هکرها قادر به هک کردن تلویزیون هوشمند سامسونگ هستند تا به کمک دوربین آن به تماشای شما بنشینند

یک‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
این روزها جاسوسی ازطریق وبکم و میکروفون، راهی است که حتی سازمان FBI هم از آن چشم پوشی نمی‌کند. تلفن همراه، لپ تاپ یا حتی تلویزیون هوشمند، هر یک می‌توانند پنجره‌ای باشند به زندگی و حریم خصوصی شما. در تازه ترین تحقیقات مؤسسه iSEC، ثابت شده که توسط فرآیندی نه چندان پیچیده، می‌توان به‌راحتی ازطریق وبکم تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ، به جاسوسی کاربران پرداخته یا به واسطه هک نرم افزارهای نصب شده روی آن، اطلاعات کاربران را به سرقت برد. درست مانند شیشه‌ای که از یک طرف شفاف ولی از طرف دیگر آینه باشد.
تبلیغات

مدل‌های تولیدی سال 2012، بیشترین تعداد حملات را به خود جلب کرده‌اند. چراکه به دلیل نرم افزار نسبتاً قدیمی‌تر، حفره‌های امنیتی بیشتری هم دارند. در کنفرانس هکران کلاه مشکی، برای اولین بار پتانسیل بالای تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ برای هدف قرار گرفتن مطرح شد و به گفته مهندسین حاضر، امکان نفوذ به دستگاه چه ازطریق وبکم و چه ازطریق اپلیکیشن‌های نصب شده روی تلویزیون از قبیل مرورگر و رسانه‌های اجتماعی بسیار بالا است. امکان دسترسی به حساب‌های کاربری مجازی و بانکی و سرقت اطلاعات گوناگون، از جمله مواردی هستند امنیت کاربران را به خطر می‌اندازند.

البته خوشبختانه سامسونگ هم با ارائه یک بروز رسانی نرم‌افزاری که تقریباً برای اغلب مدل‌های تحت خطر عرضه شده است، این باگ امنیتی را رفع کرده اما هنوز معلوم نیست که آیا امنیت کلی سیستم را می‌توان کاملاً تضمین شده دانست یا خیر؟

پیشنهاد می‌شود کسانی که امکان دریافت این بروز رسانی را به هر دلیلی نیافته‌اند، با غیر فعال کردن امکانات هوشمند دستگاه در زمان بیکاری، بردن دوربین تلویزیون به حالت Bezel یا پوشاندن آن یا نهایتا جدا کردن دستگاه از شبکه اینترنت امنیت شخصی خود را تا حد ممکن افزایش دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات