سرویس چت P2P بیت‌تورنت به یک سیستم رمزگذاری قوی برای حفاظت از شناسایی کاربران مجهز می‌شود

جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
در دورانی که سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) از هر حقه‌ای برای جاسوسی اطلاعات بسیاری از کاربران اینترنت در سراسر جهان استفاده می‌کند، نیاز به امنیت و حفظ آن در سطوح بالا امری‌ است لازم و ضروری. در همین راستا بیت‌تورنت، که سرویس چت نظیر-به-نظیر آن چندی پیش رونمایی شد و بصورت آزمایشی در اختیار برخی قرار گرفت، تصمیم گرفته تا این سرویس را به قوی‌ترین الگوریتم‌های رمزگذاری مجهز کند تا امکان نشت اطلاعات از طریق آن را به حداقل کاهش دهد.
تبلیغات

نسخه جدید از سرویس چت بیت‌تورنت هم‌اکنون در مرحله آلفا از توسعه قرار دارد. این بدان معنی است که تا عرضه نسخه نهایی آن هنوز زمان زیادی باقی مانده است. نسخه اولیه از این سرویس بهینه‌سازی شده هم‌اکنون در اختیار تعدادی از آزمایش‌کنندگان مطمئن قرار داده شده تا مشکلات احتمالی آن پیدا و حل شوند.

در این نسخه جدید، کاربران علاوه بر اینکه یک نام کاربری اختصاصی برای خود تعیین می‌کنند، بلکه یک کلید کدگذاری شده اختصاصی نیز به آن‌ تعلق می‌گیرد. این موضوع باعث می‌شود که شناسایی کاربر توسط افراد دیگر تقریبا غیر ممکن شود.

همچنین سطح امنیت این سرویس به لطف استفاده از جداول کدگذاری شده DHT (شبیه به آن چیزی که در سرویس uTorrent استفاده می‌شود)، تا حد زیادی ارتقاء پیدا کرده است. بنابراین، تمامی پیام‌های ارسال شده توسط این سرویس به صورت کاملا ایمن به مقصد خواهند رسید.

هنوز زمان دقیقی برای ارائه این نسخه از سرویس چت بیت‌تورنت مشخص نشده، اما یک تیم مجرب مشغول توسعه آن هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات