دولت ایالات متحده و نگرانی در مورد وضعیت امنیت اندروید

چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
هنوز بسیاری از تلفن‌ها و تبلت‌های اندرویدی به آخرین نسخه‌ یعنی آبنبات پاستیلی بروز نشده‌اند و همین موضوع باعث شده است که ضعف امنیتی در اندروید بیش از سایر سیستم عامل‌ها قابل لمس باشد. به گفته‌ی دپارتمان امنیت داخلی آمریکا و FBI، اندروید مانند یک آهنربای قوی، 79 درصد از بدافزارهای موبایل را به خود جذب کرده است و این موضوع علاوه بر گوگل، نگرانی آژانس‌های امنیتی آمریکا را نیز برانگیخته است.
تبلیغات

iOS اپل با 0.7 درصد و بلک‌بری با 0.3 درصد از جمله سیستم عامل‌های امن محسوب می‌شوند و ویندوز فون در این لیست جایی ندارد، چرا که تا به حال گزارشی از وجود بدافزار بر روی آن بدست نرسیده است.

سیمبین، سیستم عامل قدیمی نوکیا، با 19 درصد مقام دوم ناامن ترین سیستم عامل‌های موبایل را از آن خود کرده است و باید در نظر داشت که هم‌اکنون میلیون‌ها کاربر از تلفن‌های مبتنی بر سیمبین استفاده می‌کنند.

جدا از مسئله‌ی پراکندگی میان نسخه‌های اندروید و متن باز بودن آن، این موضوع را نیز باید در نظر گرفت که در حال حاضر، اندروید بیشترین تعداد کاربران را در اختیار دارد این خود یک انگیزه‌ی قوی برای هکران محسوب می‌شود.سیمبین، سیستم عامل قدیمی نوکیا، با 19 درصد مقام دوم ناامن ترین سیستم عامل‌های موبایل را از آن خود کرده است و باید در نظر داشت که هم‌اکنون میلیون‌ها کاربر از تلفن‌های مبتنی بر سیمبین استفاده می‌کنند.

هدف از اغلب بدافزارهای ساخته شده برای اندروید، دزدی اطلاعات کاربران و حمله‌های فیشینگ گزارش شده است.

پیشنهاد نهادهای امنیتی به کارمندان دولت، بروزنگه داشتن مداوم سیستم عامل، پرهیز از روت کردن دستگاه و دانلود اپلیکیشن‌ها، تنها و تنها از گوگل پلی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات