به دنبال ادعای مطرح شده، اپل همکاری با NSA برای نفوذ به آیفون را رد می‌کند

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
اپل در تماسی که با وب‌سایت تک‌کرانچ داشته است، بیانیه‌ای در مورد ادعای همکاری این کمپانی با سازمان امنیت ملی آمریکا برای ایجاد بدافزاری به نام DROPOUTJEEP ارائه کرده که در آن به رد چنین موضوعی پرداخته و از مورد نفوذ قرار گرفتن گوشی‌های هوشمند این کمپانی اظهار بی‌اطلاعی کرده است.
تبلیغات

دیروز در زومیت در قالب لیستی سه‌گانه به بررسی اسناد جدید بدست آمده از میزان نفوذ سازمان امنیت ملی آمریکا مطلبی به شما ارائه کردیم که در بخشی از آن به مورد نفوذ قرار گرفتن آیفون‌های اپل و احتمال همکاری این شرکت با این سازمان پرداخته شد. اکنون این شرکت مدعی است که اپل هیچ‌گاه با NSA برای ایجاد برنامه‌ای که امکان چنین نوع نظارتی را بدهد همکاری نداشته و از هرگونه برنامه اینچنینی نیز بی اطلاع بوده است.

در زیر متن بیانیه کامل اپل را می‌خوانید:

اپل هیچ‌گاه به منظور ایجاد Backdoor بر روی هر کدام از محصولاتش از جمله آیفون با NSA همکاری نداشته است. بعلاوه، ما از برنامه‌ای که NSA به انجام آن متهم شده است و دستگاه‌های ما را هدف قرار داده بی‌خبر بوده‌ایم. ما عمیقا به امنیت و حریم شخصی مشتریان‌مان اهمیت می‌دهیم. تیم ما بصورت مداوم در حال کار است تا محصولات‌مان را از این هم امن‌تر کند تا امکان بروز رسانی ساده به آخرین پیشرفت‌ها را برای کاربران‌مان فراهم کنیم. هرگاه ما از اقدامی علیه پیشرو بودن اپل در امنیت با خبر شویم، به دقت در مورد آن تحقیق خواهیم کرد و اقدامات لازم را برای حفاظت از امنیت کاربران‌مان به کار خواهیم بست. ما به تلاش خود برای استفاده از منابع‌مان به منظور جلو بودن از هکرهای خرابکار و دفاع از مشتریان‌مان در مقابل حملات امنیتی بدون توجه به اینکه چه شخصی در پشت آن‌ها قرار دارد ادامه می‌دهیم.

DROPOUT JEEP یک جاسازی نرم‌افزاری برای آیفون‌های اپل است که با بهره‌گیری از برنامه‌های ماموریتی ماژولار، عملکرد SIGINT خاصی را فراهم می‌کند. این عملکرد، شامل توانایی خارج کردن و یا وارد کردن فایل‌های مورد نظر از دستگاه است. بازیابی پیامک‌ها، بازیابی مخاطبان، صندوق پستی، مکان جغرافیایی، تصاویر گرفته شده از طریق دوربین، محل برج ارسال سیگنال و... از جمله توانایی‌های این برنامه است. نظارت، کنترل و خارج کردن اطلاعات می‌تواند از طریق پیغام‌دهی SMS و یا اتصال دیتای GPS رخ دهد. کلیه ارتباطات با برنامه جاسازی شده پنهان و محافظت‌شده خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات