برند McAfee به Intel Security تغییر خواهد کرد

سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
امروز در نمایشگاه CES، مدیرعامل اینتل یعنی آقای Brian Krzanich اعلام کرد که بزودی برند McAfee دستخوش تغییر می‌شود و این برند قدیمی در دنیای امنیت، به Intel Security تغییر نام خواهد که نمایانگر فعالیت اینتل در بخش محصولات و خدمات امنیتی است. البته با اینکه تغییر نام برند، هم‌اکنون در حال عملیاتی شدن است و به زودی اجرایی می‌شود؛ ولی مراحل انتقال کامل ممکن است تا یک سال به طول انجامد.
تبلیغات

 اینتل در این زمینه اعلام کرده است که تغییر نام بر روی محصولات جدید این شرکت اجرا خواهد شد. بنابراین از این پس هر نسخه جدیدی که از محصولات McAfee ارائه شود تحت نام Intel Security خواهد بود. با این حال گفته می‌شود که لوگوی این خدمات و محصولات، همچنان همان سپر قرمز رنگ معروف باقی خواهد ماند که بنا به تعبیر این شرکت، "نمایانگر ارزش اصلی امنیت و حفاظت است" و فقط نام مک‌آفی به اینتل سکیوریتی تغییر داده خواهد شد.

اولین بار در آگوست 2010 بود که اینتل از خرید نقدی MacAfee به قیمت 7.7 میلیارد دلار خبر داد. کمپانی مطرح سازنده‌ تراشه‌های پردازشی، در ازای هر سهم این شرکت، مبلغ 48 دلار پرداخت کرده است که 60 درصد مبلغ بیشتر از ارزش اصلی برای کمپانی سازنده نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس McAfee محسوب می‌شود.

تغییر برندهایی نظیر این مورد، عادی و معمول هستند و معمولا چند سال پس از بدست آوردن کمپانی سازنده، اجرایی می‌شوند. با این وجود نمی‌توان این تصور را از خود دور کرد که شاید شهرت عجیب و غریبی که «جان مک‌آفی» بنیان‌گذار این کمپانی پیدا کرده است، باعث شده که اینتل به این فرآیند تغییر نام سرعت بخشد تا محصول خود را از سوءتفاهم‌های احتمالی در امان نگاه دارد.

McAfee بعنوان یکی از بخش‌های اینتل و با کارکنانی که شانه به شانه با کارکنان خود اینتل مشغول فعالیت هستند، اداره خواهد شد. بیانیه مأموریت همچنان به قوت سابق باقی است: "اینتل در تلاش است که امنیت همه‌جانبه و حفاظت هویت را به کاربران خانگی و کسب و کارها، بر روی تمامی دستگاه‌های پردازشی ارائه کرده و صنعت دیجیتال را با تأمین امنیت تجربه کاربری برای هر شخصی بر روی زمین، به پیش براند".

مدیرعامل اینتل همچنین خبر از برنامه‌هایی برای ارائه المان‌هایی از راهکارهای امنیتی مک‌آفی بصورت رایگان برای دستگاه‌های موبایل داده است. این راهکارها شامل حفاظت از داده‌ها و دستگاه، برای آیفون، آیپد و دستگاه‌های اندرویدی می‌شود.

متأسفانه زمان‌بندی دقیق این برنامه‌ها به اشتراک گذاشته نشده و اینتل گفته است که جزئیات بیشتر، به مرور در ماه‌های آینده به اطلاع عموم خواهد رسید. می‌توان این تصور را داشت که کمپانی اینتل در صدد است که محصولات خود را پیش از ارائه رایگان تغییر نام دهد و پس از طی این فرآیند، دسترسی به محصولات جدید ممکن خواهد شد.

برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات