشد این حوزه می‌تواند منشاء نگرانی باشد. دستگاه‌های اندرویدی مرکز حملات اینچنینی بوده‌اند و پس از آن‌ها دستگاه‌های قدرت گرفته از J2ME (پلتفرم جاوا) نظیر سری آشای نوکیا در رده‌ی دوم قرار گرفته‌اند.

0122-cisco-2

گفته می‌شود حملات مهندسی اجتماعی، همانند Fishing و Likejacking، شایع‌ترین نوع حملات بوده‌اند. سازندگان برنامه‌های مخرب، با استفاده از این تکنیک‌ها اقدام به جمع‌آوری اطلاعاتی نظیر شماره کارت‌ها و اطلاعات محرمانه‌ی شبکه‌های اجتماعی نموده و به جرائم مالی دست می‌زنند.

فاصله‌ی میان اندروید و iOS کاهش یافته است؛ اما هنگامی که صحبت از حملات غیر هدف‌دار باشد، این شکاف همچنان چشمگیر است.

بر اساس این گزارش، تحلیل به عمل آمده از کاربران نشان می‌دهد که کاربران اندروید در 71 درصد موارد، بالاترین احتمال مواجهه با انواع بدافزارهای سمت وب را به خود اختصاص داده‌اند و در مقابل می‌توان به آمار کاربران آیفون اشاره کرد که با 14 درصد مواجهه با بدافزار، در جایگاه دوم قرار دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات